مهاجرت دندانپزشکان دانمارک

دندانپزشکان نیز مانند پرستاران و پزشکان عمومی جهت شروع فعالیت خود در دانمارک لازم است مجوز دریافت کنند و برای دریافت این مجوز نیاز هست تا دردانمارک حضور داشته باشند.خوشبختانه از سال 2020 و با شروع پاندمی کرونا دانمارک مسیری برای ورود این گروه ترتیب داده است تا بتواند از این طریق نیروی ماهر کادر درمان را به کشورش جذب کند و سطح خدمات بهداشت و درمان را در کشورش ارتقا دهد.

این روش به دندانپزشکان فرصت می دهد تا بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی یا دانمارکی و فقط با یک سال سابقه کاری اقدام به اخذ ویزای دانمارک کرده و با گذراندن مراحلی که در ادامه به آن می پردازیم به عنوان دندانپزشک در دانمارک ثبت شده و مهاجرت دندانپزشکان دانمارک شروع به فعالیت کنند.

شرایط لازم برای مهاجرت دندانپزشکان دانمارک

  • مدرک تحصیلی دندانپزشکی
  • حداقل یک سال سابقه کاری

مراحل دریافت ویزا

1. ارزیابی مدارک

در مرحله اول ابتدا باید مدارک تحصیلی و شغلی شما برای اداره بهداشت و درمان دانمارک Danish Patient Safety Authority  به صورتی پستی ارسال شود تا توسط این اداره بررسی ،تایید و معادل سازی گردد. این مرحله حدود 6 تا 10 ماه زمان می برد.

2. درخواست ویزا

پس از دریافت ارزیابی مثبت مدارک خود بلافاصله درخواست خود را برای ویزا ثبت می نمایید. این مرحله شامل پرداخت هزینه دولتی، ارسال تمام مدارک و پرکردن فرم های مربوطه می باشد که لازم است بسیار با دقت و توسط فرد متخصص انجام شود.

3. دعوت به انگشت نگاری و ویزا

پس از ثبت درخواست ویزای خود باید منتظر بمانید تا اداره مهاجرت دانمارک شما و همراهانتان را دعوت به انگشت نگاری کند. پس از انجام مرحله انگشت نگاری ویزای شنگن 3 ساله شما صادر می شود.این مرحله بین 1 تا 2 ماه به طول می انجامد.

مراحل دریافت مجوز دندانپزشکی در دانمارک

مراحل دریافت مجوز دندانپزشکی در دانمارک

شما سه سال زمان دارید تا مراحل زیر را طی کنید وبه عنوان یک دنداپزشک مشغول به کار شوید.

1. یادگیری زبان دنمارکی

درست است که برای دریافت ویزا نیازی به ارائه هیچ گونه مدرک زبان چه دانمارکی و چه انگلیسی نیست اما باید بدانید که دندانپزشکی شغلی بسیار مهم است که با سلامتی و جان مردم در ارتباط می باشد پس دانستن زبان دانمارکی از الزامات دریافت مجوز فعالیت شماست. بنابراین، پس از ورود به دانمارک اولین مرحله یادگیری زبان دانمارکی است. شهرداری محل سکونت شما وظیفه برگزاری کلاس های زبان دانمارکی رایگان و یا معرفی شما به یک آموزشگاه زبان دانمارکی را دارد. اگر پس ازگذشت یک ماه از ورودتان از شهرداری با شما تماسی گرفته نشد باید به صورت حضوری مراجعه و اعلام کنید. همچنین می توانید یادگیری زبان دانمارکی را از قبل از ورود و همزمان با ثبت درخواست خود در ایران  آغاز کنید.

 2. آزمون زبان دانمارکی (DANISH 3)

پس از یادگیری زبان دانمارکی باید در آزمون DANISH 3  شرکت کرده و در بخش نوشتاری نمره 7، در بخش خواندن نمره 7 و در بخش گفتاری نمره 10 را کسب کنید.

3. آزمون دندانپزشکی (Dental Tests)

برای ثبت نام در آزمون های دندانپزشکی باید  آزمون زبان را قبول شده باشید. آزمون های دندانپزشکی شامل یک آزمون کتبی و یک آزمون شفاهی است و دو بار در سال برگزار می شود. آزمون کتبی در ماه سپتامبر و آزمون شفاهی در می و اکتبر برگزار می شود.

آزمون دندانپزشکی یک آزمون 4 ساعته است که شامل سوالات مربوط به رشته‌هایی مانند پوسیدگی(Cariology)، اندودنتیکس(Endodontics)، پریودنتیکس (Periodontics)، توانبخشی/پروتز دهان ، جراحی دهان ، رادیولوژی ، فیزیولوژی دهان (oral physiology) و دندانپزشکی کودکان است. روش ارزیابی آزمون براساس قبولی و ردی می باشد.

در آزمون عملی دندانپزشکی شما 2 ساعت فرصت دارید تا یک بیمار بالغ را معاینه کنید، پرونده تهیه کنید و پیشنهاداتی برای درمان ارائه دهید. آزمون یک ساعت طول می کشد و روش ارزیابی آن نیز براساس قبولی و ردی می باشد.

4. شرکت در دوره ی قوانین بهداشت و درمان دانمارک (Course in Danish Health Legislation)

برای ثبت نام در دوره در قانون بهداشت دانمارک، ابتدا باید مدرک شما  مبنی بر قبولی در آزمون زبان تأیید شود. این دوره یک دوره 3 روزه است که شامل سه واحد آموزش گروهی و کار گروهی است. در پایان دوره یک آزمون کتبی وجود دارد. این دوره معمولاً 4-5 بار در سال برگزار می شود.

5. دوره ی کارآموزی تطبیقی(Employment for Adaptation and training)

هنگامی که تست های دندانپزشکی و دوره قوانین بهداشت دانمارک را گذرانده اید، باید برای اهداف سازگاری و آموزش  استخدام شوید. شما باید حداکثر 12 ماه پس از گذراندن آخرین آزمون دندانپزشکی یا دوره ی قانون بهداشت دانمارک، این موقعیت را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که پیدا کردن مکان کارآموزی برای گذراندن این دوره به عهده شما می باشد.  حقوق و کار شما تحت شرایط عمومی استخدامی است. قبل از شروع به کار، باید یک “مجوز ارزیابی” (مجوز موقت) نیز دریافت کنید.

6. مجوز کارمستقل

شما می توانید حداکثر 14 روز قبل از تکمیل موفقیت آمیز دوره ارزیابی کارآموزی خود  برای مجوز دانمارکی و اجازه کار مستقل به عنوان دندانپزشک درخواست دهید.

7. تخصص

هنگامی که مجوز و اجازه کار مستقل به عنوان دندانپزشک را دریافت کردید، می توانید (الزامی نیست) دوره ی تخصصی دندانپزشکی دانمارکی را شروع کنید. اگر دوره‌های تخصصی را در خارج از دانمارک گذرانده‌اید، وقتی مجوز دانمارکی و اجازه کار مستقل به عنوان دندانپزشک را دریافت کردید، می‌توانید برای ارزیابی دوره‌های تخصصی تکمیل‌شده خود به سازمان درمان دانمارک درخواست دهید.

 

آزمون زبان دانمارکی (DANISH3)  چیست؟

این آزمون شامل بخش کتبی و شفاهی درک مطلب، ارتباط نوشتاری و ارتباط شفاهی است. شما باید در آزمون ارتباط شفاهی  حداقل نمره 10 ، در آزمون های درک مطلب و ارتباط نوشتاری باید در هر آزمون حداقل نمره 7 را کسب کنید. حداقل نمرات سه بخش باید  به طور همزمان و در یک آزمون به دست آید. ین آزمون دو بار در سال در ماه می یا جون و نوامبریا دسامبر برگزار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مکان هایی که می توانید در کلاس های دانمارکی شرکت کنید، با شهرداری  محل سکونت خود در دانمارک تماس بگیرید. همچنین می توانید قبل از ارسال درخواست و مدارک صلاحیت های رسمی، مدرک زبان دانمارکی خود را دریافت کرده باشید. با این حال، شما باید کمتر از 12 ماه قبل از درخواست مجوز، امتحان را پشت سر گذاشته باشید، مگر اینکه بتوانید ثابت کنید که در دوره پس از قبولی در آزمون زبان به طور مداوم در دانمارک اقامت داشته اید.

هزینه های ویزای کادر درمان دانمارک

  • هزینه های ترجمه مدارک تحصیلی، شغلی و هویتی (متغیر)
  • هزینه ی پست مدارک
  • هزینه ارزیابی مدارک
  • هزینه دولتی درخواست ویزا

درآمد دندانپزشکان در دانمارک

جالب است بدانید که دندانپزشکی در کنار مشاغلی مانند مدیرمالی و مدیر اجرایی جز 3 شغل پردرآمد در دانمارک است.درآمد یک دندانپزشک در دانمارک می تواند حدود 99  هزار کرون در ماه باشد که این رقم تا 154 هزار کرون در ماه ،نیز ممکن است بالارود.

هزینه ها ،درآمد و مخارج پزشکان دانمارک

 

مخارج زندگی در دانمارک

هزینه های زندگی هرفرد با توجه به نیازها، مدیریت مالی شخصی و سبک زندگی او می تواند متفاوت باشد اما با استناد به سایت  Nambeo هزینه اجاره مسکن در دانمارک در مرکز شهر برای یک آپارتمان یک خوابه میانگین 6785 کرون و در خارج از شهر حدود 4931 کرون می باشد. همینطور هزینه آب،برق،گرمایش و سرمایش به طور میانگین برای یک آپارتمان 85 متری حدود 1224 کرون در ماه است.

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

بیش از 6000 پرونده موفق!