ویزای ازدواج کانادا

ویزای ازدواج کانادا یا اسپانسرشیپ همسر (Spouse Sponsorship)

در این روش مهاجرت به کانادا، در صورتیکه همسر شما و یا شخصی که قصد دارید با او ازدواج کنید مقیم و یا شهروند کانادا باشد شما نیز می توانید اقامت دائم کانادا دریافت کنید. توجه داشته باشید که ازدواج شما باید در کشور خودتان به صورت قانونی و رسمی ثبت شده باشد.

فردی که میخواهد اسپانسر شما در ویزای ازدواج کانادا شود باید شرایط زیر را داشته باشد

  • حداقل 18 سال داشته باشد
  • مقیم یا شهروند کانادا باشد
  • اگر خارج از کانادا زندگی می کند باید اثبات کند که میخواهد به کانادا برگردد و آنجا زندگی کند.
  • باید اثبات کند که از هیچ نوع حمایت اجتماعی ، به جز معلولیت، استفاده نمی کند.
  • باید اثبات کند که می تواند نیازهای اولیه زندگی شما را در کانادا فراهم آورد.
  • خود فرد اسپانسرکننده با این روش به کانادا مهاجرت نکرده باشد.
  • حداقل 5 سال از دریافت اقامتش گذشته باشد.
  • در 3 سال اخیر اسپانسر فرد دیگری نشده باشد.
  • اعلام ورشکستگی نکرده باشد.
مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
شرایط ویزای ازدواج کانادا

شرایط فردی که می خواهد از این طریق برای اقامت دائم و ویزای ازدواج کانادا اقدام کند

  • حداقل 18 سال سن
  • ارائه اسناد و مدارک ازدواج
  • ارئه مدارک هویتی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • انجام آزمایشات پزشکی (medical test)

مدت زمان بررسی پرونده در شرایط عادی طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا تقریبا 12 ماه است.

 

 

قوانین حین ازدواج و پس از آن در مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

زمانی‌که شخصی اسپانسر همسر خود می‌شود به مدت ۳ سال تعهد دارد که هزینه‌های زندگی همسر خود را تقبل نماید. در این مدت اگر دو طرف از یکدیگر جدا شوند نیز این تعهد باطل نخواهد شد و اسپانسر موظف است هزینه‌های طرف مقابل را تامین نماید.

در ویزای ازدواج کانادا چنانچه فرد زیر ۳ سال از اسپانسر جدا گردد و به دلیل تامین نشدن از سمت اسپانسر خود از دولت درخواست کمک هزینه نماید، اسپانسر دچار مشکل خواهد شد و موظف است تمامی هزینه‌هایی را که دولت به عنوان کمک هزینه مالی در اختیار همسر وی قرار داده است را به دولت بازگرداند.

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و

مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

قوانین مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

کسی که دارای اقامت دائم یا شهروندی کشور کانادا باشد یا اصطلاحا تابعیت این کشور را داشته باشد می‌تواند برای مهاجرت همسر خود به کانادا اقدام نماید. فرد اقدام کننده حامی یا همان اسپانسر ((Sponsor خوانده می‌شود. لازم است اسپانسر هنگام اقدام ساکن کشور کانادا باشد.

* شهروندان کانادا که در شرایط خاصی باشند، می‌توانند از این شرط معاف گردند.

افرادی که همسر عقدی یا قانونی یکدیگر هستند نیازی به انجام شرط ۱ سال زندگی قانونی با یکدیگر نیستند. این افراد از این شرایط معاف هستند ولی باید نشان دهند که ازدواج آن‌ها واقعی بوده و به دلیل مهاجرت به کانادا صورت نگرفته است.

کسانی‌که به عنوان شریک زندگی با هم نامزد کرده‌اند نمی‌توانند ازطریق این برنامه مهاجرتی اقدام نمایند. بنابراین قادرنیستند نامزد خود را به عنوان همراه و برای اقامت دائم به کانادا برده و یا اسپانسر وی برای مهاجرت شوند.

 

شرایط رسمیت یافتن عقد برای اخذ ویزای ازدواج کانادا

در روش مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، به رسمیت شناخته شدن ازدواج یکی از شروط اصلی است. شناخته شدن و رسمی بودن یک پیوند ازدواج از چند راه مختلف میسر می‌شود. در حالت عمومی وقتی که یک زوج با هم ازدواج می‌کنند، یک گواهی ازدواج دریافت خواهند کرد که مدرکی برای رابطه جدید آن‌ها است.

گاهی اوقات ممکن است دو نفر به دلیل این که برای مدت بسیار طولانی با هم زندگی کرده‌اند به عنوان یک زوج شناخته شوند(Conjugal Partner یا common-law partner). به این نوع ازدواج، قانون مشترک نیز می‌گویند که قواعد و قوانین آن در هر جا متغیر است. در حین پروسه به دست آوردن شهروندی کانادایی برای همسر، سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا یا همان CIC از شما می‌خواهد تا تایید کنید که ازدواج مورد نظر واقعی است.

اگر فرد اسپانسر شهروند کانادا باشد ولی در حال زندگی در خارج از کانادا باشد می‌تواند اسپانسر همسرش شود به شرط آنکه بعد از صدور ویزا به همراه همسرش وارد کانادا شود و در آنجا مشغول کار و زندگی گردد. تمامی مدارک نامبرده باید به صورت محکمی به افسر مهاجرت تحویل داده شود.

 

این مطلب را از دست ندهید:          شرایط ازدواج در استرالیا

 

مهاجرت به کانادا از روش ازدواج

چه کسانی می‌توانند از این ویزا استفاده کنند؟

همسر اسپانسر را اصطلاحا Applicant گویند. برای این فرد نیز طبق آیین نامه مهاجرتی کانادا شرایطی وجود دارد که آن ها را به ترتیب عنوان می کنیم

  • در هنگام ازدواج با همسر کانادایی‌اش شریک زندگی دیگری نداشته باشد
  • هنگام اقدام به ازدواج کمتر از ۱۸ سال سن نداشته باشد
  • ممنوع الورود به کانادا نباشد
  • فرم‌های مربوطه را به صورت کامل پر کرده باشد
  • ازدواج او واقعی بوده و به دلیل دریافت اقامت کانادا ازدواج نکرده باشد

مراحل مهاجرت به کانادا از روش ازدواج

در صورتی‌که شرایط نام برده شده برای اسپانسر شدن و مورد حمایت قرار گرفتن از این طریق برای هر دو طرف محیا باشد، اسپانسر و همسر وی باید تمامی فرم‌های مربوطه را پر کنند و آن را به دفتری به نام میسی ساگا بفرستند. اگر میسی ساگا قبول پرونده نماید فایل نامبر برای شخص مورد نظر صادر خواهد شد و از اسپانسر و همسر وی تقاضا می گردد که یک پرونده آنلاین تهیه نمایند.

*میسی ساگا نام دفاتری است که در خارج از کانادا امور مربوط به اسپانسرشیپی اعضای خانواده را پذیرفته و کارهای مربوط به آن‌ها را انجام می‌دهد.

پس از ایجاد پرونده آنلاین به مرور مدارک بیشتری از متقاضیان درخواست خواهد شد و پس از آن آزمایشات پزشکی انجام خواهد گرفت و ویزای شخص متقاضی صادر خواهد شد و همسر به عنوان مقیم دائم کانادا وارد خاک این کشور می‌گردد.

مدارک مورد نیاز مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

جهت مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج باید مدارکی تهیه گردد تا به واسطه آن روند اجرایی کار انجام شود مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • داشتن گذرنامه معتبر از کشور مبدا
  • در دست داشتن شناسنامه معتبر
  • سابقه اقامت در کشور کانادا (در صورتی‌که فرد اسپانسر یا همسر وی سابقه اقامت در کانادا را داشته باشند)
  • کارت تابعیت از کشور مبدا
  • گواهینامه معتبر رانندگی از کشور مبدا
  • جواز ازدواج کانادا که به مدت ۹۰ روز از صدور آن اعتبار خواهد داشت

چنانچه تقاضای اسپانسرشیپی رد بشود می‌توان از طریق دادگاه‌های مهاجرتی کانادا تقاضای تجدید نظر داد. برای انجام این کار به صورت معمول ۳۰ روز به شما فرصت داده می‌شود.

 

.

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

مشاوره در باراد رایگان است

اگر مایل به مهاجرت هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید بهتر است برای آشنایی اولیه مطالب موجود در سایت را مطالعه نموده

یا فرم ارزیابی اولیه مهاجرت را در وبسایت ما پر کنید .

در این فرم مشخصات و تحصیلات، میزان دارایی و تخصص و مهارت شما بررسی می‌شود مشاورین ما فرم‌های شما را بررسی نموده

و با شما تماس حاصل می‌نمایند و شما را راهنمایی می‌کنند.

.

 

مدت زمان صدور ویزای ازدواج کانادا

برای به نتیجه رسیدن پروسه انجام کار نیاز به یک مدت زمان مشخص است که با توجه به اعلام اداره مهاجرت کانادا ممکن است به انگشت نگاری احتیاج باشد. مدت زمان انجام کار ۱۲ ماه است که شامل موارد زیر است:

  • مدت زمان انجام بیومتریک
  • ارزیابی مدارک اسپانسر کننده و اسپانسر شونده
  • زمان بررسی پرونده برای واجد شرایط بودن طرفین
مدت-زمان-صدور-ویزای-ازدواج-کانادا

آیا مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج امکان پذیر است؟

ازدواج یکی از روش‌های مهاجرتی است که منجر به اقامت دائم یا اقامت موقت و سپس، دریافت شهروندی کشور جدید می گردد. ازدواج با شهروند کانادایی یا فردی که دارای اقامت دائم کانادا است، می‌تواند باعث شود که فرد بیگانه اقامت کانادا را اخذ کند. در مجموع این روش با نام spousal sponsorship شناخته می‌شود که دو روش دارد:

  1. در صورتی‌که به دلیل ویزای اقامت کاری یا تحصیلی در کانادا بوده‌اید و حالا با یک شهروند کانادایی ازدواج کرده‌اید، می‌توانید از داخل خاک کانادا درخواست این ویزا را بدهید.
  2. اگر بیرون از کانادا اقامت دارید؛ در این صورت همسر شهروند کانادا یا دارای اقامت دائم باید اسپانسر شما شود و شما بیرون از کانادا این پروسه را شروع کنید. شما در صورت ورود به کانادا می‌توانید در کانادا با این نوع اقامت، اقامت دائم کانادا بگیرید.

بررسی آثار حقوقی ازدواج بر اقامت و مهاجرت به کانادا

برای شروع در این قسمت اول باید این توضیح را بدهیم که مهم‌ترین  نتیجه آن اخذ اقامت دائم کانادا توسط همسری است که از کشور دیگر به کانادا آمده است. اخذ این نوع اقامت برای وی نیاز به اثبات تمکن مالی ندارد. گرچه همسر مقیم کانادا یا شهروند کانادا باید حداقل  شرایط مالی مستقل خویش را برای اضافه شدن همسر اثبات نماید. در این نوع از اقامت، آن چیزی که مورد توجه دولت کانادا قرار می‌گیرد، اثبات ویژگی‌ها و توانایی‌های مالی، شغلی یا تحصیلی نیست، بلکه بیشتر حفظ استحکام خانواده و شرایط واقعی حاکم بر آن است.

اثر دیگر این است که در صورتی‌که شخص پس از داشتن اقامت دائم، حداقل 3 سال از 5 سال را در کانادا زندگی کرده باشد، می‌تواند درخواست اخذ تابعیت کانادا بدهد و ازدواج این چنین منجر به تغییر وضعیت تابعیتی و رابطه شخص با یک دولت جدید می‌گردد.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج صوری

احتمالاً شنیده‌اید یا دیده‌اید که افراد برای مهاجرت اقدام به ازدواج‌های صوری یا به تعبیری ازدواج مصلحتی می‌کنند. ما در ادامه این مطلب به این موضوع می‌پردازیم. پس اگر تمایل به دانستن این موضوع هستید با ما همراه باشید.

به طور کلی اگر فردی از طریق اسپانسر شیپ همسر، وارد کانادا شود و از Welfare کانادا استفاده کند، همسر آن فرد که به عنوان اسپانسر شناخته می‌شود، متعهد می‌شود تا این هزینه‌ها را به دولت کانادا بازپرداخت کند. افسران اداره مهاجرت کانادا به خوبی آموزش دیده‌اند تا بتوانند ازدواج‌های صوری را بررسی و کشف کنند. آن‌ها کلیه مدارک متقاضیان را چک کرده و حتی می‌توانند از منزل آن‌ها بازدید کنند و از متقاضیان بازجویی کنند تا صحت موضوع آشکار شود.

*ولفیر یا Welfare  برای کسانی است که در یک دوره کوتاه مدت نمی‌توانند هزینه‌های خود را تامین کنند

در صورتی‌که پول یا پاداشی در جریان این موضوع دریافت شود جرم محسوب می‌شود. اگر فردی کانادایی به عنوان اسپانسر اقدام به چنین کاری کند می‌تواند در مظان اتهامات جنایی قرار گیرد. اگر این مورد برای یک متقاضی مهاجرت اتفاق بیافتد و این موضوع ثابت شود، متقاضی برای 5 سال از هر گونه اقدام برای مهاجرت به کانادا منع خواهد شد و این مورد برای همیشه به عنوان نکته‌ای منفی در پرونده‌ی وی خواهد ماند. حتی اگر متقاضی با این روش وارد کانادا شده باشد و اقامت دائم را دریافت کرده باشد، پس از کشف این مورد توسط دولت، ویزای آن فرد لغو و از کانادا اخراج می‌شود. این موارد حتی برای افرادی که دچار اختلاف می‌شوند نیز صادق است. 

 

این مطلب را از دست ندهید:            شرایط ازدواج در استرالیا

 

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

هنگامی‌که متقاضی با فردی در کانادا ازدواج کند پس از مهاجرت نمی‌تواند به راحتی طلاق بگیرد:

  • اقامت افرادی که به تازگی ازدواج کرده‌اند به مدت حداقل دو سال مشروط است. به عبارت دیگر اگر همسران در این شرایط از هم جدا شوند متقاضی اقامت کانادای خود را از دست می‌دهد.
  • کسانی‌که به وسیله همسر خود اسپانسر می‌شوند و به کانادا می‌آیند تا 5 سال نمی‌توانند اسپانسر فرد دیگری بشوند که به عنوان همسر ایشان به کانادا مهاجرت کند.

برای رسیدن به کانادا راه و روش‌های قانونی فراوانی وجود دارد. حتی اگر در حال حاضر هیچ یک از این راه‌ها شامل حال شما نمی شود با کمی تلاش و صبر می توانید شرایط را فراهم کنید، اما استفاده از راه‌های پر خطر و پر از ریسکی مانند ازدواج صوری (یا مصلحتی) که روشی بسیار معمول و به اصطلاح نخ نما شده است، روشی نیست که در اغلب موارد عاقبت خوشی برای هیچ کدام از طرفین به بار بیاورد. پس بهتر است در این مور کاملا عاقلانه و با صبر عمل کنیم.

در صورتی‌که سوالات بیشتری درباره ویزای ازدواج کانادا، مدارک مورد نیاز، هزینه‌های آن و شرایط استفاده از این ویزا را داشتید، می‌توانید با شماره‌های تلفن موسسه مهاجرتی باراد تماس گرفته و سوالات خود را از ما بپرسید. همچنین با پر کردن فرم‌های موجود در سایت و ارسال شماره تماس خود، مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل می‌نمایند.

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

بیش از 6000 پرونده موفق!