موانع ویزای تحصیلی

تاریخ بروزرسانی : 26 آذر, 1401

با موانع ویزای تحصیلی آشنا شوید!

اخذ ویزای تحصیلی؛ نه به هر قیمتی!!!

ویزای تحصیلی یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین روش های مهاجرت به حساب می آید و اگرچه هزینه های زیادی دارد،به علت پروسه ی کوتاهتر برای بسیاری ایده ال به نظر می آید، اما باید قبل از اقدام با مشکلات ویزای تحصیلی نیز آشنا شوید.

باید توجه داشته باشید، اگر شرایط لازم رو نداشته باشید اقدام برای گرفتن ویزای تحصیلی فقط میتواند باعث ناامید شدن و متضرر شدن شما بشود وجز یک سابقه‌ی ریجکتی در پرونده‌تان نتیجه دیگری نخواهد داشت.

در ادامه از موانع ویزای تحصیلی می گوییم و قصد ما به هیج وجه ناامید کردن شما نیست بلکه فقط قصد داریم کمک کنیم تا هم مسیر درست را برای خودتان انتخاب کنید و با شناخت مشکلات ویزای تحصیلی، خدایی ناکرده در دام افراد سودجو که به شما وعده های دروغ میدهند گرفتار نشوید.

۶ مورد از مهمترین موانع ویزای تحصیلی :

این بار به جای صحبت در مورد شرایط لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی به موانع ویزای تحصیلی می‌پردازیم.

1. معدل پایین یا لب مرز، یکی دیگر از موانع ویزای تحصیلی: هرچه معدل شما پایین‌تر باشد شانس شما برای دریافت پذیرش از دانشگاه و همچنین ویزای تحصیلی پایین می آید. پیشنهاد میدهیم معدلتان حداقل 1 تا 1/5 نمره بالاتر از حداقل مورد نیاز باشد تا شانس بیشتری داشته باشید.

2. مدرک زبان: برای دریافت پذیرش از 95 درصد دانشگاه های دنیا باید مدارک زبان مثل آیلتس، تافل یا دولینگو ارائه بدهید.  هرچه این نمره بالاتر باشد شانس ویزای تحصیلی شما شما بالاتر میرود. درست است که در بعضی موارد دانشگاه بدون مدرک زبان ویا با نمره‌ی پایین به شما پذیرش مشروط میدهد ولی این برای آفیسر اداره مهاجرت که میخواهد به شما ویزا بدهد اصلا خوشایند نیست.

3. از دیگر موانع ویزای تحصیلی، گپ تحصیلی زیاد: برای مقطع کارشناسی اگربیش از 2 یا 3 سال از گرفتن دیپلم گذشته و برای مقطع کارشناسی ارشد اگر بیش از 5 سال از فارغ تحصیلی کارشناسی گذشته باشد، شانس شما برای دریافت ویزا خیلی پایین می آید  و باید دلایل بسیار قانع کننده ای برای آن داشته باشید.

4.نداشتن تمکن مالی کافی جهت دریافت ویزای تحصیلی : نداشتن تمکن مالی کافی، حتی برای آن دسته از دانشجوهایی که از دانشگاه فاند و بورسیه میگیرند، میتواند ضربه بزرگی به پرونده شان بزند و درواقع شانسشان را برای ویزا کاهش دهد.

 

موانع ویزای تحصیلی

5. نداشتن سابقه کار در زمان فراغت از تحصیل : در صورت داشتن گپ تحصیلی  حتما باید سابقه کاری و رزومه مرتبط با رشته تان را داشته باشید واگرنه شانس شما برای ویزای تحصیلی بسیار کم خواهد بود و این یکی از مهم‌ترین موانع ویزای تحصیلی است.

6. در خیلی از موارد ممکن است با مدل پایین موفق بشوید از یک دانشگاه با رتبه پایین و ارزان پذیرش بگیرید ولی میدانید که این همه ی ماجرا نیست و در واقع اینکه شما بخواهید با یک معدل پایین، گپ تحصیلی حتی با سابقه‌ی در یک دانشگاه معمولی و ارزان قیمت در کانادا ادامه تحصیل بدهید به هیچ وجه آفیسر را قانع نمیکند تا به شما ویزا بدهد. پس گرفتن پذیرش از یک دانشگاه نسبتا خوب با هزینه معقول منطقی تراست.

 

و در آخر باید به این نکته هم اشاره کنیم که در اکثر موارد تغییر رشته و فیلد تحصیلی برای دانشجوهای بین المللی کار جالبی نیست، این هم میتواند شانس پذیرش و هم ویزا را پایین بیاورد.

البته همیشه استثناها وجود دارند ولی ما باید برای آینده‌مان براساس واقعیت ها و اتفاقات رایج تصمیم بگیریم و برنامه ریزی کنیم و بدانیم که  برای مهاجرت شرایط هیچ کس شبیه دیگری نیست و هرکس باید با درنظر گرفتن شرایط خودش به تنهایی و بدون مقایسه با دیگران مسیرش را انتخاب کند.

اگر برای مهاجرت به کانادا و یا مهاجرت به استرالیا به دنبال مسیری امن و بدون ریسک هستید با کارشناسان مهاجرتی ما در باراد تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

بیش از 6000 پرونده موفق!