سرمایه گذاری در استرالیا

1. مجموعه ویزاهای ساب کلاس 188 A

براساس اطلاعات منتشر شده توسط مراکز آماری معتبر، اقتصاد قوی و متنوع استرالیا یکی از ۵ اقتصاد رو به رشد و منعطف دنیا است برای همین است که سرمایه گذاری در استرالیا را مهم کرده است. رشد اقتصاد استرالیا با داشتن ارتباط تنگاتنگ با اروپا و آمریکا، تضمین شده‌است. همچنین استرالیا جزء سومین اقتصاد بزرگ دنیا در زمینه صادرات انرژی می‌باشد.

بیشتر اقتصاد استرالیا وابسته به خدمات است و بقیه ‌ی آن وابسته به منابع طبیعی و غیره می‌باشد.استرالیا در سال‌های اخیر دارای رشد اقتصاد بی وقفه و غیر قابل مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته داشته ‌است.

از لحاظ قوانین و مقررات، کشور استرالیا یکی از بهترین مقاصد سرمایه‌گذاری است. پس از رکود اقتصادی اخیر مقاصد سرمایه‌گذاران تغییر یافته است و آن‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری با ریسک کمتر و سود‌‌دهی طولانی‌مدت در یک اقتصاد پایدار هستند. وجود بیش از ۱۸ هزار شرکت خارجی در استرالیا اثبات‌کننده این ادعا است.

از لحاظ قوانین و مقررات، استرالیا بهترین کشور با بالاترین رتبه قرار گرفته است. براساس آمار منتشر شده توسط بانک جهانی، استرالیا یکی از آسان‌ترین کشورها برای راه‌اندازی یک کسب و کار اعلام شده است که این یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به استرالیا می باشد.

مجموعه ویزاهای سرمایه‌گذاری در استرالیا ساب کلاس ۱۸۸ :

مجموعه ویزا‌های سرمایه‌گذاری و نوآوری استرالیا یا همان مجموعه ویزا‌های ۱۸۸ استرالیا، مناسب افرادیست که قصد سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در این کشور را داشته باشند. این ویزا‌ها 5 ساله و موقت هستند که در صورت انجام تمامی تعهدات، هریک به ویزای‌ دائم منجر خواهند شد.

برای اقدام جهت دریافت این ویزاها متقاضی باید ابتدا از طریق یکی از استان‌های استرالیا اسپانسرشیپ دریافت نماید و سپس از طریق اداره مهاجرت درخواست ویزا ثبت کند.

این نوع ویزا‌ها به شما اجازه می‌دهند تا همسر و فرزندان خود را نیز در پرونده با خود همراه کنید. گرچه این ویزاها 5 ساله است اما در صورت عدم توانایی در اجرای تعهدات و نیاز برای داشتن وقت بیشتر، برای ۲ سال دیگر نیز قابل تمدید هستند.

۱– ویزای ۱۸۸ نوآوری استرالیا:

این شاخه مناسب متقاضیانی است که قصد ایجاد کسب و کار و یا مدیریت و توسعه یک کسب و کار در استرالیا را دارند و اعتبار این ویزا 5  سال است که تا 7 سال قابل تمدید است.

شرایط ویزای نوآوری استرالیا(innovation stream)

  • فرد متقاضی در این روش باید حداقل ۶۵ امتیاز را داشته باشد
  • فرد ابتدا بایستی دعوتنامه‌ای از یک ایالت دریافت کرده و سپس برای دریافت ویزا اقدام نماید
  • فرد متقاضی نباید بالای ۵۵ سال سن داشته باشد .
  • در این روش داشتن نمره‌ی زبان اجباری نیست؛ اگر نمره‌ی زبان متقاضی و همراهان بالای 18 سال کمتر از نمره‌ی مجاز یا کمتر از نمره‌ی 4.5 آیلتس یا معادل آن باشد می‌بایست مبلغ 9795 دلار(متقاضی) و 4890(همراه) را برای آموزش زبان در هنگام پروسه مهاجرت خود پرداخت نماید.
  • شرط سلامت برای متقاضی اصلی و اعضای خانواده چه درصورت همراهی چه درصورت عدم همراهی ضروری می باشد.
  • متقاضی باید ثابت کند که میزان دارایی او حداقل 1250000 (یک میلیون و دویست و پنجاه هزار) دلاراسترالیا است و پس از ورود به استرالیا طی ۲ سال می‌تواند آن را انتقال دهد.
  • همچنین باید ثابت کند که 2 سال آخر(از 4 سال) منتهی به درخواست خود، در هر سال، مبلغ 750 هزار دلار استرالیا  گردش مالی داشته است .

در صورت داشتن 1 یا 2 بیزنس حداقل باید صاحب

  1. 51% سهام کل باشید اگر گردش مالی در هر سال کمتر از 400 هزار دلار استرالیا باشد.
  2. 30% از سهام کل باشید اکر گردش مالی در هر سال 400 هزاردلار استرالیا یا بیشتر باشد.
  3. 10% از سهام کل یک شرکت سهامی عام باشد

***هزینه اقدام برای این ویزا 6085 دلار استرالیا و هزینه به ازای هر همراه بالای ۱۸ سال 3045 و کمتر از ۱۸ سال 1520 دلار اضافه می‌شود.

توضیحات کارشناسان مشاور تخصصی ویزای باراد

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

شرایط ویزای سرمایه‌گذاری معمولی استرالیا(investor stream)

2- شرایط ویزای سرمایه‌گذاری معمولی استرالیا(investor stream)

این روش از ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا که به نام ویزای سرمایه‌گذاری معمولی معروف است، مناسب افرادی است که حداقل دارای ۲.۲۵ میلیون دلار در ۲ سال منتهی به درخواست این ساب کلاس باشند که بتوانند طی ۲ سال پس از دریافت ویزا به استرالیا انتقال دهند و بخواهند مبلغ حداقل ۱.۵ میلیون دلار را طی ۴ سال پس از دریافت ویزا در یکی از ایالت‌های استرالیا سرمایه‌گذاری کنند.

  • فرد متقاضی بایستی کمتر از ۵۵ سال سن داشته باشد .
  • از یکی از ایالت‌های استرالیا دعوتنامه داشته باشد
  • مجموع امتیازات فرد حداقل به میزان ۶۵ امتیاز باشد.
  • در حداقل یک سال از پنج سال ذمالی ، مدیریت مستقیم یکی از دو مورد زیر را داشته باشد :
  1. کسب و کار واجد شرایطی که در آن شما، شریکتان و یا هر دوی شما با یکدیگر، ۱۰٪ از سود مالکیت را داشته باشید.
  2. یک سرمایه‌گذاری قابل قبول، در آن دارایی شما، شریکتان و یا هر دو شما مجموعا حداقل 2.5 میلیون دلار استرالیا باشد.
  • اثبات سابقه مدیریتی موفق در حوزه کسب و کار یا سرمایه‌گذاری .
  • داشتن دارایی مورد نیاز به شرح زیر  :

دو سال منتهی به درخواست، دارایی های منقول و غیر منقول شما، شریکتان و یا هر دو شما حداقل 2.5 میلیون دلار استرالیا باشد. ایم مبلغ باید طی دو سال پس از دریافت ویزا به کشور استرالیا انتقال داده شود

اگر برای درخواست این ویزا  بعد از 1 جولای 2021 دعوت شده اید، باید (در یا بعد از زمان درخواست برای این ویزا)، سرمایه گذاری قابل توجهی حداقل 2.5 میلیون AUD انجام دهید و این سرمایه گذاری قابل توجه را در طول مدت ویزای خود همواره حفظ کنید.

سرمایه گذاری در استرالیا باید به شرح ذیل باشد:

  • حداقل 500,000 AUD در صندوق های سهام خصوصی که در  استارت آپ ها و شرکت های خصوصی کوچک سرمایه گذاری می کنند.
  • حداقل 750000 AUD در صندوق های مالی تایید شده. صندوق های مدیریت شده باید در شرکت های نوظهور پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار استرالیا سرمایه گذاری کنند.
  • یک “سرمایه گذاری متعادل” حداقل 1.25 میلیون AUD در صندوق های مدیریت شده
  • صندوق های مدیریت شده می توانند در طیف وسیعی از دارایی ها، از جمله شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار استرالیا، اوراق قرضه یا اسکناس های شرکتی استرالیا، مستمری ها و املاک تجاری سرمایه گذاری کنند.
  • سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم در املاک مسکونی از طریق صندوق های مدیریت شده به شدت ممنوع میباشد و همچنین از سرمایه گذاری ها جهت تضمین با وثیقه برای وام نباید استفاده شود.

زبان انگلیسی به طور رسمی نیازی نیست ولی اگر در پروسه صدور ویزا فرد  متقاضی و یا هریک از همراهان بالای 18 سال حداقل نمره‌ی زبان (آیلتس ۵) را نداشته باشند، باید هزینه های کلاس های آموزشی زبان را بپردازند که برای فرد متقاضی 9795 دلار و برای هر همراه بالای 18 سال 4890 دلار میباشد.

  • هزینه این روش 6085 دلار استرالیا است و افراد همراه به ازای فرد بالای ۱۸ سال 3045 دلار و کمتر از ۱۸ سال 1520 دلار به مبلغ ذکر شده اضافه می‌گردد.

مزایای روش سرمایه گذاری در استرالیا

  • عدم الزام ارائه مدرک زبان
  • امکان دستیابی به اقامت دائم از طریق ویزای 888
  • امکان همراه کردن خانواده
  • رشد و پیشرفت سریع بیزینس
  • گستردگی انتخاب نوع بیزینس

معایب روش سرمایه گذاری

  • هزینه های بسیار بالا
  • پیچیدگی فرایند ویزا
  • رویارویی با چالش های شروع بیزینسی جدید

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

ویزای ۱۸۸ سرمایه‌گذاری ویژه استرالیا (significant investor stream)

3- ویزای ۱۸۸ سرمایه‌گذاری ویژه استرالیا (significant investor stream)

این روش از ویزای سرمایه‌گذاری که به نام ویزای Premium Investor هم معروف است، مناسب متقاضیانی است که دارایی حداقل ۱۵ میلیون دلار داشته باشند و بخواهند مبلغ ۱۵ میلیون دلار را در هر یک از بخش‌های معرفی شده سرمایه‌گذاری کنند.

 

 

شرایط ویزای سرمایه‌گذاری ویژه استرالیا

فرد متقاضی باید دعوتنامه‌ای از Austrade (سایتی که برای موارد سرمایه‌گذاری باید به آن درخواست داد) دریافت نماید.

فرد متقاضی باید پس از لاج کردن ( lodge ) پرونده حداقل ۱۵ میلیون دلار استرالیا در هر یک از بخش‌های زیر سرمایه‌گذاری نماید:

۱- دارایی‌های لیست شده در بورس اوراق بهادار استرالیا

۲- اوراق قرضه یا بهادار دولتی و یا نیمه دولتی استرالیا

۳- اوراق قرضه یا بهادار شرکتی لیست شده در بورس اوراق بهادار استرالیا

۴- املاک و مستغلات استرالیا به استثنای املاک مسکونی

شرایز ویزای سرمایه گذاری ویژه استرالیا

نکته مهم :

***برای ایجاد یک صندوق واجدالشرایط نباید بیشتر از ۲۰ درصد دارایی خالص به صورت نقد باشد.

– متقاضی بایستی دارایی خالص حداقل ۱۵ میلیون دلار داشته باشد.

– زبان انگلیسی به طور رسمی نیازی نیست ولی اگر در پروسه صدور ویزا فرد حداقل زبان Vocational (آیلتس ۵) را نداشته باشد باید مبلغ ۴۹۸۰ دلار اضافه بپردازد.

***هزینه این روش ۹۴۵۵ دلار استرالیا است و افراد همراه به ازای هر فرد بالای ۱۸ سال ۴۷۲۵ دلار و کمتر از ۱۸ سال ۲۳۶۵ دلار به مبلغ ذکر شده اضافه می‌گردد.

4- روش سرمایه گذاری پرمیوم (premium investor)

این نوع سرمایه گذاری در حال حاضر برای متقاضیان جدید بسته است.

5- ویزای ۱۸۸ کارآفرینی(start-up) استرالیا:

این ویزا مناسب متقاضیانی است که قصد راه‌اندازی کسب و کار در کشور استرالیا را داشته باشند. برای دریافت این ویزا فرد متقاضی باید business plan خود را به یک ایالت ارائه داده و از آن ایالت اسپانسرشیپ دریافت کند و همچنین از یکی از نهادهای مورد تایید ایالت مورد نظر یا اداره مهاجرت استرالیا، مبلغ حداقل ۲۰۰ هزار دلار کمک هزینه دریافت کند.

 ویزای 188E ایالت استرالیای مرکزی (پایتخت)

ویزای استرالیا 188E ( کارافرینی )

 ویزای 188E ایالت استرالیای مرکزی (پایتخت)

چگونگی دریافت دعوتنامه اسپانسری از ایالت استرالیای مرکزی

پس از بررسی دقیق اینکه آیا معیارهای نامزدی ACT 188 را برآورده می‌کنید، می‌توانید از طریق ایمیل migration@act.gov.au و توضیح اینکه چگونه کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری پیشنهادی شما برای ACT منفعت اقتصادی دارد، درخواست خود را ثبت کنید. شما باید اطلاعات زیر را به ایمیل پیوست کنید:

  • خلاصه ای از تجارت پیشنهادی
  • اگر در Canberra اقوام نزدیک دارید
  • پاسخ skill select EOI

دعوتنامه ، تضمینی برای تایید درخواست نامزدی ACT نیست.

این برنامه با توجه به قابلیت اثبات شده و سود اقتصادی کسب و کار پیشنهادی برای  ACT در مرحله بهبودی پس از همه گیری کرونا ،ارزیابی خواهد شد.

هزینه دریافتی توسط ایالت ارزیابی برای درخواست شما غیرقابل استرداد می باشد.

اگر می خواهید برای دریافت نامزدی از این ایالت اقدام کنید باید شرایط خاصی داشته باشید که شامل موارد زیر میشود

  • رکورد کامل پاسخ EOI
  • یک طرح بیزنس (business plan) که توضیح می دهد چگونه برنامه های شما برای فعالیت کارآفرینانه منجر به تجاری سازی یک محصول، خدمات یا کسب و کار، می شود.
  • رزومه یا CV
  • کپی پاسپورت
  • هزینه دولتی خدمات معادل 600 دلار استرالیا

زمان ارزیابی درخواست شما، فقط به مدارکی که پیوست کرده اید اکتفا میشود. هیچ مدرک اضافی پذیرفته نیست و برای اطلاعات بیشتر با شما تماس گرفته نمی شود.

اگر درخواست شما تایید شود ایالت استرالیای مرکزی این تاییدیه را به EOI  شما اضافه می کند که این شروع روند ارزیابی توسط اداره مهاجرت استرالیا میشود.

نامزدی ACT تضمینی برای اعطای ویزا نیست.

اگر درخواست شما رد شود چه اتفاقی میفتد؟

اگر درخواست شما رد شود، دلیل عدم موفقیت به شما گفته میشود. شما می توانید درخواست تجدید نظر کنید. هر درخواستی برای بررسی مجدد باید کتبی باشد و توضیح دهد که چرا تصمیم را اشتباه می‌دانید. در صورت موافقت با تجدید نظر در تصمیم، فقط اسناد اصلی پیوست شده به درخواست مجددا ارزیابی خواهد شد. اگر پیشنهاد تجاری جدیدی دارید، می توانید روند را دوباره با درخواست یک دعوت نامه دیگر برای درخواست نامزدی ACT 188 آغاز کنید.

تصمیم اداره مهاجرت در مورد صدور ویزا

شما باید از طریق ایمیل migrationservices@act.gov.au به ایالت زمان اخذ ویزا و همچنین زمان ورود خود به کانبرا را اطلاع دهید.

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

2. ویزای 188E  (کارآفرینی- استارت آپ ) ایالت New South Wales

شرایط لازم ویزا

  1. سن    فرد متقاضی باید کمتر از 55 سال داشته باشد.
  1. برنامه کارآفرینی  طرح شما باید توسط یکی از سازمان های تسریع بخشی استارت آپ در استان NSW پذیرفته شود.
  1. کمک هزینه از شخص ثالث  باید اثبات کنید که از یکی از نهادهای ذیل برای تکمیل طرح و پروژه خود کمک مالی کافی دریافت می کنید.
  • Stone and Chalk
  • The Studio
  • 25fifteen
  • Cicada Innovations
  • BlueChilli
  • Fishburners
  • Future Transport Digital Accelerator
  • Microsoft ScaleUp Program
  • Caltex C-lab
  • Tank Stream Labs
  • The Founder Institute
لیست نهاد های استرالیا

 

  1. برنامه تجاری(business plan)

در business plan  خود باید به طور واضح اثبات کنید که ایده نوین شما برای ایالت NSW دارای منفعت می باشد و چگونه در نظر دارید تا محصول یا خدمات خود را تجاری سازی کنید و توسعه بخشید  و همچنین به طور واضح مشخص کنید که موارد ذیل را دارا هستید

  • تکمیل طرح و اثبات ایده ( مصاحبه با مشتریان، نظرسنجی، جلسات متمرکز)
  • مشتری بلقوه یا کانل تجاری برای ورود به بازار
  • راه حل تغییرپذیر قابل اجرا برای چندین مشتری
  • IP یا حق تجاری سازی

پروسه اخذ ویزا

پروسه گرفتن اسپانسر ایالتی برای روش کارآفرینی ( استارت آپ) از بقیه روش های ویزای 188 کمی متفاوت است. شما نمی توانید مستقیما برای اسپانسری ایالت NSW  اقدام کنید بلکه ابتدا باید توسط این ایالت دعوت شوید.

مراحل به شرح زیر است

  1. از طریق فرم آنلاین اداره مهاجرت استان NSW  درخواست خود را ثبت کنید.
  2. هزینه ثبت درخواست را پرداخت کنید.
  • برای افراد داخل استرالیا 330 AUD
  • برای افراد خارج از استرالیا 300AUD  
  1. اقدم برای دریافت اسپانسر استانی پس از دریافت دعوتنامه .
  2. ثبت درخواست ویزا از طریق سایت اداره مهاجرت استرالیا (Department of Home Affairs)

189 e

  188E ایالت استرالیای جنوبی

 

   ویزای 188E  (کارآفرینی – استارت آپ) ایالت استرالیای جنوبی (SA)

برای برآورده کردن شرایط اسپانسری ایالت استرالیای جنوبی، باید:

  • شرایط ذکر شده در سایت اداره مهاجرت استرالیا برای ویزای 188 را داشته باشید که به شرح ذیل است
  • سن کمتر از 55
  • توسط ایالتی انتخاب شده باشید.
  • داشتن یک فعالیت کارآفرینی مطابق که منجر به تجاری سازی یک محصول یا خدمات در استرالیا، یا توسعه یک شرکت یا کسب و کار در استرالیا می شود.
  • برآورده کردن شروط سلامت
  • برآورده کردن شروط هویتی و شخصیتی
  • قبلا ویزای لغو شده یا درخواست رد شده نداشته باشید .
  • مدرک زبان انگلیسی معادل 6 داشته باشید یا شهروند یکی از کشورهای انگلیس، کانادا، نیوزیلند، آمریکا یا ایرلند باشید.
  • قصد زندگی در ایالت استرالیای جنوبی را داشته باشید.
  • پیشنهاد کسب و کارمستقر در استرالیای جنوبی را داشته باشید که دارای پتانسیل قوی برای دستیابی به معیارهای ویزای 888 باشد.
  • کسب‌وکاری را پیشنهاد کنید که پتانسیل تبدیل شدن به یک استارت‌آپ با رشد پایدار و استخدام ساکنان استرالیای جنوبی را داشته باشد.
  • از پشتیبانی یک ارائه دهنده خدمات منتخب که فعالیت کارآفرینی پیشنهادی شما را بررسی و تایید کرده است، مطمئن شوید.
  • اولویت به پیشنهادهایی داده خواهد شد که از 9 بخش اولویت دار دولت استرالیای جنوبی حمایت می کنند.
  • در صورت پیشنهاد به استرالیای جنوبی، اطلاعات دقیقی در مورد قابلیت و تأثیر اقتصادی ارائه دهید. جزئیات بیشتر در بخش نحوه درخواست ذکر شده است. متقاضیان 55 سال یا بیشتر در زمان دعوت باید نشان دهند که فعالیت کارآفرینی پیشنهادی از مزایای اقتصادی استثنایی برای استرالیای جنوبی برخوردار است.
  • موافقت خود را با ثبت ورود خود به استرالیای جنوبی با Skilled & Business Migration و حفظ اطلاعات تماس  در طول مدت ویزای خود اعلام کنید .
  • موافقت کنید که تمام تعهدات دیگر را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که نامزدی ایالت شما در زمانی که مستقیماً برای ویزای کارآفرین 888 department of home affairs درخواست می‌کنید جاری باقی می‌ماند. اگرچه هیچ الزامی برای درخواست برای نامزدی یک  ایالت دوم وجود ندارد، شما باید این تعهدات را برای استرالیای جنوبی برای تأیید وضعیت خود داشته باشید.

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

سازمان های ارائه خدمات استرالیای جنوبی

  • Stone & chalk
  • New venture institute (NVI)
  • Moonshots
  • Thinelab
  • The innovation and collaboration centre (ICC)

قبل از اقدام

قبل از درخواست، باید تمام اطلاعات و مدارک را برای پشتیبانی از درخواست نامزدی ایالتی خود و اثبات ادعاهای خود آماده کنید. لطفاً به چک لیست زیر به عنوان راهنمایی در مورد آنچه که باید برای درخواست خود آماده کنید مراجعه کنید.

برای تمام انواع ویزای 188

  • باید تأیید کنید که منابع مالی کافی برای حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود برای اقامت در استرالیای جنوبی دارید و بدانید که تعیین هزینه زندگی در استرالیای جنوبی مسئولیت شماست. مدرک توانایی مالی لازم نیست. با این حال، Skilled & Business Migration این حق را برای خود محفوظ می دارد که در صورت لزوم، اطلاعات یا شواهد بیشتری را در مراحل بعدی جستجو کند.
  • کپی های اسکن شده از صفحات عکس متقاضی اصلی پاسپورت خود و کپی اسکن شده پاسپورت همسر را ارائه دهید.
  • شماره EOI خود را ارائه دهید.

 

این مطلب را از دست ندهید:          سرمایه گذاری در کانادا

 

نکته مهم

نامزدی کاملاً در اختیار دولت استرالیای جنوبی است. رعایت حداقل الزامات منتشر شده، نامزدی توسط استرالیای جنوبی را تضمین نمی کند. در ارزیابی قصد شما برای درخواست  ، Skilled & Business  Migration هر درخواست را  بر اساس مزایا و منافع آن  برای استرالیای جنوبی  به صورت وسیع تر مورد ارزیابی قرار میدهد.

برای جریان کارآفرینی (استارت آپ)  همچنین باید:

ارائه اطلاعات دقیق در مورد فعالیت تجاری کارآفرینی پیشنهادی، که نشان می دهد:

  • دانش، تخصص یا سوابق عمیقی در محصول یا خدمات مورد نظر دارید.
  • کسب و کار پیشنهادی شما پتانسیل تبدیل شدن به یک استارت آپ با رشد پایدار و استخدام نیرو در استرالیای جنوبی را دارد.
  • پروژه شما اکثر دارایی ها و کارکنان خود را در استرالیای جنوبی خواهد داشت.
  • نامه پشتیبانی از یک ارائه دهنده خدمات منتخب که فعالیت تجاری کارآفرینی پیشنهادی شما را بررسی و تایید کرده است، ارائه دهید.
  • نتیجه آزمون زبان انگلیسی ارائه دهید که نشان دهد حداقل معادل نمره 6 را دارید. اگر شما دارنده گذرنامه یا شهروند ایالات متحده، بریتانیا، ایرلند، کانادا یا نیوزلند هستید، نیازی به ارائه نتیجه آزمون انگلیسی ندارید.

درخواست  تاییدیه توسط دولت استرالیای جنوبی برای نامزدی ایالتی 188E نیاز به نامه پشتیبانی از یک ارائه دهنده خدمات تایید شده دارد.

برای جزئیات بیشتر در مورد فرآیند ارزیابی، لطفاً به موارد زیر مراجعه کنید.

برای نامزد شدن توسط Skilled & Business Migration باید از یکی از ارائه دهندگان خدمات اکوسیستم نوآوری استرالیای جنوبی پشتیبانی بگیرید.

  1. قبل از ارسال درخواست خود، شرایط ورود در وب سایت های ارائه دهندگان خدمات را بررسی کنید. علاوه بر الزامات دولت استرالیای جنوبی (مهاجرت مهارتی و تجاری). شما همچنین باید الزامات پیشنیاز ارائه دهنده خدمات انتخابی خود را برای دریافت پشتیبانی برآورده کنید.
  2. پس از انتخاب ارائه‌دهنده خدمات، می‌توانید ایمیلی به ارائه‌دهنده بفرستید تا مفهوم کسب‌وکارتان را به طور خلاصه توضیح دهد و بپرسید که آیا مفهوم تجاری/برنامه‌ای از شما را می‌پذیرد و پشتیبانی می‌کند. اگر ارائه دهنده خدمات به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد مستقیماً با شما تماس خواهد گرفت تا به آنها کمک کند تصمیم بگیرند که آیا از برنامه شما پشتیبانی می کنند یا خیر.
  3. پس از دریافت نامه پشتیبانی از ارائه دهنده خدمات، می توانید درخواست خود را از طریق پورتال Skilled & Business Migration ارسال کنید، باید نامه پشتیبانی خود را آپلود کنید.
  4. دولت استرالیای جنوبی یک نامه تاییدیه را به شما ارائه می دهد، مشروط بر اینکه شما تمام الزامات مربوطه را داشته باشید. اعتبار نامه از تاریخ صدور 60 روز می باشد. شما باید در این دوره 60 روزه درخواستی را به department of home affairs ارائه دهید.
  5. هنگام درخواست آنلاین به department of home affairs، باید این نامه تاییدیه را نیز همراه داشته باشید.
  6. Department of home affairs  درخواست ویزا شما را ارزیابی می کند و به شما و Skilled & Business Migration  اطلاع میدهد که آیا ویزای  188Eبه شما داده میشود یا خیر.

پروسه انجام کار

هنگامی که مطمئن شدید که تمام معیارهای ویزا و نامزدی را رعایت کرده اید و تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست خود را آماده کرده اید:

  1. یک EOI از طریق وب سایت Skill Select (department of home affairs)ارائه دهید. استرالیای جنوبی را به عنوان ایالت مورد نظر خود انتخاب کنید و نوع ویزای مورد نظر خود را برای نامزدی انتخاب کنید.  reference number را یادداشت کنید زیرا برای درخواست نامزدی ایالتی خود به آن نیاز دارید.
  2. ایجاد یک حساب کاربری و ارسال درخواست آنلاین برای نامزدی ایالتی از طریق پورتال Skilled & Business Migration
  3. هنگامی که درخواست نامزدی ایالتی شما توسط تیم مهاجرت ماهر و تجاری پردازش شد، ایمیل دریافت خواهید کرد.
  4. اگر برای نامزدی ایالتی تأیید شده باشید، دعوتنامه ای از department of home affairs دریافت خواهید کرد که از شما می خواهد درخواست ویزای خود را ظرف 60 روز پس از نامزدی ارائه دهید.
  5. شما باید درخواست خود را در این بازه زمانی تسلیم کنید زیرا نامزدی مجدد در همان سال  مجاز نیست مگر اینکه درخواست نامزدی ایالتی جدید ارسال شود. این امر مستلزم هزینه درخواست مجدد خواهد بود و تأیید، منوط به موجود بودن ظرفیت نامزدی در ویزای انتخاب شده است.
  188E ایالت ویکتوریا

   ویزای 188E کارآفرینی -استارت آپ ایالت ویکتوریا

  • ابتدا باید معیارهای department of home affairs را داشته باشید.
  • سن کمتر از 55
  • متقاضی باید با یک نهاد تأمین مالی شخص ثالث مجاز برای حداقل 200,000 دلار استرالیا کمک هزینه مالی داشته باشد.
  • Commonwealth Government agency
  • State or Territory government agency
  • Publicly funded research or innovation organization
  • Higher education provider specified as a Table A or Table B provider under Part 2-1 of the Higher Education Support Act 2003
  • Investor registered as an Australian Venture Capital Limited Partnership or Early-Stage Venture Capital Limited Partnership
  • حداقل 10% از بودجه باید ظرف 12 ماه پس از شروع فعالیت در استرالیا به نهاد کارآفرین پرداخت شود. این باید در توافق نامه باشد. اگر شما نهاد کارآفرینی نیستید، باید شخصاً حداقل 30 درصد از سهام مؤسسه کارآفرینی خود را در هنگام عقد قرارداد داشته باشید.
  • فعالیت کارآفرینی باید به یک ایده نوآورانه مرتبط باشد که به تجاری سازی یک محصول یا خدمات جدید یا بهبود یافته یا توسعه یک شرکت تجاری جدید منجر شود. این ویزا برای افرادی نیست که به دنبال ایجاد یک تجارت معمولی هستند.
  • برای درخواست نامزدی ویزا یک طرح تجاری دقیق یا سند “pitch” مورد نیاز است. متقاضیان همچنین باید اطلاعاتی در مورد مزایای بالقوه نوآوری برای ویکتوریا در طرح تجاری خود یا به عنوان پیوست به برنامه ارائه دهند. متقاضیان می توانند از طرح کسب و کار یا سند “Pitch” خود که برای دریافت بودجه شخص ثالث ارسال شده است، استفاده مجدد کنند.
  • متقاضیان باید نشان دهند که فعالیت کارآفرینی پیشنهادی آنها چگونه به نفع ویکتوریا خواهد بود. این به صورت case-by-case ارزیابی می شود. عوامل در نظر گرفته شده شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:
  • ماهیت نوآوری، آیا کارایی را افزایش  می دهد، محصولی پویا ایجاد  می کند یا خدمات موجود را بهبود می بخشد.
  • مزایای اقتصادی بالقوه ای که با این نوآوری به ویکتوریا داده می شود، و همچنین هرگونه مزایای اجتماعی یا زیست محیطی
  • آیا این نوآوری نیاز قابل توجهی را در یک بخش صنعتی در ویکتوریا برطرف می کند یا خیر
  • آیا این نوآوری احتمالاً به فرصت های شغلی برای ویکتوریایی ها منجر می شود یا خیر
  • آیا یک اختراع (patent)، طرح یا علامت تجاری برای این نوآوری به ثبت رسیده است یا خیر.
  • متقاضی و وابستگانش باید بودجه کافی برای اقامت در ویکتوریا داشته باشند. متقاضیان باید اعلام کنند که دارای بودجه کافی برای ماندن هستند. مسئولیت تحقیق و تعیین هزینه زندگی در ویکتوریا بر عهده متقاضی است تا اطمینان حاصل شود که منابع مالی کافی برای استقرار دارد.
  • متقاضیان باید تعهد واقعی و واقع بینانه برای زندگی دائمی در ویکتوریا داشته باشند و از طریق فعالیت های کارآفرینی به کمک به ویکتوریا ادامه دهند.  قصد و هدف متقاضی  برای ماندن در ویکتوریا  به عنوان بخشی از درخواست نامزدی ارزیابی خواهد شد.

 

این مطلب را از دست ندهید:          سرمایه گذاری در ترکیه

 

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

مراحل انجام کار

قبل از درخواست رسمی برای ویزای خود، باید برای نامزدی ویزای ویکتوریا اقدام کنید. درخواست برای نامزدی ویزا از دولت ویکتوریا شامل سه مرحله است:

  1. از طریق پرتال Skill select درخواست نامزدی یا EOI  خود را ارسال کنید.
  2. برای نامزدی ویزا فرم مخصوص Business Innovation and Investment (Provisional) visa (subclass 188) – Entrepreneur stream را پر کنید. مدارک ذیل زمان ثبت درخواست باید آپلود شوند.
  • فرم شروط و قوانین مخصوص ویزای Business Innovation and Investment (Provisional) visa (subclass 188) – Entrepreneur stream
  • فرم تعیین نماینده در صورت وجود
  • توافقنامه امضا شده با ارگان شخص ثالت برای کمک مالی
  • Business plan
  1. اگر از دولت ویکتوریا نامزدی ویزا دریافت کنید، یک دعوتنامه خودکار توسط Skill Select برای شما ارسال می شود که به شما توصیه می کند ظرف 60 روز درخواست رسمی ویزا را به department of home affairs ارائه دهید. نامزدی فقط یک بار در یک دوره 12 ماهه می تواند به یک متقاضی منفرد ارائه شود. لطفاً در زمان نامزدی از صحت برنامه EOI اطمینان حاصل کنید. اگر درخواستی در دوره  60 روزه ارسال نشود یا اشتباهات اساسی در برنامه وجود داشته باشد، متقاضیان نمی توانند از نامزدی استفاده کنند و برای درخواست مجدد باید 12 ماه صبر کنند. می توانید انتظاردریافت نتیجه را در 4 هفته داشته باشید.
  2. شما یا نماینده شما (در صورت وجود) از نتیجه درخواست نامزدی ویزا از طریق ایمیل مطلع خواهید شد.

ویزای کارآفرینی استرالیا(Subclass 188 E)

این نوع ویزا مختص افرادیست که دارای ایده ای نو و خلاق هستند و قصد دارند طرح خود را در استرالیا تبدیل به یک بیزنس کنند. این روش تا حدودی مشابه روش استارت آپ کانادا می باشد.

شرایط کلی ویزای کارآفرینی استرالیا

  • فرد متقاضی نباید بالای ۵۵ سال سن داشته باشد ولی برخی ایالت‌ها به افراد بالای ۵۵ سال نیز دعوتنامه می‌دهند.
  • دانش زبان متقاضی در این شاخه باید Competent باشد یعنی باید آیلتس ( IELTS ) نمره‌ی 6 برای هر مهارت و یا معادل آن را داشته باشد.
  • باید طرح اقتصادی قابل توجیهی متناسب با ایالت مورد نظر ارائه دهد.
  • فرد متقاضی نباید درخواست رد شده و یا ویزای لغو شده داشته باشد.
  • فرد متقاضی باید تمکن مالی خود را برای زندگی خود و خانواده اش در ایالت مورد نظر را اثبات کند.

ویزای کارآفرینی ایالت استرالیای جنوبی (SA)

ویزای کارآفرینی ایالت نیوسات ویلز (New South Wales)

ویزای آفرینی ایالت ویکتوریا(Victoria)

ویزای کارآفرینی ایالت استرالیای مرکزی-کانبرا (Australian Capital Territory)

 

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

 ۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

بیش از 6000 پرونده موفق!