ویزای والدین اسپانسرشده استرالیا

ویزای والدین اسپانسرشده استرالیا (Sponsored Parents Visa Subclass 870)

ویزاهای متعددی برای والدین افرادی که مقیم دائم ویا شهروند استرالیا هستند، وجود دارد اما از سال 2019 ویزای جدیدی به مجموعه ویزاهای والدین اضافه شده است که ویزای موقت والدین ساب کلاس 870 نام دارد. این ویزا به والدین اجازه می دهد 3 تا 5 سال در استرالیا بمانند و در طی این ویزا به این کشور رفت و آمد داشته باشند. بنابراین، برخلاف مدت کوتاه ویزاهای توریستی، والدین می توانند مدت طولانی تری در استرالیا در کنار فرزندان خود زندگی کنند و بر خلاف ویزاهای دائم والدین، نیازی به تست تعادل خانواده جهت اخذ این ویزا نیست، بدین معنا که متقاضی ویزا نیاز ندارد که بیش از نیمی از فرزندانش در استرالیا اقامت داشته باشند.

ویزای 870 یک ویزای موقت است که هرکدام از والدین می توانند دو بار از آن استفاده کنند.یعنی هرکدام از والدین می توانند حداکثر 10 سال در استرالیا بمانند. البته قبل از تمدید ویزای خود برای بار دوم باید به مدت حداقل 90 روز از استرالیا خارج شوند. چنانچه والدین قصد داشته باشند بیش از 10 سال در کنار فرزندانشان بمانند لازم است قبل از اتمام اعتبار ویزایشان برای ویزای دیگری اقدام نمایند.

 

این مطلب را از دست ندهید:            ویزای آخرین بازمانده

 

والدینی که یکی از فرزندانشان در استرالیا دارای اقامت دائم یا حق شهروندی باشد، می‌توانند برای ویزای موقت بلند مدت استرالیا اقدام کنند.

توجه داشته باشید که این ویزاها همانطور که از اسمشان مشخص است موقت هستند و پس از اتمام دوره، هیچ گونه حقی برای اقامت والدین در استرالیا ایجاد نمی‌کنند و از این جهت، با ویزای مختص والدین استرالیا تفاوت دارند.

در سال‌های اخیر، والدین واجد شرایط ویزای توریستی بلند مدت، فقط می‌توانستند برای ویزای ۳ ساله ۶۰۰ اقدام کنند. با اعمال قوانین جدید توسط اداره مهاجرت استرالیا، از ماه اردیبهشت سال ۱۳۹۸، این والدین می‌توانند برای نوع دیگر ویزای بلند مدت (ویزای ۸۷۰ با اعتبار ۳ و ۵ ساله) هم اقدام کنند. در ادامه این مطلب، دو نوع این ویزا را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم.

ویزای ۸۷۰ با اعتبار ۳ یا ۵ سال

ویزای ۸۷۰ استرالیا از اردیبهشت سال ۱۳۹۸ (۱۷ آوریل ۲۰۱۹) اجرایی شده است و علت هزینه زیاد آن هم داشتن امکان اقامت بی قید و شرط در طول ۳ یا ۵ سال است. این ویزا مختص والدینی است که حداقل یکی از فرزندان آن‌ها، حق شهروندی یا اقامت دائم کشور استرالیا را دارند و به اصطلاح، حامی (اسپانسر) والدین می‌شوند.

مزیت اصلی ویزای ۸۷۰ استرالیا این است که والدین، اجازه اقامت موقت در استرالیا در تمام دوره این ویزا راخواهند داشت و در ضمن، می‌توانند به دفعات از استرالیا خارج یا به آن وارد شوند. در ضمن، بر خلاف ویزاهای دیگر والدین استرالیا، این ویزا نیازی به اقامت حداقل نصف فرزندان در استرالیا یا پرداخت مبلغی به عنوان وثیقه به دولت استرالیا ندارد.

شرایط ویزای موقت والدین

قبل از ارسال درخواست ویزای والدین، فرد حامی(اسپانسر) باید درخواستی (اپلیکیشن) برای قبول اسپانسرشیپ والدین ارسال کند . هزینه این درخواست (اپلیکیشن) ۴۲۰ دلار استرالیا است و ارسال یک درخواست اسپانسرشیپ برای ویزاهای هر ۲ نفر والدین کفایت می‌کند. به عبارت دیگر، یک درخواست اسپانسرشیپ از طرف فرزند اجازه درخواست ویزا برای هر دو نفر والدین را میدهد.

با ویزای ۸۷۰ استرالیا، والدین اجازه اقامت در این کشور را به مدت حداکثر 10 سال خواهند داشت. البته در صورتی که والدین تمایل به تمدید این ویزا داشته باشند، ارسال درخواست اسپانسرشیپ مجدد از طرف حامی (اسپانسر) الزامی است.

برای اقدام برای اسپانسرشیپ، فرزند متقاضی در استرالیا باید علاوه بر داشتن حق شهروندی یا اقامت دائم استرالیا، شرایط زیر را هم داشته باشد:

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

شرایط متقاضی ویزای موقت والدین استرالیا

  • توسط فرزندی که تایید شده است، اسپانسر شوند.
  • در صورتی که در حال حاضر و یا قبلا دارای ویزای موقت والدین باشند، به مدت حداقل 90 روز خارج از استرالیا باشند (مگر اینکه توسط اداره مهاجرت به صورت کتبی جهت ارائه درخواست دعوت شده باشند.)
  • متعهد به پرداخت هزینه انجام ویزاهای دیگر نباشند.
  • مدارک تمکن مالی ارائه دهند.
  • مدارک بیمه درمانی ارائه دهند.
  • به سازمان بهداشت عمومی بدهی نداشته باشند مگر اینکه اقدامات لازم جهت پرداخت بدهی را ترتیب داده باشند.
  • شرایط لازم سلامتی، شخصیتی و امنیت ملی را احراز نمایند.
شرایط اسپانسر برای ویزای 870 استرالیا

معایب این ویزا

  • والدین حق اقامت بیشتر از ۱۲ ماه در هر ۱۸ ماه را نخواهند داشت.
  • والدین حق کار در استرالیا را نخواهند داشت.
  • اطلاعات بیشتر در مورد این ویزا
  • ویزای توریستی ۳ ساله والدین، همان ویزای توریستی استرالیا (ویزای ۶۰۰) است که برای والدین واجد شرایط، مدت اعتبار ۳ ساله دارد.

 همانطور که پیش‌تر به این مطلب اشاره شد، والدین در بازه زمانی ۱۸ ماهه، حق اقامت بیشتر از ۱۲ ماه در استرالیا را نخواهند داشت.

*نکته قابل توجه دیگر درباره این ویزا، شرط داشتن بیمه درمانی است.

البته به این نکته توجه داشته باشید که داشتن بیمه درمانی صرفا در دوره اقامت در استرالیا ضرورت دارد و برای کل دوره ۳ سال الزامی نیست.

  • هزینه ماهانه بیمه درمانی برای هر نفر حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار استرالیاست.

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

شرایط اسپانسر برای ویزای 870 استرالیا

شرایط اسپانسر برای ویزای 870 استرالیا

  • رابطه بین اسپانسر و والدین باید بیولوژیکی و یا پدرخوانده و مادر خوانده باشند.
  • حداقل 18 سال سن داشته باشد.
  • شهروند استرالیایی، دارای اقامت دائم و یا شهروند واجد شرایط نیوزلند باشد که به طور کلی به مدت 4 سال در خاک استرالیا زندگی کرده باشد.
  • تعهدات اسپانسری را رعایت نماید.
  • هیچگونه بدهی دولتی و یا بدهی به سازمان بهداشت عمومی نداشته باشد مگر اینکه اقدامات لازم جهت باز پرداخت بدهی را ترتیب داده باشد.
  • حداقل درآمد یک خانوار را داشته باشد. (بر اساس درآمد مستقل اسپانسر، یا مجموع درآمد اسپانسر و همسر/ پارتنر آن).
  • مدرک عدم سوءسابقه برای هرکشوری که در 10 سال گذشته بیش از 12 ماه در آن زندگی کرده باشد را ارائه دهد.
  • اسپانسر باید موافقت خود را در مورد تعهدات مالی نسبت به والدین مورد حمایت، اعلام نماید.

 

 

این مطلب را از دست ندهید:            سوپر ویزا کانادا

 

لازم به ذکر است که هر اسپانسر می تواند به طور همزمان اسپانسر دو نفر از والدین شود.که می تواند هردو والدین خودش، هردو والدین همسرش یا یکی از والدین خود و یکی از والدین همسرش باشد.

تعهدات اسپانسر

  • اسپانسر مالی و مسکن والدین خود در استرالیا باشد.
  • مدارک و سوابق مالی، به عنوان مثال مدارک درآمدی خود را نگهداری و در صورت نیاز به اداره مهاجرت استرالیا ارائه دهد. این تعهد دو سال پس از متوقف کردن اسپانسری، به پایان می رسد.
  • در صورت وقوع حوادث خاص، مانند متهم شدن والدین به جرم، با اداره مهاجرت استرالیا همکاری نماید. این تعهد یک روز پس از آنکه فرد حامی حمایت خود را متوقف کند به پایان می رسد.
  • جریمه های مربوط به سازمان بهداشت عمومی که والدین آنها در استرالیا متحمل شده اند، را پرداخت نماید. در صورتی که مقامات مربوطه بازپرداخت بدهی و یا قرارداد بازپرداخت جدید را تایید کنند این مسئولیت اسپانسر متوقف می شود. در صورتی که بدهی معوقه سنگینی وجود داشته باشد، با وجود خروج والدین، وظیفه بازپرداخت آن بر عهده اسپانسر است.

 

هزینه های ویزای موقت والدین ساب کلاس 870

  • هزینه دولتی برای ویزای 3 ساله 5090 دلار استرالیا و برای ویزای 5 ساله 10180 دلار استرالیا می باشد. این هزیمه می تواند در دو قسط پرداخت شود. قسط اول زمان ثبت درخواست و قسط دوم زمان اعلام اداره مهاجرت.
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه انجام تست مدیکال(پزشکی)
  • هزینه انگشت نگاری برای هرنفر 37 یورو

مدت زمان صدور ویزا

مدت زمان صدور این ویزا از زمان درخواست تا دریافت می تواند 20 تا 21 ماه به طول انجامد.

هزینه های ویزای موقت والدین ساب کلاس 870

.

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

مشاوره در باراد رایگان است

اگر مایل به مهاجرت هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید بهتر است برای آشنایی اولیه مطالب موجود در سایت را مطالعه نموده

یا فرم ارزیابی اولیه مهاجرت را در وبسایت ما پر کنید .

در این فرم مشخصات و تحصیلات، میزان دارایی و تخصص و مهارت شما بررسی می‌شود مشاورین ما فرم‌های شما را بررسی نموده

و با شما تماس حاصل می‌نمایند و شما را راهنمایی می‌کنند.

.

بیش از 6000 پرونده موفق!