چرا استخدام مهاجران تازه وارد به کانادا بیشتر از کسانی که در کانادا متولد شده اند

تاریخ بروزرسانی : 13 اردیبهشت, 1402

در طول سه سال آینده، کانادا پذیرای حدود 1.45 میلیون مهاجر خواهد بود. که 60 درصد آن از طریق برنامه های  کلاس اقتصادی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که این موج تازه واردان اثرات مثبت متعددی برای اقتصاد و جامعه کانادا داشته باشد – همانطور که مطالعه جدید دژاردین در مورد تأثیر اهداف مهاجرت فدرال نشان می‌دهد، برخی از آنها را می‌توان بیان  کرد.

به عنوان مثال، مهاجران جدید در حال حاضر بیشتر از همتایان خود که در کانادا متولد شده اند، استخدام می شوند. این یک پدیده جدید است که به همگرایی دو روند اصلی منجر می شود: افزایش قابل توجه در نرخ اشتغال مهاجران جدید از سال 2016. و کاهش تدریجی نرخ اشتغال متولدین کانادا.

استخدام مهاجران تازه وارد به کانادا

به عنوان مثال، مهاجران جدید در حال حاضر بیشتر از همتایان خود که در کانادا متولد شده اند، استخدام می شوند. این یک پدیده جدید است که به همگرایی دو روند اصلی منجر می شود: افزایش قابل توجه در نرخ اشتغال مهاجران جدید از سال 2016. و کاهش تدریجی نرخ اشتغال متولدین کانادا.

مهاجران جدید به طور نامتناسبی در سن کار(25 تا 54 سال) هستند و اغلب برای عوامل سرمایه انسانی انتخاب می شوند که آنها را به شرکت کنندگان ایده آل در نیروی کار کانادا تبدیل می کند. از سوی دیگر، کانادایی‌ها جمعیت سالخورده‌ای دارند و هر ساله گروه ثابتی از بازنشستگان از نیروی کار خارج می‌شوند (در وهله اول دلیل اصلی مهاجرت )

مهاجران جدید جمعیت شناسی کانادا را تغییر خواهند داد

مهاجرت در مرکز رشد جمعیت کانادا است. اکثر مهاجران جدید اقتصادی  در سن کارهستند. با هجوم عظیمی که در سال های آینده انتظار می رود، جمعیت کانادا بسیار جوان تر خواهد شد. در حال حاضر میانگین سنی کانادایی ها 41 سال است و هر ساله بازنشستگان از نیروی کار خارج می شوند.

انتظار می‌رود که هجوم مهاجران در سن اصلی کار، نه تنها مزایای اجتماعی افزایش جمعیت کانادا را تا سطح خودکفایی (یعنی نرخ زاد و ولد حداقل دو نفر در هر خانوار) ​​به ارمغان بیاورد، بلکه مزیت‌های اقتصادی زیادی را برای کانادا به همراه خواهد داشت.

انتظار می رود مهاجران جدید رشد بالقوه تولید ناخالص داخلی را افزایش دهند

مهاجران جدید بیشتر به نیروی کار گره خورده اند. بسیاری از آنها حتی قبل از ورود به کشور شغل دارند و به دلیل عوامل سرمایه انسانی که آنها را قادر می سازد به طور موثر به نیروی کار کمک کنند، پذیرفته شده اند.

از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود چنین مهاجرتی تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) سرانه کانادا را افزایش می دهد، زیرا انتظار می‌رود نیروی کار با مهاجرت افزایش یابد. تولید ناخالص داخلی کل ارزش پولی همه کالاها و خدمات نهایی تولید شده در مرزهای یک کشور است. افزایش تولید ناخالص داخلی به طور کلی نشانه یک اقتصاد سالم است و می تواند به مزایای بیشتری مانند افزایش استخدام و افزایش دستمزد منجر شود.

انتظار می رود ورود تازه واردان به تقویت اقتصاد طرف عرضه و کاهش فشارهای تورمی بر اقتصاد کانادا کمک کند.

آیا کانادا می تواند این موج تازه واردان را تحمل کند؟

یکی از نکات کلیدی مطالعات دژاردن، نتایج دوره ای برای مهاجران در بازار کار بود. تقریباً هر ده سال یک بار شاهد افزایش بیکاری در تازه واردان هستیم.

مهاجران تازه وارد نیز ممکن است برای به دست آوردن جایگاه اولیه در بازار کار کانادا، کار سخت تری داشته باشند، زیرا آنها شروع به استقرار خود در کانادا می کنند. این یافته‌ها سؤالاتی را در مورد اینکه آیا کانادا برای موج عظیم مهاجرانی که قصد دارد در سه سال آینده از آن استقبال کند آماده است یا خیر، ایجاد کرده است.

با این حال، هنوز نشانه های خوبی وجود دارد که تازه واردها نتایج مثبتی بر بازار نیروی انسانی خواهند داشت. موقعیت های شغلی خالی در حال حاضر در بالاترین حد خود هستند – و دو برابر آن چیزی که در طول همه گیری بود. بازار کار همچنان فشرده است – خود یکی از دلایل کلیدی پشت اهداف تاریخی مهاجرت به کانادا است. علاوه بر جمعیت سالخورده ای که هر ساله از نیروی کار خارج می شود، به نظر می رسد تازه واردان با مهارت های مورد تقاضا و عوامل سرمایه انسانی مطلوب، نتایج مطلوبی در بازار کار کانادا داشته باشند

به طور خلاصه

انتظار می رود که اهداف مهاجرتی کانادا هم از نظر اجتماعی و هم از نظر اقتصادی نتایج مثبتی برای این کشور داشته باشد. در پی همه‌گیری کووید-19، کانادا بیش از هر زمان دیگری به مهاجران نیاز دارد، و دلایلی وجود دارد که هم تازه واردان و هم کانادایی‌ها به نتایج مثبت با ورود مهاجران در سه سال آینده امیدوار باشند.

بیش از 6000 پرونده موفق!