همه چیز در مورد آزمون MCAT

تاریخ بروزرسانی : 15 فروردین, 1402

 

آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT®) یک آزمون استاندارد شده، چند گزینه ای و کامپیوتری است که بیش از 90 سال است که بخشی از فرآیند پذیرش دانشکده پزشکی بوده است. هر سال بیش از 85000 دانشجو در این امتحان شرکت می کنند. تقریباً تمام دانشکده‌های پزشکی در ایالات متحده و چندین دانشکده در کانادا به نمرات MCAT نیاز دارند، و بسیاری از مدارس حرفه‌های بهداشتی و برنامه‌های تحصیلات تکمیلی اکنون نمرات MCAT را به جای سایر آزمون‌های استاندارد می‌پذیرند. تست های آزمون MCAT مهارت‌ها و دانشی را بررسی می‌کند که مربیان پزشکی، پزشکان، دانشجویان پزشکی و دستیاران به عنوان پیش‌نیازهای کلیدی موفقیت در دانشکده پزشکی و تمرین پزشکی شناسایی کرده‌اند. موضوعات این آزمون به چهار بخش تقسیم شده است:

  • مبانی بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم های زنده
  • مبانی شیمیایی و فیزیکی سیستم های بیولوژیکی
  • مبانی روانی، اجتماعی و بیولوژیکی رفتار
  • تحلیل انتقادی و مهارت های استدلال

AAMC آزمون MCAT را توسعه داده و چندین بار در سال، از اواخر ژانویه تا سپتامبر، در صدها سایت آزمون در سراسر ایالات متحده و کانادا و در نمایندگی های انتخابی در سراسر جهان برگزار می‌کند.

چه زمانی باید در آزمون MCAT شرکت کنم؟

مهم است که با آمادگی  کامل در آزمون شرکت کنید. مطمئن شوید که با محتوا و مهارت های تست شده در امتحان راحت هستید، که اغلب در دوره های علمی سطح مقدماتی پوشش داده می شوند. مطالعه کنید که در آزمون MCAT چه خبر است؟ ابزاری برای اطمینان از اینکه تمام موضوعات و مهارت هایی را که در امتحان تست شده اند پوشش داده اید.

در بسیاری از موارد، آزمون دهندگان امتحان خود را در سال تقویمی قبل از سالی که قصد ورود به دانشکده پزشکی دارند، می دهند. قبل از انتخاب تاریخ امتحان، باید احتمال شرکت مجدد در آزمون و میزان درک مطالب را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید در یک دوره تابستانی شرکت کنید که ممکن است در امتحان MCAT به شما کمک کند، مانند کلاس علوم، ممکن است بهترین کار این باشد که در اواخر تابستان همان امتحان شرکت کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که محدودیت‌هایی برای تست وجود دارد (سه بار در یک سال تقویمی، چهار بار در طول دو سال و هفت بار در طول عمر شما)، و دانشکده‌های پزشکی تمام نمرات شما را خواهند دید. به یاد داشته باشید، فقط زمانی باید در امتحان شرکت کنید که بسیار آماده باشید.

 آزمون MCAT چقدر مهم است؟

شرکت در آزمون MCAT یک مرحله مهم در فرآیند درخواست پذیرش است، اما تنها بخشی از درخواست کلی شما برای دانشکده پزشکی است. کمیته های پذیرش بسیاری از جنبه های دیگر را در مورد شما در نظر می گیرند، از جمله نقاط قوت تحصیلی شما، قرار گرفتن در معرض مراقبت های بهداشتی و محیط های تحقیقاتی پزشکی، تجربیات و علایق شخصی، پتانسیل کمک به دانشگاه و جامعه، و ویژگی های شخصی مانند بلوغ و انگیزه برای کمک به دیگران .

آزمون MCAT
آزمون MCAT

اگر نتوانم هزینه ثبت نام را بپردازم چه می شود؟

AAMC معتقد است که هزینه درخواست برای دانشکده پزشکی نباید مانعی برای کسی باشد که می خواهد پزشک شود. برنامه کمک هزینه(The fee assistance program) به دانشجویانی کمک می کند که بدون کمک مالی نمی توانند در آزمون MCAT شرکت کنند یا برای دانشکده پزشکی درخواست دهند. اگر واجد شرایط  باشید، این برنامه هزینه ثبت نام را کاهش می دهد. همچنین چندین مزیت اضافی از جمله منابع آماده سازی رایگان MCAT را ارائه می دهد.

چگونه خود را برای آزمون MCAT آماده کنم؟

مطالبی که شما مسئول دانستن آنها در آزمون MCAT هستید  در ابزار آنلاین، What’s on MCAT Exam? دانش و مهارت های تست شده در آزمون در سطح مقدماتی زیست شناسی، فیزیک، روانشناسی و جامعه شناسی، شیمی عمومی و آلی، و بیوشیمی ترم اول یافت می شود. از آنجایی که محتوای دروس بین مدارس متفاوت است، بهتر است محتوای دوره‌هایی را که قصد دارید بگذرانید با فهرست‌های محتوا در ابزار آنلاین مقایسه کنید. مشاوران پیش سلامت(Pre-health advisors) و سایر اساتید در مدرسه شما نیز منابع خوبی برای کمک به شما در برنامه ریزی دوره هایی هستند که به بهترین وجه شما را برای موفقیت در آزمون آماده می کنند. اگر مشاور پیش سلامت ندارید، انجمن ملی مشاوران حرفه های بهداشتی (NAAHP) مشاوران داوطلبی دارد که می توانند به شما کمک کنند. برای کمک به شما برای آماده شدن برای محتوای امتحان، AAMC با آکادمی خان (Khan Academy)و بنیاد رابرت وود جانسون(Robert Wood Johnson foundation) برای ایجاد آموزش های ویدیویی اصلی و بررسی سوالاتی که تمام محتوای تست شده در امتحان را پوشش می دهد، همکاری کرده اند.

نمره دهی آزمون MCAT چگونه است؟

شما پنج نتیجه از آزمون MCAT خود دریافت خواهید کرد – یکی برای هر یک از چهار بخش و یک نمره کل ترکیبی.

نمرات بخش: هر یک از نمرات چهار بخش از 118 تا 132 متغیر است. شرکت کنندگان در آزمون برای هر یک از چهار بخش نمره دریافت خواهند کرد.

بیش از 6000 پرونده موفق!