اثبات تمکن مالی برای مهاجرت به کانادا

تاریخ بروزرسانی : 8 اسفند, 1401

به عنوان یک متقاضی اکسپرس انتری کانادا برای اثبات تمکن مالی خود چقدر پول نیاز دارم؟

نامه ی تمکن مالی به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می دهد که شما  پول کافی برای اقامت در کانادا را دارید.

جزئیات مهم در مورد اثبات تمکن مالی جهت اخذ اقامت کانادا

پولی که به عنوان مدرک اثبات تمکن استفاده می شود باید به راحتی در دسترس متقاضی باشد. به عبارت دیگر، ملک یا  سهام برای این اهداف واجد شرایط نیست.  این پول باید هم زمانی که فردی برای اقامت دائم کانادا درخواست می‌کند و هم زمانی که ویزای اقامت دائم برای متقاضی صادر می‌شود، در دسترس باشد.

پس از ورود به کانادا، متقاضی باید آماده باشد و بتواند به افسر IRCC ثابت کند که می تواند به طور قانونی به این پول برای استفاده در کانادا دسترسی داشته باشد.

اثبات تمکن مالی برای مهاجرت به کانادا

نامه تمکن مالی باید چه خصوصیاتی داشته باشد و شامل چه چیزهایی باشد :

  • بر روی سربرگ رسمی چاپ شده باشد
  • شامل اسم، آدرس و ایمیل موسسه مالی و یا بانک باشد
  • شامل لیست بدهی ها و پرداخت های معوقه فرد باشد
  • شامل شماره حساب، تاریخ بازشدن حساب، مانده جاری و میانگین موجودی 6 ماه اخیر باشد

از اعضای خانواده چه کسی واجد الشرایط ارائه تمکن مالی است؟

برای این منظور، اعضای یک خانواده شامل متقاضی اصلی، فرزندان تحت تکفل آنها، همسر یا شریک زندگی مشترک و هر فرزند تحت تکفل همسر/شریک متقاضی است.

توجه: همسر/شریک متقاضی و فرزندان تحت تکفل همسر/شریک باید به عنوان اعضای خانواده برای اثبات تمکن در نظر گرفته شوند، حتی اگر خودشان مقیم دائم (PRs)/ یا شهروند کانادا باشند یا همراه متقاضی به کانادا نیایند.

در صورتی که همسر/شریک متقاضی او را همراهی کند، وجوهی که در یک حساب مشترک نگهداری می شود  و وجوهی که در حسابی فقط به نام همسر/شریک نگهداری می شود نیز قابل قبول است، با این فرض که متقاضی اصلی بتواند ثابت کند که به پول دسترسی دارد.

چه کسی برای مهاجرت به کانادا نیاز به اثبات تمکن مال دارد و چه کسی نیاز ندارد؟

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق  برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP) و برنامه کارگرماهر فدرال (FSTP) ملزم به ارائه مدرکی مبنی بر وجود بودجه  برای این برنامه ها هستند.

اما، متقاضیان کلاس تجربه کانادایی (CEC) و همچنین متقاضیان مهاجرت که مجاز به کار در کانادا هستند و دارای یک پیشنهاد شغلی معتبر هستند، نیازی به ارائه مدرک مبنی برتمکن مالی ندارند. این امر حتی برای متقاضیان FSWP و FSTP که دارای این شرایط هستند(سابقه کانادایی ، پیشنهاد شغلی) نیز صادق است.

اثبات تمکن مالی کانادا بر اساس سایز خانواده

مقدار پولی که هر متقاضی برای اثبات داشتن آن نیاز دارد، بسته به تعداد اعضای خانواده آنها متفاوت است. مجدداً، اندازه خانواده فرد برای اهداف “اثبات دارایی” باید شامل همسر و یا شریک عاطفی قانونی (و همچنین فرزندان تحت تکفل آنها) متقاضی اصلی باشد، حتی اگر آنها قبلاً شهروند / مقیم  کانادا باشند یا همراه متقاضی به کانادا نیایند.

جدول زیر وجوه مورد نیاز (به دلار کانادا) را بر اساس تعداد اعضای خانواده  تا 9 جون 2022 نشان می دهد.

Number of family membersFunds required in CAD
1$13,310
2$16,570
3$20,371
4$24,733
5$28,052
6$31,638
7$35,224
Each additional family member$3,586

آیا میزان تمکن مالی کانادا بر اساس تعداد افراد خانواده متفاوت است؟

بله، مقدار پولی که هر متقاضی برای اثبات داشتن آن نیاز دارد، بسته به تعداد اعضای خانواده آنها متفاوت است. که از حدود۱۳ هزار دلار برای یکنفر شروع میشود.

آیا تمام افراد برای مهاجرت به کانادا نیاز به اثبات تمکن مالی دارند؟

خیر، متقاضیان برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP) و برنامه کارگرماهر فدرال (FSTP) ملزم به ارائه مدرکی مبنی بر وجود بودجه برای این برنامه ها هستند.

بیش از 6000 پرونده موفق!