تغییر سیستم امتیازدهی برنامه استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP)

تاریخ بروزرسانی : 9 اردیبهشت, 1402

 برنامه استانی استان بریتیش کلمبیا(BCPNP)،  سیستم امتیازدهی خود را تغییر داده است تا تغییرات NOC و اهمیت عوامل سرمایه انسانی را منعکس کند.

در 16 نوامبر 2021، برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP) سیستم امتیاز خود را تغییر داد تا تخصیص امتیاز برای متقاضیان را تغییر دهد.

به طور خلاصه، سیستم امتیازدهی (که مانند برنامه های مدیریت اکسپرس اینتری برای ارزیابی واجد شرایط بودن متقاضیان برای مهاجرت تحت اقامت دائم استفاده می شود) به روش های زیر تغییر کرده است:

امتیاز برای سطوح مهارت کلاس ملی (NOC) حذف شده است. سیستم NOC روش اصلی طبقه بندی مشاغل در کانادا است و اخیراً به طبقه بندی TEER تغییر یافته است.

در نتیجه، تعداد امتیازهای اختصاص یافته به سرمایه انسانی (مهارت ها، تجربه تحصیلات و شایستگی های فرد) و عوامل اقتصادی (پیشنهاد شغل، درآمد، منطقه اشتغال) متقاضیان افزایش یافته است.

امتیازهای اضافی برای مهارت زبان در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی اضافه شده است.

امتیازی برای تجربه قبلی کار یا تحصیل در خارج از کلانشهر ونکوور اضافه شده است.

این تغییرات (هنوز بین سرمایه انسانی و عوامل اقتصادی تقسیم می شود) در جدول جدید برای تخصیص امتیاز منعکس شده است:

تغییر شماره 1: امتیازی برای ناک جاب افر وجود ندارد

اولین و مسلماً قابل توجه ترین تغییر در سیستم جدید تخصیص امتیاز، حذف امتیاز بر اساس سطح مهارت NOC از پیشنهاد شغلی متقاضی است.

این امتیازها که قبلاً تا 60 امتیاز بر اساس NOC به آنها اختصاص داده شده بود، اکنون در بین عوامل سرمایه انسانی و اقتصادی متقاضیان توزیع شده است.

تغییر شماره 2: تخصیص مجدد امتیازات

با توجه به حذف امتیاز کد پیشنهاد شغلی NOC، به هر سرمایه انسانی یا عامل اقتصادی دیگری وزن بیشتری داده شده است:

  • تجربه کاری مستقیماً در حال حاضر حداکثر 60 امتیاز (قبلاً 40) دریافت می کند.
  • بالاترین سطح تحصیلات در حال حاضر حداکثر 40 امتیاز (قبلاً 25) دریافت می کند.
  • مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی اکنون حداکثر 40 امتیاز (قبلا 30) دریافت می کند.
  • دستمزد ساعتی پیشنهاد شغل در حال حاضر حداکثر 55 امتیاز (قبلا 50) دریافت می کند.
  • منطقه در بریتیش کلمبیا (C.) اکنون حداکثر 25 امتیاز (قبلاً 10) دریافت می کند.

تغییر شماره 3: امتیاز برای مدارک حرفه‌ای متقاضی

تغییر دیگر در تخصیص امتیاز برای عوامل اقتصادی، اضافه شدن 5 امتیاز بود که می‌توان به مدارک حرفه‌ای واجد شرایط در اختیار متقاضیان اعطا کرد. این شامل هر گواهی تجاری معتبری است که توسط SkilledTradesBC یا سازمان آموزش صنعت بریتیش کلمبیا (ITABC) داده می شود. اما همچنین به حرفه های خاص در صفحه 56 راهنمای برنامه BCPNP اشاره می کند.

تغییر شماره 4: معیار زبان CLB 9 اکنون امتیاز کامل را دریافت می کند، توانایی در هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی به رسمیت شناخته شده است.

حداکثر امتیاز برای توانایی زبان (30 امتیاز) را می توان با معیار زبان کانادایی (CLB) 9 در مقابل 10 امتیاز قبلی به دست آورد.( CLB استاندارد ملی کانادا برای ارزیابی توانایی زبان بر اساس آزمون های زبان رسمی است.)

تغییر دیگر در اینجا این است که توانایی در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی در حال حاضر شناخته شده است و برای متقاضیانی که هر دو را دارند 10 امتیاز اضافی دریافت می کند.

تغییر شماره 5: تنظیم مجدد امتیاز برای مکان، در بریتیش کلمبیا

تغییرات اضافی در منطقه استخدام متقاضیان در B.C انجام شده است. در حالی که مکان‌های انتخابی قبلی خارج از ونکوور تعداد مشخصی   امتیاز را دریافت می‌کردند، معیارهای امتیازدهی فعلی به این موارد اختصاص می‌دهند:

 

  • 0 امتیاز برای استخدام در منطقه مترو ونکوور؛
  • 5 امتیاز برای استخدام در مناطق اسکوامیش، ابوتسفورد، آگاسیز، میشن و چیلیواک. و
  • 15 امتیاز، برای هر منطقه در C. قبلا ذکر نشده است
  • علاوه بر این، معیارها 10 امتیاز اضافی را به افراد دارای تحصیلات یا تجربه کاری خاص منطقه ای اختصاص می دهند (بر خلاف تخصیص قبلی برای یک سال از هر تجربه کانادایی).

تغییر شماره 6: سقف دستمزد بالاتر

آخرین تغییر عمده در معیارهای امتیاز، سقف دستمزد بالاتر برای دریافت حداکثر امتیاز بر اساس درآمد بود. همچنین 5 امتیاز اضافی در اینجا برای متقاضیان در دسترس است (55، قبلا 50).

 

در حالی که قبلاً حقوق سالانه 100000 دلار به متقاضی حداکثر امتیاز در این دسته را تضمین می کرد، B.C. این سقف را به درآمد سالانه 145000 دلار تعدیل کرده است. متقاضیانی که قبلا 100000 دلار حقوق داشتند، در حال حاضر تنها 33 امتیاز دریافت می کنند، در مقابل حداکثر 50 امتیاز قبلی.

 

با توجه به تغییرات مشاهده شده، حالا متقاضیان برنامه استانی بریتیش کلمبیا می توانند امیدوارتر باشند تا امتیاز بهتری دریافت کنند.

 

 

بیش از 6000 پرونده موفق!