افزایش امتیاز اکسپرس انتری کانادا

تاریخ بروزرسانی : 25 آبان, 1401


اگر 30 سال یا بیشتر دارید چگونه امتیاز 
CRS اکسپرس انتری کانادا خود را به حداکثر برسانید ?

سن عامل مهمی در مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری است و برخی از متقاضیان به دلیل سن خود جریمه می شوند. در اینجا چندین استراتژی وجود دارد که می توان برای به حداکثر رساندن امتیاز اکسپرس انتری CRS خود به عنوان متقاضی بالای 30 سال استفاده کرد.اکسپرس اینتری بزرگترین منبع مهاجرت به کانادا است.

هنگامی که متقاضیان برای مهاجرت به این کشور از طریق اکسپرس اینتری درخواست می کنند، متقاضیان واجد شرایط اکسپرس اینتری از طریق یک شبکه تخصیص امتیاز به نام سیستم رتبه بندی جامع (CRS) امتیاز می گیرند.

اکسپرس انتری کانادا

مقدمه ای بر اکسپرس اینتری و CRS

CRS یک شبکه امتیازی است که اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برای رتبه بندی افراد امیدوار به مهاجرت کانادایی که از طریق هر یک از سه برنامه موجود در سیستم مدیریت برنامه سیستم اکسپرس اینتری – کلاس تجربه کانادا (CEC)، فدرال اعمال می شود، استفاده می کند. برنامه کارگران ماهر (FSWP) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP).

CRS با ارزیابی آنچه که دولت کانادا از آن به عنوان “عوامل اصلی سرمایه انسانی” یاد می کند، شروع می شود که شامل ویژگی های زیر است: سن، تحصیلات، توانایی زبان اول (انگلیسی یا فرانسوی)، توانایی زبان دوم (انگلیسی یا فرانسوی) و تجربه کاری کانادایی. برای این منظور، ما بر روی اولین مورد در لیست بالا، سن تمرکز خواهیم کرد.

سیستم CRS کانادا بیشترین امتیاز سنی را برای متقاضیان اکسپرس انتری 20 تا 29 ساله (100) فراهم می کند. اگر 30 سال یا بیشتر دارید، امتیازاتی که در رده سنی دریافت می کنید هر سال به تدریج کاهش می یابد (95 امتیاز برای متقاضی 30 ساله، 90 امتیاز برای متقاضی 31 ساله و غیره). متقاضیان 45 سال یا بیشتر 0 امتیاز در رده سنی تحت CRS دریافت می کنند.

خوشبختانه، داشتن 30 سال یا بیشتر به این معنی نیست که امیدهای متقاضی اکسپرس انتری کانادا با باد از بین رفته است. راه های زیادی وجود دارد که متقاضیان اکسپرس اینتری می توانند امتیاز CRS خود را در صورت درخواست در سن 30 سالگی یا بعد از آن به حداکثر برسانند. در ادامه ۶ راهکار برای افزایش امتیاز اکسپرس انتری کانادا را بررسی میکنیم.

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

اگر تصمیم دارید که به کانادا مهاجرت کنید پیشنهاد میکنیم این مطلب را بخوانید

 

راهکارهای افزایش امتیاز اکسپرس انتری کانادا:

 

استراتژی 1: دریافت نامزدی استانی از طریق برنامه نامزدهای استانی (PNP)

یکی از راه‌هایی که متقاضیان می‌توانند امتیاز CRS خود را افزایش دهند، دریافت نامزدی از طریق هر یک از جریان‌های برنامه استانی پیشرفته کانادایی است که با اکسپرس اینتری مرتبط است. در واقع، نامزدی استانی از طریق PNP بهترین راه برای به حداکثر رساندن امتیاز CRS و دریافت دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا است زیرا دریافت نامزدی قبل از درخواست از طریق اکسپرس انتری می تواند 600 امتیاز اضافی برای متقاضی کسب کند.

PNP ها در تمام استان ها و مناطق کانادا (به استثنای کبک و نوناووت) به عنوان ابزاری برای هر منطقه وجود دارند تا نامزدهای اقامت دائم را که علاقه مند به اسکان در یک منطقه خاص در کانادا هستند، معرفی کنند.

اگر یک متقاضی اکسپرس انتری برای یک PNP درخواست دهد و دعوت نامه ای    دریافت کند، سپس درخواست کند وتاییدیه نامزد استانی را دریافت کند، می تواند تاییدیه خود را در نمایه اکسپرس انتری خود آپلود کند و 600 امتیاز CRS موجود را دریافت کند. مجدداً، این عملاً تضمین می کند که آنها دعوت نامه ای برای درخواست اقامت دائم در کانادا دریافت کنند.

استراتژی 2: دریافت پیشنهاد شغلی

روش دیگری که متقاضی می تواند امتیاز CRS خود را به حداکثر برساند، درخواست از طریق اکسپرس اینتری در حالی است که دارای یک پیشنهاد شغلی معتبر است که به صورت کتبی و جزئیات تمام الزامات شغلی، از جمله حقوق، وظایف، و شرایط استخدام را دارد. در واقع، این استراتژی یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش امتیاز CRS متقاضی است، زیرا داوطلبانی که دارای یک پیشنهاد شغلی معتبر هستند، بسته به موقعیت شغلی می‌توانند 50 یا 200 امتیاز CRS اضافی کسب کنند.

استراتژی 3: ارزیابی تجربه کاری

تجربه کاری می تواند به چندین روش مختلف به بهبود امتیاز CRS متقاضی کمک کند. اولاً، به دست آوردن تجربه کاری اضافی می تواند به متقاضی در بهبود امتیاز خود کمک کند. علاوه بر این، توضیح بهتر تجربه کاری فعلی می تواند همین کار را برای کمک به متقاضیان انجام دهد.

استراتژی 4: بهبود توانایی زبان

توانایی زبان یکی دیگر از عناصر مهم نمرات CRS است که در دسته “عوامل اصلی سرمایه انسانی” قرار می گیرد. همانطور که در بالا ذکر شد، زبان به عنوان یک دسته بزرگتر به توانایی زبان اول و توانایی زبان دوم تقسیم می شود تا مهارت متقاضی در زبان های انگلیسی و فرانسوی را آزمایش کند. این جزء از امتیاز CRS متقاضی می تواند به تعداد قابل توجهی امتیاز اضافه کند و آن را به بخشی ضروری از هر برنامه اکسپرس اینتری تبدیل کند.

زبان – به مهارت در نوشتن، خواندن، صحبت کردن و گوش دادن تقسیم می شود – می تواند برای یک متقاضی بین 128 تا 136 امتیاز کسب کند (بسته به وضعیت همسر / شریک زندگی، اما بعداً بیشتر خواهد شد).

علاوه بر این، دسته زبان برای به حداکثر رساندن امتیازات CRS به دلیل توانایی آن در شمارش امتیاز در چندین بخش ارزشمند است. به طور خاص، زبان به عنوان یک عنصر منفرد از CRS می تواند برای امتیازات در چهار دسته بزرگتر زیر محاسبه شود: عوامل سرمایه انسانی. عوامل همسر (در صورت وجود)؛ قابلیت انتقال مهارت ها و “عوامل اضافی”.

علاوه بر این، زبان همچنین می تواند با عوامل دیگری مانند آموزش ترکیب شود تا باعث افزایش امتیاز اکسپرس انتری کانادا متقاضی شود.

مثال 1: متقاضی با مدرک تحصیلی پس از دوره متوسطه یک یا چند سال + معیار زبان کانادایی زبان اول (CLB) 7 در یک یا چند توانایی (و یک توانایی در CLB 9) می تواند 13 امتیاز CRS کسب کند.

مثال 2: متقاضی با دو یا چند مدرک تحصیلی پس از دوره متوسطه (یکی حداقل 3 ساله) + CLB 9 یا بیشتر در تمام توانایی های زبان اول می تواند 50 امتیاز CRS کسب کند.

راهبرد پنجم: تقویت مدارک آموزشی

آموزش، یکی دیگر از عناصر “عوامل اصلی سرمایه انسانی”، بسته به جایی که متقاضی مدرک خود را دریافت کرده است (در داخل کانادا یا خارج از کانادا) می تواند بین 200 تا 250 امتیاز CRS را شامل شود. بنابراین، کسب مدارک اضافی مانند مدرک دیگر یا اخذ تاییدیه ارزیابی (ECA) برای مدرک موجود می تواند به متقاضیان کمک کند تا امتیاز CRS اکسپرس انتری خود را به حداکثر برسانند.

استراتژی 6: در نظر گرفتن استفاده از همسر/شریک به عنوان متقاضی اصلی (در صورت وجود)

در موارد خاص، متقاضیان اکسپرس اینتری ممکن است متوجه شوند که همسر یا شریک قانونی آنها امتیاز CRS بهتری دارد. در چنین شرایطی، ممکن است توصیه شود که  جای متقاضی اصلی و همسر تحت تکفل یا شریک زندگی مشترک عوض شود.

  • عاااالی بود
    راهکارهای خیلی خوبی ارائه دادین
    دمتون گرم

    پاسخ
    • ممنون وظیفه ی ماست

  • salam
    chetor mitunam emtiazamo khodam hesab konam?

    پاسخ
    • سلام اگر زبان انگلیسیتون اوکی هست میتونید از سایت cic.gc.ca محاسب کنید و همینطور روی سایت ما هم فرمی هست که در صورت پرکردن امتیازتون محاسبه میشه.

بیش از 6000 پرونده موفق!