با بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا آشنا شوید

تاریخ بروزرسانی : 17 آبان, 1401

بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا

مهاجرت، پدیده‌ای چند بعدی‌ تلقی می‌شود که در میان قشر جوان از محبوبیت بالایی برخوردار است. این پدیده اجتماعی ـ اقتصادی و فرهنگی در بسیاری از موارد مقاصد تحصیلی را در خود به همراه دارد و عمدتا داوطلبان تمایل دارند تا قبل از عزم سفر، ابتدا تمام تحقیقات خود را در خصوص کشور مقصد، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظرشان نیز به سرانجام رسانده و سپس برای این امر اقدام کنند. ما در این مقاله قصد داریم برای تصمیم‌گیری بهتر شما در این مسیر، لیستی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا را به همراه معرفی اجمالی آنان مورد بررسی قرار دهیم.

این مطلب، رشته‌های پزشکی، فنی مهندسی و علوم پایه را به اختصار تشریح می‌کند.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا

چرا کشور استرالیا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

چنانچه قصد داشته باشیم ابتدا از شرایط تحصیلی و کیفیت آموزشی در استرالیا صحبت به میان آوریم صرفا به این‌که دست‌کم هفت دانشگاه از این کشور در لیست 100 دانشگاه برتر دنیا قرار می گیرند می‌بایست بسنده کرد. اگر فردی به‌منظور تحصیل در دانشگاه‌های این کشور جذب شود بدون شک در تضمین آینده خود گام مثبتی برداشته است.

هم‌اکنون دانشگاه‌های استرالیا دوره‌های تحصیلی بسیار زیادی را ارائه می‌کنند که تعداد موسسات آموزشی آن بالغ بر 1100 مجموعه و دوره‌های تحصیلی مختلف در این کشور بالغ بر 22000 تا هستند. کشور استرالیا همچنین از افرادی که تمایل دارند تا به‌عنوان نیروی کاری ماهر در آن‌جا فعالیت کنند و در زمینه کاری خود دارای مهارت هستند استقبال می‌کند.

استرالیا با داشتن برنامه‌های جامع کاری تحت عنوان اسکیل ورکر یا نیروی کار ماهر، به افرادی که از پیشینه تحصیلی درخشان و سابقه کاری و همچنین مهارت بالایی در زبان برخوردار باشند اقامت دائم اعطاء می‌کند. اگر بخواهیم به دسته‌بندی برترین رشته‌های تحصیلی جهت مهاجرت به کشور پهناور استرالیا اشاره کنیم، دسته نخست شامل رشته‌های پول‌ساز برای مهاجرت و دسته دوم شامل برترین رشته‌ها برای تحصیل و امکان کاریابی بعد از تحصیل هستند.

رشته‌هایی چون حسابداری، علوم بانکی و بیمه‌ای، علوم کشاورزی، معماری و طراحی منظر، مهندسی پزشکی، مهندسی هسته‌ای، مهندسی عمران، سازه و مدیریت پروژه‌های ساختمانی، مهندسی معدن، مهندسی متالورژی، مهندسی نفت و گاز، زمین شناسی، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، روانشناسی، مدیریت گردشگری و هتلداری، تجزیه و تحلیل مدیریت کسب و کار، پزشکی و غیره در زمره بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا و استخدام پس از تحصیل در این کشور محسوب می‌شوند.

صفر تا صد مهاجرت به استرالیا

اگر تصمیم دارید که به استرالیا مهاجرت کنید پیشنهاد میکنیم این مطلب را بخوانید

ویزا استعداد درخشان استرالیا

راهی آسان و سریع برای مهاجرت امن به استرالیا

 

رشته‌های پولساز در استرالیا کدامند؟

هرچند وجه علاقه در انتخاب رشته تحصیلی بسیار مهم قلمداد می‌شود اما میزان درآمد و آینده شغلی رشته‌های تحصیلی هم نکاتی است که باید به آن‌ها توجه کرد. باید بدانید چه مشاغلی از بالاترین حقوق سالیانه برخوردارند تا بتوانید به کمک آن‌ها مسیر آینده خود را به درستی انتخاب نمائید. آن‌گونه که از آمارها بر می‌آید، رشته‌های گروه پزشکی در استرالیا جزو پر درآمدترین مشاغل به شمار می‌روند.

نام شغلمیانگین درآمد سالیانه (دلار استرالیا)
جراحی پزشکی390 هزار دلار
متخصص بیهوشی385 هزار دلار
متخصص داخلی304 هزار دلار
مدیر مالی275 هزار دلار
روانپزشک235 هزار دلار
سایر پزشکان220 هزار دلار
مشاغل حقوقی و قضایی188 هزار دلار
مهندسی معدن184 هزار دلار
مدیر معماری168 هزار دلار
مدیر اجرایی یا مدیر عامل164 هزار دلار
مدیر مهندسی و مدیر پروژه159 هزار دلار
تحلیلگر مالی153 هزار دلار
مدیر امنیت اطلاعات149 هزار دلار
برنامه نویس142 هزار دلار

 

رشته‌های مورد نیاز گروه پزشکی در استرالیا

هم اکنون کشور استرالیا به‌دلیل پیری جمعیت و بازنشستگی در تعداد بالا، از کمبود نیروی پزشکی رنج می‌برد به همین خاطر برای جذب پزشکان از مشوق‌ها و قوانین انعطاف‌پذیرتری استفاده می‌کند تا جایی که یکی از آسان‌ترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیا، رشته‌های پزشکی به شمار می‌روند.

پزشکان به‌منظور فعالیت و استخدام در استرالیا معمولا دو انتخاب دارند. آن‌ها عبارتند از: ۱ـ اشتغال در واحدهای بهداشتی ـ درمانی دولتی و ۲- کار در زمینه پزشک خانواده.

یکی از دیگر مزایای تحصیل رشته‌ پزشکی در استرالیا، برگزاری تمرین‌های کلینیکی و همچنین دوره‌های رفع‌اشکال و خودآموزی برای داوطلبان است. مدت زمان دانش‌آموختگی در رشته پزشکی در کشور استرالیا حدود ۵ الی ۶ سال به طول می‌انجامد. استرالیا دارای یک صلاحیت پزشکی شناخته شده و رسمی در سراسر جهان است و رقابت برای پذیرش در رشته‌ پزشکی دانشگاه‌های این کشور بسیار بالا است. قطعا این‌ها دلیل کمی نیستند تا بتوان پزشکی را در زمره بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا قرار داد.

استرالیا در حوزه پزشکی با کمبود نیروی بالایی روبرو است. به‌عنوان مثال، فوریت‌های پزشکی، جراح عمومی، اندوکرینولوژیست، گاسترو انترولوژیست، متخصص مراقبت‌های پزشکی شدید، نورولوژیست، جراح عصبی، متخصص زنان و زایمان، چشم پزشک، جراح ارتوپدی، جراح پادریتیک، پاتولوژیست، جراح پلاستیک و زیبایی، روانپزشک، انکولوژیست پرتوی، متخصص پزشکی کلیوی، روماتولوژیست، پزشک متخصص، متخصص پزشکی قفسه سینه، اورولوژیست و جراح رگ نمونه‌هایی از تخصص‌های پزشکی با استخدام پر تعداد در استرالیا به‌شمار می‌روند.

 دندانپزشکی در استرالیا

دندانپزشکی را می‌توان از گران‌ترین رشته‌های تحصیلی در استرالیا نام برد. به‌طوری که از پردرآمدترین افراد در کشور استرالیا دندانپزشکان هستند. آن‌ها به‌طور متوسط تا 200 هزار دلار در طول سال درآمد کسب می‌کنند. جالب است بدانید که در لیست برترین دانشگاه‌های جهان به‌طور مداوم از دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی استرالیا نام برده می‌شود زیرا برای آینده این دانشگاه‌ها افق تحقیق و آموزش و نیز رویکردهای نوآورانه برای تحقق بهتر این امور، ترسیم می‌شود

چنانچه علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته تمایل دارند می‌توانند پس از اتمام دوره لیسانس خود در یکی رشته‌های حوزه سلامت و پس از شرکت در آزمون GAMSAT (Graduate Australian Medical School Admissions Test) و دریافت حد نصاب نمره قبولی، تحصیل در رشته دندانپزشکی را آغاز نمایند.

روانشناسی

از رشته‌های همواره پر تقاضا در میان دانشجویان، رشته روانشناسی است. روانشناسی بالینی یکی از گرایشات پردرآمد این رشته (مقطع کارشناسی ارشد) به‌شمار می‌رود.

برای فعالیت در حوزه روانشناسی نیاز به دریافت مجوز از سوی شورای اعتباربخشی روانشناسی استرالیا برای کلیه افراد متقاضی و دانش‌آموخته‌های رشته روانشناسی از دانشگاه‌های استرالیا است. از دلایلی که گروه روانشناسی جزو بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا محسوب می‌شوند درآمد بالای مشاغل این دسته هستند. مثلا روانپزشکان (190 هزار دلار در سال)، اساتید روانشناسی بالینی (132 هزار دلار در سال)، کار درمانگران (89 هزار دلار در سال)، مددکاران اجتماعی بالینی (107 هزار دلار در سال)، روانشناسان و مشاورین مدارس به‌طور میانگین 100 هزار دلار در سال درآمد کسب می‌کنند.

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در استرالیا را دارید می‌بایست ابتدا به اخذ مدرک زبان اقدام نمایید. حداقل نمره آیلتس درخواستی برای داوطلبان تحصیل در این مقاطع در استرالیا نمره 7 است.

گروه پرستاری| بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا

اگر در نظر دارید به‌عنوان پرستار در کشور استرالیا به فعالیت مشغول شوید لازم است پیش از مهاجرت به این کشور ابتدا مدرک کارشناسی پرستاری را اخذ کنید. سرفصل دروس کارشناسی پرستاری در استرالیا  در یک دوره تحصیلی 3 ساله ارائه می‌شود و دانشجویان در این دوره با مهارت‌هایی چون آناتومی، شیمی، زیست شناسی، روش‌های ارزیابی سلامت و غیره آشنا می‌شوند.

لازم به‌ذکر است که داشتن حداقل مدرک کارشناسی پرستاری استرالیایی یا کارشناسی پرستاری معادل و مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 برای گذراندن این دوره در استرالیا از الزامات است. شیوع بیماری‌های جدید و نیاز کشورها به حرفه‌مندان رشته‌های گروه پزشکی سبب شده تا دولت استرالیا برای تامین نیروهای لازم در این زمینه از فراخوان‌های متعدد استفاده کند. در زیر تعدادی از موقعیت‌های شغلی پرستاری در استرالیا آورده شده‌اند:

  • پرستاران عضو کادر درمان بیمارستان‌ها
  • پرستاران مراقب سالمند
  • پرستار کودکان (مراکز درمانی و آموزشی)
  • پرستاران عضو کادر مراقبت‌های ویژه و اورژانس
  • پرستاران نگهداری از بیماران معلول

 رشته‌های مورد نیاز گروه مهندسی در استرالیا

طبیعی است که با افزایش جمعیت در استرالیا، فناوری نیز پا به پای آن رشد خواهند کرد. از علوم مهندسی به‌عنوان مهارت‌های حیاتی به‌منظور طراحی و اجرای سازه‌های پایدار، زیرساخت‌های حیاتی و قابل اعتماد، ساماندهی و کنترل سیستم‌های حمل‌و‌نقل (با کمترین اثرات زیست محیطی)، استفاده صحیح و به‌صرفه از انرژی‌ها و غیره بهره گرفته می‌شود. مهندسی شیمی، برق و الکترونیک، ارتباطات، و مهندسی مکانیک و غیره  از بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا محسوب می‌شوند که اخیرا کشور استرالیا با کمبود نیروی کار بالایی در آن‌ها مواجه شده است.

 مهندسی پزشکی| بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا

از رشته‌های پر‌درآمد و کاربردی علوم مهندسی در استرالیا، مهندسی پزشکی یا مهندسی زیست پزشکی است که از تلفیق رشته‌هایی چون زیست شناسی، مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی تشکیل شده و دیگر علوم نظیر برق، مکانیک، مهندسی شیمی، فیزیک، ریاضیات و کامپیوتر نیز در آن نقش پر رنگ دارند.

رشته‌های علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات(IT)

دنیای ارتباطات در قرن 21 از همه ما انسان‌های حاضر در این عصر، یک کاربر الکترونیکی ساخته که امور روزمره خود را با سیستم‌های کامپیوتری و تلفن‌های هوشمند به ثمر می‌رساند. این امر یعنی ضرورت بکارگیری بیش از پیش متخصصان IT، نرم‌افزار و علوم کامپیوتر را در بخش‌های خصوصی و دولتی توامان در کنار هم ایجاب می‌کند.

بد نیست بدانید که علوم آی‌تی و رایانه در استرالیا در سطوح جهانی و با استاندارهای موخر به دانشجویان انتقال داده می‌شوند و دست آخر برای کلیه دانش‌آموختگان مدارک رسمی و معتبر صادر خواهد شد. آن‌ها با کمترین دغدغه می‌توانند از بازار کار مطلوب در سطح داخلی و بین‌المللی بهره‌مند شوند. می‌توان بهترین و پر رونق‌ترین رشته‌ها را در زمینه علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات به‌منظور مهاجرت به استرالیا در دسته‌های زیر خلاصه کرد:

  • تحلیل‌گر کسب‌وکار (ICT business analyst)
  • تحلیل‌گر سیستم‌ها (Systems Analyst)
  • کاربر تولید محتوای چندرسانه‌ای (Multimedia Specialist)
  • توسعه‌دهنده وب (Web Developer)

مهندسی عمران| بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا

کشور استرالیا در عمران و اجرای زیرساخت‌ها سابقه بسیار درخشانی دارد. از آن‌جا که توقف در چرخ ساخت و آبادی و  فرآیندهای عمرانی در این کشور بی معنی است، بنابراین اگر این رشته را برای تحصیل یا اشتغال به کار در استرالیا انتخاب نموده‌اید باید منتظر آینده‌ای درخشان برای خود و خانواده‌تان باشید. چرا که بر روی یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا حساب باز کرده‌اید. داشتن آیلتس 6.5 یکی از الزامات ادامه تحصیل و دریافت فاند از دانشگاه‌های این کشور است. مهندسین عمران در استرالیا به‌طور میانگین مبلغی معادل 80000 دلار استرالیا در سال دریافت می‌کنند.

مهندسی معدن و متالورژی

کشور استرالیا تعداد قابل توجهی از معادن دنیا را در خود جای داده و صنعت معدن از اهمیت استراتژیکی در این کشور روبرو است.  چرا که استخراج های معدنی جزء لاینفک اقتصاد این کشور به‌شمار می‌آیند و قسمت اعظم درآمد استرالیا از معادن تامین می‌شود. با توجه به وجود آنچه گفته شد و مطابق آمارهای رسمی، در حدود 93 درصد از فارغ‌التحصیلان گروه معادن در این کشور پس از  اتمام تحصیل از شغل و درآمد قابل توجهی برخوردار می‌شوند.

مهندسی نفت و گاز

کشور استرالیا در کنار دیگر منابع طبیعی، منابع و میادین نفت و گاز زیادی را در خود جای داده است. همین گزاره کافی است تا بخواهید این رشته را جزو گزینه‌های خود برای تحصیل یا کار در استرالیا مد نظر قرار دهید. به‌طورکلی میانگین درآمد سالانه مهندسین نفت و گاز در استرالیا معادل 134 هزار دلار استرالیا است.

معماری و معماری منظر| بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا

اگر  به مناظر شهری در استرالیا نیم‌نگاهی بیاندازیم قطعا سازه‌های معماری شگفت‌انگیز آن ما را به وجد خواهد آورد. وجود فضاهای شهری جذاب و ساختمان‌های پر زرق و برق در شهرهایی چون کانبرا، سیدنی و یا ملبورن نمونه‌های مثال‌زدنی از آن‌ها به‌شمار می‌آیند. رشته معماری در استرالیا در مقاطع آموزشی گوناگون مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و در اغلب مراکز آموزشی و دانشگاهی این کشور برگزار می‌شود.

به همین خاطر، معماری را بی‌شک می‌بایست یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا دانست. ارائه مدرک زبان آیلتس 6 الی 6.5 ازالزامات تحصیل در استرالیا در این رشته است.

حسابداری

از شناخته شده‌ترین و بهترین دانشگاه‌های فعال در زمینه حسابداری در کشور استرالیا، دانشگاه‌های ملبورن، سیدنی، موناش و دانشگاه ملی استرالیا هستند. حسابداران مجاز و حسابداران خبره مدارک حسابداری در استرالیا را به‌طور کامل تائید می‌کنند.

چنانچه در این رشته در استرالیا فارغ‌التحصیل شده باشید می‌توانید به‌عنوان حسابدار، تحلیل‌گر مالی، حسابدار مالیاتی، مشاور مالیاتی، مدیر مالی، حسابرس، تحلیل‌گر کسب و کار و مشاور سرمایه‌گذاری مشغول به‌کار شوید. میانگین حقوق سالانه حسابداران در استرالیا مبلغی در حدود 40 تا 85 هزار دلار است.

تحلیل و مدیریت کسب و کار

یکی از پر درآمدترین رشته‌‌ها یا مهارت‌های کاری برای مهاجرت به استرالیا،‌ گروه مالی و مدیریت به‌شمار می‌آیند. زیرشاخه‌های رشته مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و تجارت (MBA و BBA)، تحلیل تجاری (تحلیل داده) و مشاور مدیریت هستند.

مراکز آموزشی بین‌المللی و شناخته‌ شده‌ای در استرالیا مانند دانشکده‌های کسب‌وکار و مدیریت استرالیایی دایر هستند که دانشجویان را برای فعالیت یک گستره جهانی و افق فرهنگی قوی در این رشته مجهز کرده و توانسته‌اند در شمار موفقیت‌های‌شان در این حوزه، تمرکز اصلی را در منطقه‌ی آسیا و اقیانوس آرام به خود جلب کنند.

مدیریت گردشگری و هتلداری

اگر به رشته مدیریت گردشگری و هتلداری علاقه‌مند هستید می‌توانید روی مهاجرت به استرالیا حساب کنید. این رشته در زمره رشته‌های پردرآمد استرالیا قرار می‌گیرد. به همین خاطر دانشجویان زیادی به تحصیل در این رشته تمایل دارند.

کلام آخر| بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا

دولت استرالیا برای تربیت مربیان و معلمان در مقاطع تحصیلی گوناگون هزینه و نیروهای زیادی را به‌کار می‌گیرد. از همین رو در صورت تمایل به فعالیت در این بخش می‌توانید پس از گذراندن دوره‌های مختلف تحصیلی در رشته‌های مرتبط با علوم آموزشی و پرورشی، در مناطق مختلف استرالیا به سرعت مشغول به‌ کار شوید.

همچنین گروه هنر و طراحی یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا به حساب می‌آید. با توجه به جذابیت و محبوبیت رشته‌های هنری و طراحی‌ در استرالیا که طیف گسترده‌ای از شاخه‌ها را نظیر هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، گرافیک، طراحی مد و فشن و صنایع‌دستی شامل می‌شوند می‌توان از آینده شغلی بسیار خوبی در این کشور برخوردار شد.

کلمه کلیدی: بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

اگر تصمیم دارید که به کانادا مهاجرت کنید پیشنهاد میکنیم این مطلب را بخوانید

بیش از 6000 پرونده موفق!