کاهش نرخ بیکاری مهاجران کانادا در آگوست سال ۲۰۲۲

تاریخ بروزرسانی : 9 اردیبهشت, 1402

نرخ بیکاری مهاجران کانادا در آگوست سال ۲۰۲۲ به کمترین میزان رسیده است.

“با رسیدن بیشتر کانادایی ها به سن بازنشستگی و خروج از نیروی کار، مهاجرت در حمایت از رشد نیروی کار اهمیت ویژه ای پیدا می کند.” نظرسنجی نیروی کار، آگوست 2022.

آمار کانادا بررسی نیروی کار (LFS) خود را برای ماه آگوست 2022 منتشر کرده است.

برای اولین بار از زمانی که داده ها در سال 2015 در دسترس قرار گرفت، تعداد افراد بیکار (989000) کمتر از مشاغل خالی (1038000) در کانادا بود. این یک سورپرایز بزرگ برای افرادی است که تمایل به مهاجرت کاری به کانادا دارند، به طوری که بیش از یک سوم (38٪) از مشاغل انتظار دارند که استخدام کارمندان ماهر در سه ماه آینده یک چالش باشد.

اشتغال به طور خاص در استان های بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و نوا اسکوشیا کاهش یافت. در حالی که اشتغال در کبک افزایش یافته است.

  • کانادا یک پایگاه مهاجرتی قوی.
  • روش های مهاجرتی اقتصادی تحت عنوان اکسپرس انتری.
  • این برای افراد امیدوار به مهاجرت چه معنایی دارد؟
  • چرا فرصت های شغلی اینقدر زیاد است؟
  • چرا مهاجران در بازار کار بهتر عمل می کنند؟

برای مطالعه این مقاله به صورت کامل به لینک زیر مراجعه کنید.

آمار کانادا اشاره کرد که نرخ بیکاری در میان مهاجران با تنها 7.6 درصد  کمترین نرخ بیکاری در ماه آگوست  بوده است (از زمانی که داده ها در سال 2006 در دسترس قرار گرفت).

بر اساس این نظرسنجی، تا آگوست 2022، مهاجران 875000 نفر را در نیروی کار کانادا تشکیل می دادند که به طور نامتناسب  در مراکز شهری مانند تورنتو و مونترال بودند.

چرا فرصت های شغلی اینقدر زیاد است و چرا مهاجران در بازار کار بهتر عمل می کنند؟

تعداد کانادایی هایی که به فکر تغییر شغل هستند در حال افزایش است. در ژانویه 2022، نسبت کارکنان دائمی (طبق LFS) که قصد داشتند کار خود را در 12 ماه آینده ترک کنند، 6.4٪ بود. در آگوست 2022، این درصد به 11.9٪ افزایش یافته بود( تقریباً دو برابر) . تغییر شغل محبوب ترین دلیل برنامه ریزی برای ترک شغل در ماه آگوست بوده است.

با این حال، یکی دیگر از عوامل مؤثر، تعداد کانادایی‌هایی است که به سن بازنشستگی می‌رسند و از نیروی کار دور می‌شوند. طبق آمار کانادا، 307000 کانادایی در ماه آگوست مشاغل خود را ترک کردند تا در مقطعی از سال بازنشسته شوند. از آنجایی که جمعیت سالخورده جمعیت بیشتری را در کانادا تشکیل می دهد، این احتمالاً یک مشکل ادامه دار در سال های آینده خواهد بود.

هر دوی این عوامل به موفقیت مشاهده شده مهاجران در بازار کار کانادا در ماه آگوست کمک می کند.

این برای افراد امیدوار به مهاجرت کانادا چه معنایی دارد؟

از آنجایی که مشاغل خالی با نرخ بیکاری در حال افزایش هستند و شهروندان کهنسال همچنان تعداد نامتناسبی از جمعیت را تشکیل می دهد،  با ادامه این روند مهاجران کانادایی ممکن است در سال های آینده نقش بیشتری در بازار کار داشته باشند.

جریان‌های مهاجرت اقتصادی کانادا همچنان محبوب‌ترین هستند، زیرا این کشور در طول تاریخ به دنبال حل بسیاری از خواسته‌های بازار کار خود از طریق مهاجرت بوده است – که باعث ایجاد برنامه‌های   اکسپرس انتری (برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، برنامه تجارت ماهر فدرال شده است. FSTP)، و کلاس تجربه کانادایی (CEC))، علاوه بر برنامه نامزد استانی (PNP) شده است.

امسال پیش‌بینی می‌شود که کانادا به 431000 مهاجر خوش آمد می گوید، و برای اولین بار در مسیر پذیرش، متقاضیان بیشتری از طریق PNP  از مجموع برنامه‌های اکسپرس انتری انتخاب می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیش از 6000 پرونده موفق!