آیا IRCC ازدواج مجازی برای مهاجرت به کانادا را به رسمیت می شناسد؟

تاریخ بروزرسانی : 1 مرداد, 1401

از سال 2015 , IRCC ازدواج مجازی برای مهاجرت به کانادا را برای حمایت ازویزای کلاس خانواده به رسمیت نمی شناسد. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) بیان می کند که “اگر یکی از طرفین یا هر دو به طور فیزیکی در مراسم حضور نداشته باشند، ازدواج را به رسمیت نمی شناسیم.” برای به رسمیت شناخته شدن ازدواج  ، هر دو طرف باید شخصاً در مراسم عقد شرکت کنند.

تنها در صورتی که در نیروهای مسلح کانادا باشید، ممکن است از این قانون مستثنی شوید وازدواج شما ممکن است به رسمیت شناخته شود در صورتیکه :

به دلیل محدودیت های مسافرتی مربوط به خدمات خود نمی توانستید برای ازدواج خود حضور فیزیکی داشته باشید.

این ازدواج در خارج از کانادا انجام شد ودر کشوری ثبت شده باشد که ازدواج با وکالت قانونی امکانپذیر است.

ازدواج وکالتی به ازدواجی گفته می‌شود که در آن یک یا هر دو شرکت کننده حضور فیزیکی نداشته باشند و توسط شخص دیگری در مراسم عقد وکیل آنها باشد. دولت کانادا تصمیم گرفت تا آسیب پذیری زنان در زمینه مهاجرت و ازدواج اجباری را با به رسمیت نشناختن ازدواج های وکالتی در اولویت قرار دهد.

ولی اگر به صورت مجازی ازدواج کرده اید، به این معنی نیست که اصلا شانس ندارید. در عوض می‌توانید تحت  شراکت عرفی(Common Law partner)، تا زمانی که تمام معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشید و حداقل 12 ماه متوالی با هم زندگی کرده باشید، اسپانسر همسرتان شوید.

علاوه بر این، اگر به صورت مجازی ازدواج کرده اید و می توانید ثابت کنید که رابطه شما واقعی است، ممکن است ملاحظات انسان دوستانه و دلسوزانه (H&C) برای غلبه بر این قانون اعمال شود. H&C برای ارائه انعطاف پذیری و پاسخ به موقعیت های آسیب پذیر و تسهیل وحدت خانواده طراحی شده است. در این مورد، شرایط قانع کننده قابل توجهی باید وجود داشته باشد، مانند بهترین منافع یک کودک.

اگر همسر یا شریک زندگی شما نتواند از داخل کانادا درخواست دهد یا در زمان درخواست به طور قانونی در کانادا زندگی نمی کند، احتمالاً اسپانسر خارج از کشور تنها گزینه دریافت ویزا می باشد.

برای واجد شرایط بودن برای حمایت از همسر یا شریک زندگی تحت رده درخواست Outland، اسپانسر و شخص مورد حمایت باید در یکی از انواع روابط زیر باشند:

 

  • همسرانی که به طور قانونی ازدواج کرده اند و ازدواجشان بر اساس قانون حوزه قضایی که در آن ثبت شده و طبق قوانین کانادا معتبر است.
  • قانون عرفی(Common law partners)، یعنی اینکه شما حداقل 12 ماه متوالی با شریک زندگی خود در یک رابطه شبه زناشویی زندگی مشترک داشته اید.
  • شراکت زناشویی(Conjugal Marriage)، که در آن شما حداقل 12 ماه در یک رابطه مستمر و متعهد بوده اید، اما به دلیل عوامل مهم خارج از کنترل شما، مانند موانع مهاجرت یا وضعیت تاهل، نمی توانید با هم زندگی کنید.

علاوه بر این، اسپانسر و شخص مورد حمایت باید معیارهای زیر را داشته باشند:

 

  • اسپانسر باید شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد.
  • اسپانسر و شخص مورد حمایت باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • اسپانسر نباید در پنج سال قبل از درخواست، از همسری در کانادا حمایت مالی کرده باشد. و
  • حامی یا شخص مورد حمایت نباید در زندان باشد، متهم به یک جرم جدی یا ورشکستگی باشد.

 

بیش از 6000 پرونده موفق!