ویزای اسکیل ورکر استرالیا

دسترسی سریع به مطالب

ویزای اسکیل ورکر استرالیا شامل دو ساب کلاس می باشد :

  1. ویزای ساب کلاس 189 استرالیا
  2. ویزا ساب‌ کلاس ۱۹۰ استرالیا

ویزای 189 استرالیا  (Visa Subclass 189)

ویزای 189 استرالیا یکی از انواع ویزای اسکیل ورکر استرالیا می باشد که نیروی کار متخصص را به صورت مستقل و بدون نیاز به اسپانسربه این کشور دعوت می‌کند و به آن‌ها امکان زندگی و کار دائمی در هر نقطه از استرالیا را می‌دهد. این حالت از مهاجرت به استرالیا یکی از بهترین نوع ورود به استرالیا است، زیرا که شما در همان وهله‌ی اول اقامت دائم استرالیا را گرفته، به هیچ ایالت و شخص یا سازمانی وابسته نیستید و نیازی به دعوت‌نامه از هیچ کارفرمایی ندارید. شما در ویزای اسکیل ورکر استرالیا می‌توانید در هر کجای استرالیا که دوست داشته باشید ساکن شوید.

ویزای 189 استرالیا یک ویزای 5 ساله اقامت دائم است که هیچ شرطی ندارد و اگر در 5 سال اخیر 4 سال به صورت مداوم در استرالیا اقامت داشته باشید می توانید برای دریافت شهروندی یا همان پاسپورت استرالیایی اقدام کنید.در صورتیکه درطول این 5 سال به صورت دائمی در استرالیا اقامت نداشته باشید نمی توانید درخواست شهروندی دهید اما ویزای شما همچنان قابل تمدید است.

افراد براساس سن، تحصیلات،نمره زبان، سابقه کاری و…. در سیستم Skill Select امتیاز بندی می شوند و دعوتنامه دریافت می کنند. حداقل امتیاز لازم برای ورود به این سیستم 65 می باشد اما با توجه به تقاضای بالا برای این نوع ویزا ممکن است لازم باشد تا سعی کنید امتیاز خود را بالا ببرید تا موفق به دریافت دعوتنامه شوید.

نحوه امتیاز بندی ویزا  189 استرالیا

امتیازبازه سنی
2518-25
3026-32
2533-39
1540-44
044 به بالا
نحوه-امتیاز-بندی-ویزای-189
توجه داشته باشید که رشته تحصیلی شما و شغلتان باید در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا که هرساله بروز رسانی می شود  وجود داشته باشد. همچنین اگر همسر شما به عنوان همراه دارای مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط با آن باشد در صورت دریافت ارزیابی مثبت از سازمان ارزیابی مربوطه می تواند 5 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه کند. لازم به ذکر است که امتیاز مدرک تحصیلی همسر تنها با ارائه سابقه کاری مرتبط و مدرک زبان معتبر قابل اعمال می باشد
امتیاززبان
0 ولی الزامینمره 6
10نمره 7
20نمره 8
ارائه مدرک زبان معادل 6 برای متقاضی اصلی الزامی می باشد اگرچه امتیازی محسوب نمی شود و در صورت نیاز به امتیاز بالاتر متقاضی باید تلاش کند تا در هر مهارت (گفتاری، شنیداری، نوشتن و خواندن) نمره 7 یا بالاتر کسب کند.   ارائه مدرک زبان برای همراهان الزامی نمی باشد اما در صورتیکه که همسر شما بتواند در هر مهارت نمره 6 را کسب کند 5 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه می شود.
امتیازسابقه کاری
00-3 سال
53-4 سال
105-7 سال
158-10 سال
لازم  به ذکر است که نحوه امتیازبندی بالا کلی بوده و فاکتورهای زیاد دیگری مانند تجرد، سابقه تحصیل و کار در استرالیا وجود دارند که می توانند امتیاز شما را تحت تاثیر قرار دهند .بنابراین برای اطلاع از واجدشرایط بودن خود لازم است حتما با افراد متخصص در این زمینه مشاوره داشته باشید .

تمکن مالی در ویزای اسکیل ورکر استرالیا

تمکن مالی اگرچه تاثیری در امتیاز فرد متقاضی جهت اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا ندارد اما یکی از فاکتورهای مهم محسوب می شود و فرد متقاضی باید تمکن مالی لازم و کافی جهت اسکان خود و همراهانش برای زندگی در ایالت مورد نظر را داشته باشد و به اداره مهاجرت ارائه دهد.

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

مزایای ویزای 189

هزینه های دولتی ویزای 189 استرالیا

  • هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی : با توجه به سازمان ارزیابی مورد نظر بین 1000 تا 1500 دلار استرالیا
  • هزینه درخواست ویزا پس از دعوتنامه : برای متقاضی اصلی 4115 دلار استرالیا، همراه بالای 18 سال 2055 و فرزند زیر 18 سال 1030 دلار استرالیا می باشد.
  • هزینه انجام تست مدیکال در ایران: برای هر نفر حدود 1 میلیون تومان
  • هزینه انگشت نگاری: برای هر نفر 37 یورو
  • هزینه آزاد سازی مدارک (در صورت نیاز) و ترجمه رسمی
  • حق الوکاله وکیل و یا مشاور مهاجرتی

مزایای ویزای 189 استرالیا

  • دریافت اقامت دائم
  • امکان تبدیل اقامت به شهروندی و دریافت پاسپورت استرالیایی
  • بهره مندی از خدمات درمانی رایگان
  • امکان زندگی و کار در هر نقطه از استرالیا
  • امکان تحصیل با پرداخت هزینه برابر با یک شهروند استرالیایی
  • دریافت وام مسکن
  • دریافت وام خودرو
  • امکان اسپانسرشدن برای دیگر افراد خانواده جهت دریافت ویزا یا مهاجرت

مدارک و آزمون های زبان قابل قبول ویزای اسکیل ورکر استرالیا

 

  • IELTS (General or Academic)
  • TOEFL
  • PTE
  • CAE

همچنین در صورت نیاز به افزایش امتیاز در سیستم skill select می توانید با شرکت در آزمون ناتی (NATTI) ، 5 امتیاز به مجموع امتیازات خود اضافه کنید.

 

پروسه اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا

پروسه اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا

 

این مطلب را از دست ندهید:            نیروی کار متخصص اکسپرس انتری کانادا

 

مراحل ثبت نام برای ویزای 189 استرالیا

مراحلی که شما به عنوان یک متقاضی باید برای دریافت ویزای 189 طی کنید عبارتند از:
  • ارزیابی مدارک ارسالی: در ابتدا مدارک تحصیلی شما باید معادل سازی شود. البته برای ارزیابی مدارک نهادهای مخصوصی در نظر گرفته شده‌اند، که از طریق آن‌ها باید اقدام نمایید. این کار معمولا 1 تا 3 ماه طول می‌کشد و هزینه‌ی آن هم بسته به نهاد مربوطه متفاوت است.
  • پر کردن فرم درخواست ویزا: ارائه درخواست برای گرفتن ویزای 189 استرالیا رایگان است و امکان درخواست همزمان چند ویزا نیز امکان دارد. هر ماهه افراد به صورت خود کار از میان فهرست متقاضیان انتخاب شده و لاج می‌شوند. در این مرحله افرادی که امتیاز بیشتری در مقایسه با دیگران کسب کرده باشند، انتخاب خواهند شد.
البته باید به این نکته نیز توجه کنید که امکان درخواست برای هر شغل و رشته محدودیت سالیانه دارد. بنابراین در صورت پر شدن لیست متقاضیان، ارائه درخواست به سال بعدی موکول خواهد شد.
  • لاج کردن: همانطور که گفته شد برای اخذ ویزای 189 استرالیا باید مدارک به اداره مهاجرت این کشور ارسال شوند. به این فرآیند ارسال مدارک لاج کردن (( LODGEMENT گفته می‌شود. در این مرحله شما باید مبلغی را به عنوان هزینه درخواست ویزا بپردازید. در این مرحله شما پس از انتخاب، 2 ماه فرصت دارید تا مدارک خود را به صورت آنلاین در سایت بارگزاری نمایید.
سپس  تقریبا 2 ماه طول می‌کشد تا این مدارک به دست مامور پرونده برسد. البته بررسی آن‌ها توسط آفیسر پرونده نیز حدود یک سال به طول خواهد انجامید. پس از این مدت ممکن است این مامور از شما بخواهد که اصل مدارک را ارائه دهید که در این صورت لازم است این کار را از طریق پست انجام دهید.
ویزای 190 استرالیا

2. ویزای 190 استرالیا (Visa Subclass 190)

اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۱۹۰ به افرادی تعلق می‌گیرد که مایلند از طریق نیروی کار و به همراه خانواده(در صورت تمایل) به استرالیا مهاجرت کرده و با اخذ اقامت دائم استرالیا از بدو ورود، در این کشور زندگی، کار و تحصیل کنند. با دریافت این ویزا، شخص همانند ساب‌کلاس ۱۸۹ می‌تواند با کسب شرایط لازم، درخواست شهروندی استرالیا بدهند. برای ویزای ۱۹۰ استرالیا احتیاجی به کارفرما ندارید و از داخل یا خارج از استرالیا می‌توانید اقدام کنید.

در این نوع ویزا فرد باید اسپانسر ایالتی داشته باشد به این معنا که یکی از ایالت های استرالیا نظیر ایالت ویکتوریا، ایالت استرالیای جنوبی و…اسپانسر فرد شده و 5 امتیاز به مجموع امتیازات او اضافه می کند. در این روش هم مانند ویزای 189 فرد باید حداقل 65 امتیاز برای ورود به سیستم مهاجرتی استرالیا داشته باشد.

نحوه امتیاز بندی ویزای 190 استرالیا :

امتیازبازه سنی
2518-25
3026-32
2533-39
1540-44
044 به بالا

 توجه داشته باشید که رشته تحصیلی شما و شغلتان باید در لیست مشاغل مورد نیاز استان مورد نظر وجود داشته باشد.  همچنین اگر همسر شما به عنوان همراه دارای مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط با آن باشد در صورت دریافت ارزیابی مثبت از سازمان ارزیابی مربوطه می تواند 5 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه کند. لازم به ذکر است که امتیاز مدرک تحصیلی همسر تنها با ارائه سابقه کاری مرتبط و مدرک زبان معتبر قابل اعمال می باشد. ارائه مدرک زبان معادل 6 برای متقاضی اصلی الزامی می باشد اگرچه امتیازی محسوب نمی شود و در صورت نیاز به امتیاز بالاتر متقاضی باید تلاش کند تا در هر مهارت (گفتاری، شنیداری، نوشتن و خواندن) نمره 7 یا بالاتر کسب کند.  ارائه مدرک زبان برای همراهان الزامی نمی باشد اما در صورتیکه که همسر شما بتواند در هر مهارت نمره 6 را کسب کند 5 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه می شود. لازم  به ذکر است که نحوه امتیازبندی بالا کلی بوده و فاکتورهای زیاد دیگری مانند تجرد، سابقه تحصیل و کار در استرالیا وجود دارند که می توانند امتیاز شما را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین برای اطلاع از واجدشرایط بودن خود لازم است حتما با افراد متخصص در این زمینه مشاوره داشته باشید .

امتیازتحصیلات
10دیپلم و فوق دیپلم
10 تا 15 بسته به نوع دانشگاهلیسانس و فوق لیسانس
20دکتری و بالاتر
امتیاززبان
0 ولی الزامینمره 6
10نمره 7
20نمره 8
امتیازسابقه کاری
00-3 سال
53-4 سال
105-7 سال
158-10 سال
هزینه های ویزای 190 استرالیا

تمکن مالی جهت اخذ ویزای 190  استرالیا |  ویزای اسکیل ورکر استرالیا

تمکن مالی اگرچه تاثیری در امتیاز فرد متقاضی ندارد اما یکی از فاکتورهای مهم محسوب می شود و فرد متقاضی ویزای اسکیل ورکر استرالیا باید تمکن مالی لازم و کافی جهت اسکان خود و همراهانش برای زندگی در ایالت مورد نظر را داشته باشد و به اداره مهاجرت ارائه دهد.

دارندگان ویزای 190 استرالیا که ازطریق برنامه مهاجرتی نیروی متخصص به استرالیا مهاجرت می کنند در بدو ورود اقامت دائم این کشور را دریافت می کنند اما موظف هستند مدت 2 سال از 5 سال ویزای خود را در ایالتی که اسپانسر آن ها شده به کار و زندگی مشغول باشند و پس از آن می توانند به نقاط دیگر استرالیا نقل مکان کنند. 

هزینه های دولتی ویزای 190 استرالیا مانند ویزای 189 :

  • هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی : با توجه به سازمان ارزیابی مورد نظر بین 1000 تا 1500 دلار استرالیا
  • هزینه درخواست ویزا پس از دعوتنامه : برای متقاضی اصلی 4115 دلار استرالیا، همراه بالای 18 سال 2055 و فرزند زیر 18 سال 1030 دلار استرالیا می باشد.
  • هزینه انجام تست مدیکال در ایران: برای هر نفر حدود 1 میلیون تومان
  • هزینه انگشت نگاری: برای هر نفر 37  یورو
  • هزینه آزاد سازی مدارک (در صورت نیاز) و ترجمه رسمی
  • حق الوکاله وکیل و یا مشاور مهاجرتی

مدارک و آزمون های زبان قابل قبول ویزای ۱۹۰ استرالیا

  • IELTS (General or Academic)
  • TOEFL
  • PTE
  • CAE

تفاوت ویزای 190 و 189 استرالیا

  • با ویزای 189 شما می توانید در هر نقطه از استرالیا کار و زندگی کنید اما با ویزای 190 باید حداقل 2 سال در ایالت اسپانسرشونده بمانید.

همچنین در صورت نیاز به افزایش امتیاز در سیستم skill select می توانید با شرکت در آزمون ناتی (NATTI) ، 5 امتیاز به مجموع امتیازات خود اضافه کنید.

پروسه اقدام برای ویزای 190 استرالیا

ویزای 190

.

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

مشاوره در باراد رایگان است

اگر مایل به مهاجرت هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید بهتر است برای آشنایی اولیه مطالب موجود در سایت را مطالعه نموده

یا فرم ارزیابی اولیه مهاجرت را در وبسایت ما پر کنید .

در این فرم مشخصات و تحصیلات، میزان دارایی و تخصص و مهارت شما بررسی می‌شود مشاورین ما فرم‌های شما را بررسی نموده

و با شما تماس حاصل می‌نمایند و شما را راهنمایی می‌کنند.

.

مراحل اقدام و دریافت ویزای 190 استرالیا

متقاضیانی که حداقل امتیازات مورد نیاز برای اخذ ویزای 190 استرالیا را کسب نمایند و علاوه بر امتیازات، کارفرما یا اسپانسری هم در استرالیا داشته باشند می توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند. مراحل اخذ ویزای 190 کشور استرالیا به این ترتیب است که شخص ابتدا امتیازات مربوطه را محاسبه می کند، سپس درخواست می دهد. پس از بررسی درخواست وی برای ایشان ویزا صادر می گردد. ویزای سابکلاس 190 به شخص متقاضی این اجازه را می دهد تا توسط ایالتی در استرالیا دعوت شود و اقامت دائم استرالیا را از همان ابتدا دریافت نماید. شرایط اخذ ویزای کلاس 190 در زیر به صورت زیر است:

  • برخورداری از مهارت کافی در شغل انتخابی
  • کسب امتیاز حداقل ۶۰ از ۱۰۰ امتیاز
  • دعوت نامه ازیک ایالت یا نامه اسپانسرشیپ
  • برخورداری از مهارت بالا در زبان انگلیسی

در اینجا باید به این نکته اشاره داشته باشیم که اشخاص متقاضی باید سنی زیر 45 سال داشته باشند و علاوه بر آن از تحصیلات متوسط رو به بالا، سابقه کاری مناسب و مدرک زبان خوبی برخوردار باشند.

هزینه ویزای 190 استرالیا 

با توجه به این نکته که درخواست برای هر نوع ویزایی هزینه های خاص خود را دارد برآن شدیم تا با توجه به اطلاعات مندرج شده در وب سایت های رسمی استرالیا قیمت گذاری هزینه ویزای 190 استرالیا را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

هزینه ویزای 190 کشور استرالیا که یک ویزای کاری محسوب می گردد به شرح ذیل است:

  • هزینه ویزای ساب کلاس 190 برای متقاضی اصلی: 4،045 دلار استرالیا
  • هزینه ویزای 190 استرالیا برای همسر شخص اصلی یا همراه بالای 18 سال: 2020 دلار استرالیا
  • هزینه ویزای 190 استرالیا برای فرزند یا عضو اصلی خانواده زیر 18 سال: 1015دلار استرالیا
  • مبلغ اسپانسرشیپ ایالتی: بین 0 تا 300 دلار استرالیا بسته به ایالت

بسته به سازمان ارزیابی کننده مدارک برای اکثر رشته ها بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار استرالیا نیز مبلغ ارزیابی مدارک متقاضی خواهد بود که مربوط به نفر اصلی است. (اگر نفر همراه احتیاج به ارزیابی مدارک داشت این مبلغ برای ایشان نیز مجزا می بایست پرداخت گردد).

تمکن مالی ویزای ۱۹۰ استرالیا

برای دریافت ویزای ۱۹۰ استرالیا شما نیاز به ارائه تمکن مالی خاصی ندارید. کافی است بتوانید از عهده هزینه های دریافت ویزا که در پاراگراف بالا توضیح داده شد برآیید. البته بهتر است این آمادگی را داشته باشید پس از دریافت ویزا برای هزینه های چند ماه اول زندگی در استرالیا مانند اجاره خانه، تهیه ماشین و … مقداری پس انداز داشته باشید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا ۱۹۰ استرالیا

در این بخش به معرفی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای همراه استرالیا پرداخته ایم:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه تا ۱ سال اعتبار باقی مانده برای فرد اصلی و همراهان
  • کارت ملی نفر اصلی و همراهان
  • شناسنامه نفر اصلی و همراهان
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید نفر اصلی و همراهان
  • کارت پایان خدمت (آقایان)
  • مدارک تحصیلی
  • ریز نمرات همه مقاطع مورد نیاز
  • رزومه (فرمت رزومه برایتان ارسال می شود)
  • مدرک زبان انگلیسی نفر اصلی و همراه بالای ۱۸ سال
  • مدارک سابقه کاری شامل بیمه و فیش حقوقی و گواهی کار و … ( دقت داشته باشید که تهیه سابقه کار بسیار حساس و با اهمیت می باشد و ممکن است به دلیل نا آگاهی از قوانین جدید با کوچکترین اشتباهی پرونده را در معرض ریجکت شدن قرار دهید)

 

این مطلب را از دست ندهید:            کار در ترکیه

 

ویزای ۱۹۰ استرالیا؛ پیگیری از لاج پرونده تا صدور ویزا

بعد از اینکه دعوتنامه شما آمد و پرونده شما در اداره‌ی مهاجرت استرالیا لاج شد، آفیسری برای رسیدگی به پرونده مشخص می شود. فرد متقاضی می تواند از طریق آن آفیسر پرونده‌ی مهاجرتی خود را پیگیر شود. ممکن است مدارک شما ناقص باشد، یا آفیسر برای بررسی پرونده شما نیاز به مدارک تکمیلی داشته باشد که از شما خواهد خواست. پس از آنکه تمامی مدارک مدنظر آفیسر فراهم شد و با پشت سر گذاشتن مدت زمان مشخص صدور ویزا، ویزای شما صادر می شود.

مدت زمان اخذ ویزای ۱۹۰ استرالیا

مدت زمان پردازش ویزاهای استرالیا به صورت مداوم و متناسب با شرایط به روز می شوند. در شرایط عادی در وبسایت اداره مهاجرت مدت زمان انتظار برای نهایی شدن پروسه صدور ویزا برای ۷۵ و ۹۰ درصد کیس ها اعلام می شود.
تا پیش از شیوع ویروس کرونا و تاثیرات منفی آن بر پروسه مهاجرتی به استرالیا:

  • ۶ ماه زمان برای پردازش ۷۵ درصد درخواست‌ها اعلام شده بود.
  • ۷ ماه زمان برای پردازش ۹۰ درصد درخواست‌ها اعلام شده بود.

با تاثیر شیوع ویروس کرونا در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ شرایط متفاوت شده و به دنبال کاهش ظرفیت ویزاهای مهارتی مدت زمان پردازش ویزاهای مهارتی از جمله ویزای ۱۹۰ افزایش یافته است. بدین ترتیب زمان تخمینی کنونی در زمان به روز رسانی این مقاله از مدت زمان های اعلام شده قبلی عبور کرده و طولانی تر شده است.

با این حال نباید فراموش کرد نقص مدارک متقاضیان، عدم ارسال صحیح مدارک و یا درخواست آفیسر برای مدارک بیشتر منجر به افزایش مدت زمان پردازش و صدور ویزا می شود.

مزایای ویزای ۱۹۰ استرالیا

افرادی که از طریق ویزای ۱۹۰ استرالیا  مهاجرت می کنند Permanent Resident یا به اختصار پی آر نامیده می شوند. این افراد می توانند:

  • در استرالیا کار کنند.
  • در سیستم پزشکی رایگان استرالیا ثبت نام کنند.
  • اگر فرزندی در استرالیا بدنیا بیاورید آن فرزند پاسپورت استرالیا را دریافت خواهد کرد.
  • با گذراندن دوره لازم (۳سال از ۴ سال) شهروندی استرالیا را بدست آورند.
  • از وام خرید خانه در استرالیا استفاده کنند.
  • به مدت ۵ سال به داخل و خارج استرالیا سفرکنند و از ویزای اقامت ۱۹۰ خود استفاده کنند.
  • خانواده خود را با دریافت اقامت به استرالیا بیاورید (همسر و فرزندان).
  • برای تحصیلات خود و خانواده خود وام های بلند مدت دریافت کنند.
  • فرزندان خود را به مدرسه های رایگان بفرستند.
مزایای ویزای ۱۹۰ استرالیا

 

شهروندی با ویزای ۱۹۰ استرالیا

برخی افراد توجهی به محدودیت ۲ ساله این ویزا ندارند و هر ایالتی که علاقه داشته باشند را برای زندگی انتخاب می کنند، البته بهتر است که این کار با اطلاع به ایالت  انجام شود.

ویزای ۱۹۰ استرالیا ویزای دائم می باشد اما شما برای مدت ۵ سال اجازه پرواز دارید، شما می توانید در طول این ۵ سال که اجازه رفت و آمد دارید می توانید شرایط شهروندی استرالیا را بدست آورید. به این صورت که از روز اول که به استرالیا مهاجرت می کنید، ۳ سال از ۴ سال را در استرالیا باشید. با این شرط که سال آخر، فقط ۳ ماه خارج از استرالیا باشید.

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

ویزای اسکیل ورکر استرالیا 491

ویزای 491 استرالیا با اسپانسر مناطق کم جمعیت | ویزای اسکیل ورکر استرالیا

ویزای 491 استرالیا یک ویزای موقت می باشد. معمولا آن دسته از افرادی که به دلیل کم بودن امتیازشان در سیستم مهاجرتی استرالیا نمی توانند برای دریافت ویزای 190 و 189 استرالیا اقدام کنند در صورتیکه شغلشان در لیست مشاغل مورد نیاز مناطق کم جمعیت و حومه باشد می توانند با دریافت اسپانسرشیپ از این مناطق 15 امتیاز به مجموع امتیازات خود اضافه کرده و اقدام به دریافت ویزای 491 استرالیا نمایند.

ویزای 491 یا اسپانسر مناطق کم جمعیت مشابه ویزای 190 می باشد با این تفاوت که در این نوع ویزا فرد به جای یک ایالت از یکی از مناطق حومه و کم جمعیت اسپانسرشیپ دریافت می کند و  به جای اقامت دائم می تواند یک اقامت موقت 5 ساله دریافت کند.

دارندگان ویزای 491 باید 3 سال از ویزای 5 ساله خود را در منطقه حومه اسپانسرشونده بمانند و به طور تمام وقت در شغل تخصصیشان مشغول به کار باشند و درآمد سالیانه ای حدود 53000 دلار استرالیا داشته باشند تا واجد شرایط دریافت اقامت دائم شوند.چنانچه متقاضی نتواند این شروط را رعایت کند ویزای او قابل تمدید نبوده و پس از اتمام مدت زمان ویزا باید خاک کشور استرالیا را ترک نماید.

در این روش نیز مانند ویزای 189 و 190 فرد باید برای ورود به سیستم مهاجرتی استرالیا حداقل 65 امتیاز داشته باشد .

 

نحوه امتیازبندی ویزای  491 استرالیا مانند ویزای 190 و 189 استرالیا :

امتیازبازه سنی
2518-25
3026-32
2533-39
1540-44
044 به بالا
امتیازتحصیلات
10دیپلم و فوق دیپلم
10 تا 15 بسته به نوع دانشگاهلیسانس و فوق لیسانس
20دکتری و بالاتر

 

امتیاززبان
0 ولی الزامینمره 6
10نمره 7
20نمره 8

 

 

 

امتیازسابقه کاری
00-3 سال
53-4 سال
105-7 سال
158-10 سال

توجه داشته باشید که رشته تحصیلی شما و شغلتان باید در لیست مشاغل مورد نیاز منطقه مورد نظر وجود داشته باشد.  همچنین اگر همسر شما به عنوان همراه دارای مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط با آن باشد در صورت دریافت ارزیابی مثبت از سازمان ارزیابی مربوطه می تواند 5 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه کند. لازم به ذکر است که امتیاز مدرک تحصیلی همسر تنها با ارائه سابقه کاری مرتبط و مدرک زبان معتبر قابل اعمال می باشد.

ارائه مدرک زبان معادل 6 برای متقاضی اصلی الزامی می باشد اگرچه امتیازی محسوب نمی شود و در صورت نیاز به امتیاز بالاتر متقاضی باید تلاش کند تا در هر مهارت (گفتاری، شنیداری، نوشتن و خواندن) نمره 7 یا بالاتر کسب کند.  ارائه مدرک زبان برای همراهان الزامی نمی باشد اما در صورتیکه که همسر شما بتواند در هر مهارت نمره 6 را کسب کند 5 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه می شود.

لازم  به ذکر است که نحوه امتیازبندی بالا کلی بوده و فاکتورهای زیاد دیگری مانند تجرد، سابقه تحصیل و کار در استرالیا وجود دارند که می توانند امتیاز شما را تحت تاثیر قرار دهند.بنابراین برای اطلاع از واجدشرایط بودن خود لازم است حتما با افراد متخصص در این زمینه مشاوره داشته باشید .

تمکن مالی ویزای ۴۹۱ استرالیا

تمکن مالی اگرچه تاثیری در امتیاز فرد متقاضی ندارد اما یکی از فاکتورهای مهم محسوب می شود و فرد متقاضی باید تمکن مالی لازم و کافی جهت اسکان خود و همراهانش برای زندگی در ایالت مورد نظر را داشته باشد و به اداره مهاجرت ارائه دهد.

هزینه های دولتی ویزای 491 استرالیا مانند ویزای 190 و 189 :

هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی : با توجه به سازمان ارزیابی مورد نظر بین 1000 تا 1500 دلار استرالیا

هزینه درخواست ویزا پس از دعوتنامه : برای متقاضی اصلی 4115 دلار استرالیا، همراه بالای 18 سال 2055 و فرزند زیر 18 سال 1030 دلار استرالیا می باشد.

هزینه انجام تست مدیکال در ایران: برای هر نفر حدود 1 میلیون تومان

هزینه انگشت نگاری: برای هر نفر 37 یورو

هزینه های دیگر شامل

هزینه آزاد سازی مدارک (در صورت نیاز) و ترجمه رسمی

حق الوکاله وکیل و یا مشاور مهاجرتی

هزینه های دولتی ویزای 491 استرالیا
مزایای ویزای 491

 

 

مزایای ویزای 491 استرالیا

  • امکان تبدیل این ویزا به اقامت دائم
  • بهره مندی از خدمات درمانی رایگان
  • امکان تحصیل برای فرزندان و همسر
  • امکان کاربرای همسر
  • امکان ورود و خروج مکرر
  • روند بررسی کوتاه تر

 

ویزای 491 با اسپانسر خانوادگی  (491 Family Sponsored)

پروسه و شرایط این ویزا نیز شبیه ویزای (regional sponsor) 491 می باشد با این تفاوت که در این روش فردی از اقوام یا اعضای خانواده شما که در یکی از مناطق کم جمعیت زندگی می کند و مقیم یا شهروند استرالیا می باشد می تواند به عنوان اسپانسر 15 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه کند. در این روش دیگر نیازی به دریافت اسپانسرشیپ از خود منطقه وجود ندارد و فرد اسپانسر کننده هم نیازی به ارائه تمکن مالی یا پرداخت هزینه ندارد. فقط باید توجه داشته باشید که کد پستی محل اقامت اسپانسر درلیست مناطق کم جمعیت یا designated areas  وجود داشته باشد.

کلان شهرهایی نظیر سیدنی، ملبورن و بریزبین و اکثر مناطق شهری این ایالت ها در این لیست جای ندارند و اقوام شما در این مناطق نمی توانند برای این نوع ویزا اسپانسر شما شوند.

 

شرایط لازم  برای فرد اسپانسرشونده

خویشاوند و بستگان متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد (این فرد می‌تواند از اقوام سببی متقاضی باشد):

  • حداقل 18 سال داشته باشد
  • در مناطق حومه و کم جمعیت زندگی کند
  • شهروند یا مقیم استرالیا باشد.
ویزای 190

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

تفاوت ویزاهای 190 و 491 استرالیا

ویزاهای ساب کلاس 190 و 491 هر دو از ویزاهای کاری کشور استرالیا هستند.

شاید در نگاه اول این دو ویزا را به اشتباه با هم یکی بدانند، ولی این دو ویزا یک تفاوتی با هم دارند که امتیازبندی و مدارک مورد نیاز، آن‌ها را با هم متفاوت می‌کند.

در ویزای 190 شما از همان ابتدا ویزای اقامت دائم خود را دریافت می‌کنید؛ اما در ویزای 491 شما در ابتدا ویزای اقامت موقت خود را دریافت می‌کنید و بعد از حداقل 3 سال سکونت در استرالیا می‌توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید.

در مقابل به این نکته باید توجه کرد که ظرفیت ویزای 190 از 491  استرالیا محدودتر و رقابت بر سر این ویزا به مراتب بیشتر است. همچنین ایالت‌ها برای متقاضیان امکانات و امتیازات مختلفی را در نظر می‌گیرند تا  توجه متقاضیان را به ایالت خود جلب نمایند.

پس از اگر به دریافت ویزای کاری استرالیا فکر می‌کنید، از بررسی ویزای 491 هم در کنار دیگر ویزاها غافل نشوید؛ چون این ویزا هم در آخر به ویزای اقامت دائم تبدیل می‌شود.

همینطور ویزای 491 و 190 داری یک شباهت با یکدیگر نیز هستند و آن هم تعهدی 2 ساله شما برای سکونت در ایالت مذکور است. شما بعد از 2 سال می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم مشروط به این که در طول این 2 سال مشکل قانونی نداشته باشید و بیمه و مالیات خود را پرداخت کرده باشید برای گرفتن اقامت دائم کشور استرالیا اقدام نمایید.

تاثیر تاهل بر ویزاهای اسکیل ورکر استرالیا

همانطور که در بخش های دیگر در بحث مهاجرت به استرالیا گفته شده است مهاجرت از طریق تخصص به استرالیا طبق سیستم امتیازبندی skill select انجام می شود. متقاضی با داشتن امتیاز لازم پروفایل خود را ساخته و پس از دریافت دعوتنامه درخواست ویزای خود را ثبت می کند. این امتیاز بندی براساس فاکتورهای زیادی مانند سن، تاهل و تجرد، سابقه کار، مدرک و رشته ی تحصیلی ، نمره زبان و….انجام میشود. در این مقاله می خواهیم به تاثیر تاهل و تجرد بر ویزاهای مهارتی استرالیا بپردازیم.

به طور کلی از سال 2019 ، در سیتم امتیازبندی استرالیا ،افراد مجرد 10 امتیاز برای ” تجرد” به امتیازاتشان اضافه میشود. اما می خوایم بررسی کنیم در هر مرحله از پروسه مهاجرتی به استرالیا ازدواج چه تاثیری بر شرایط افراد میگذارد؟

اگر متقاضی قبل از ثبت درخواست برای دعوتنامه یا قبل از دریافت دعوتنامه ازدواج کند میتواند با توجه به شرایط همسرشان EOI یا درخواست خودش رو تغییر دهد. برای مثال در صورتیکه همسر، دارای مدرک تحصیلی در یکی از رشته های موجود در لیست اداره مهاجرت باشد و بتواند مدرک زبان (حداقل نمره 6 در 4 مهارت) ارائه بدهد 10 امتیاز به متقاضی اصلی داده میشود که در واقع تفاوتی در مجموع امتیازات ایجاد نمی کند زیرا به جای 10 امتیاز تجرد ، از تحصیلات و زبان همسر 10 امتیاز گرفته است. اما اگر همسر مدرک زبان ارائه بدهد ولی مدرک تحصیلی نداشته باشد 5 امتیاز به متقاضی داده میشود. یا اگر مدرک تحصیلی داشته باشد ولی مدرک زبان ارائه ندهد امتیازی به متقاضی تعلق نمیگیرد.

در واقع فقط امتیازات دچار تغییر میشوند و ممکن است متقاضی هنوز برای دریافت دعوتنامه و ویزا شانس داشته باشد. حالا فرض کنیم که فردی EOI خودش رو ثبت کرده و دعوتنامه هم دریافت کرده است و بعد از آن ازدواج کرده است و شرایطش تغییر کرده و این باعث شده تا امتیازش دستخوش تغییرشده است.

بر خلاف بقیه فاکتورها مانند سن ، نمره زبان و.. که بعد از دعوتنامه فریز شده و دچار تغییر نمیشوند امتیاز تجرد میتواند با ازدواج شخص از او گرفته شود و در این صورت اگر امتیاز فرد با   چیزی که در EOI خودش ادعا کرده تفاوت داشته باشد آفیسر را مجبور به ریجکت کردن ویزا میکند مگر اینکه بایک شهروند یا مقیم  دائم استرالیا ازدواج کرده باشد و اگر بتواند 10 امتیاز تجرد را با 10 امتیاز تحصیل و زبان همسر جایگزین کند باز هم نتیجه پرونده و موفقیت آن به نظر آفیسر اداره مهاجرت بستگی دارد.

پیشنهاد ما این است که قبل از اقدام برای مهاجرت به استرالیا و ثبت درخواست از شرایط تاهل خودتان مطمئن شوید و براساس امتیاز اولیه خودتان تصمیم گیری کنید که خدایی نکرده اخلالی در روند ویزایتان بوجود نیاید.

سوالات متداول ویزای اسکیل ورکر استرالیا

تاثیر تاهل بر ویزاهای اسکیل ورکر استرالیا چیست؟

به طور کلی از سال 2019 ، در سیتم امتیازبندی استرالیا ،افراد مجرد 10 امتیاز برای ” تجرد” به امتیازاتشان اضافه میشود.

هزینه های دولتی ویزای اسکیل ورکر استرالیا

هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی : با توجه به سازمان ارزیابی مورد نظر بین 1000 تا 1500 دلار استرالیا
هزینه درخواست ویزا پس از دعوتنامه : برای متقاضی اصلی 4115 دلار استرالیا، همراه بالای 18 سال 2055 و فرزند زیر 18 سال 1030 دلار استرالیا می باشد.
هزینه انجام تست مدیکال در ایران: برای هر نفر حدود 1 میلیون تومان
هزینه انگشت نگاری: برای هر نفر 37 یورو
هزینه آزاد سازی مدارک (در صورت نیاز) و ترجمه رسمی
حق الوکاله وکیل و یا مشاور مهاجرتی

بیش از 6000 پرونده موفق!