ویزای سرمایه گذاری کانادا

ویزای سرمایه گذاری کانادا از دو طریق انجام می شود :

  1. ثبت شرکت ICT
  2. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری استانی کانادا

1. ثبت شرکت ICT (برنامه انتقال درون شرکتی به کانادا)

مشاغل و کسب و کار هایی که در کشوری غیر از کانادا شرکت اصلی یا فرعی دارند، قادر هستند تا کارکنان متخصص و ماهر خود را از طریق برنامه انتقال درون شرکتی بدون دریافت مجوز LMAI از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا به کانادا منتقل کنند. درست است که این دسته از کارکنان از اخذ مجوز LMAI معاف هستند اما باید از تمام مقررات حاکم بر کار موقت در کانادا، یعنی دریافت ویزای اقامت موقت تبعیت کنند.

کارکنان متخصصی که قصد دارند از طریق برنامه انتقال درون شرکتی به شرکت هدف در کانادا منتقل شوند، باید حداقل یک سال در سمت مشابهی که قصد دارند در شرکت هدف در کانادا مشغول به کار شوند، در همان سمت در شرکت خارجی سابقه کار داشته باشند. یک سال سابقه کاری مورد نظر باید مربوط به مدت زمان 3 سال قبل از تاریخ درخواست انتقال به شرکت هدف در کانادا باشد.

چارچوب های تخصص برنامه انتقال درون شرکتی در  ویزای سرمایه گذاری کانادا

برای اجرای برنامه انتقال درون شرکتی به کانادا، تخصص و کار مد نظر باید بر اساس یکی از چارچوب های زیر باشد:

  • مدیر عامل : نیروی کاری که عمدتا مدیریت یک شرکت، نهاد و یا بخش اصلی شرکتی که خارج از کانادا واقع شده است را بر عهده داشته باشد.
  • مدیر ارشد : کارمندی که تمام یا قسمتی از شرکت واقع در خارج از کانادا را مدیریت می کند یا دیگر مدیران و کارمندان زیر نظر وی کار کرده، و بر فعالیت آن ها نظارت دارد.
  • مدیر کارکردی: نیروی کاری که نبض انجام یک کارکرد را در اختیار داشته و دارای تخصص در یک کارکرد بوده، اما لزوما مدیریت قسمت و یا مجموعه ای از شرکت واقع شده در خارج از کانادا را بر عهده ندارد.
  • دانش تخصصی: نیروی کار متخصصی که دارای تخصصی حیاتی در زمینه کارکرد مهم در شرکت هدف بوده است. نیروی مورد نظر باید از دانش اختصاصی و تجربه  در سطح پیشرفته مرتبط با محصولات، خدمات، فرآیند ها و اهداف شرکت هدف که در کانادا واقع شده است، برخوردار باشد.

مدارک و شرایط اخذ ویزای ICT START-UP

افرادی که خارج از کانادا قصد دارند تا کسب و کاری  در قالب یک  شرکت یا موسسه بنا کنند و ویزای سرمایه گذاری کانادا را دریافت کنند ، می توانند از برنامه انتقال درون شرکتی به کانادا استفاده کنند، تا کارکنان و نیرو های کار متخصص شان را برای انجام عملیات اولیه به کانادا انتقال دهند.

افراد متقاضی در هنگام درخواست برای اخذ ویزای ICT START- UP باید با ارائه مدارک و اطلاعات ثابت کنند که امکان راه اندازی کسب و کار مدنظر وجود دارد. ویزای ICT START-UP ویزای کاری موقت بوده و مدت زمان اعتبار آن یک سال می باشد. فرد متقاضی راه اندازی کسب و کار در صورتی که دارای رابطه واجد شرایط بین شرکت های مدنظر در کانادا بوده و با شرکت های مدنظر دارای تجارت مستمر باشد، می تواند برای این نوع ویزا اقدام نماید. لازم به ذکر است که مدت اعتبار این ویزا قابل تمدید خواهد بود.

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ ویزای ICT START-UP عبارت اند از:

  • مدارک و اطلاعاتی که نشان دهد شرکت مدنظر می تواند هزینه های لازم برای آغاز عملیات اولیه جهت راه اندازی کسب و کار را تامین کند و از پس هزینه هایی از جمله پرداخت حقوق کارکنان خود بر خواهد آمد.
  • باید یک طرح کلی از هدف راه اندازی کسب و کار مورد نظر را که تمام خط مشی کسب و کار مدنظر را بیان می کند ارائه دهد. علاوه بر این ارائه برنامه جهت جذب کارمند برای آغاز عملیات اولیه و شروع تجارت در کانادا الزامی است.
  • هم چنین فرد متقاضی راه اندازی کسب و کار در کانادا، باید مدارکی مبنی بر این که ساختمان و مکان مورد نیاز جهت اجرای برنامه کسب و کار و آغاز اجرای عملیات اولیه تامین شده یا در حال تامین می باشد را ارائه دهد.

 

این مطلب را از دست ندهید:           سرمایه گذاری در استرالیا

 

انتقال درون شرکتی به کانادا 

شرایط درخواست جهت برنامه انتقال درون شرکتی در ویزای سرمایه گذاری کانادا

  • شرایط انتقال افراد از طریق برنامه انتقال درون شرکتی

در صورتی که فردی بخواهد تا از طریق برنامه انتقال درون شرکتی به کشور کانادا منتقل شود، باید شرایط زیر را داشته باشد. این شرایط عبارت اند از:

  • فرد باید در یک شرکت بین المللی که در خارج از کانادا واقع شده، استخدام شده باشد و خواهان کار کردن در شرکت اصلی و یا زیر مجموعه شرکت بین المللی که در کانادا واقع شده است، باشد.
  • هم چنین فرد باید در حال انتقال به شرکتی باشد که از ارتباطی مناسب و مفید بین زیر مجموعه ها و شعبه های شرکت هدف، در داخل و خارج از کانادا برخوردار است. همچنین باید در یکی از زیر مجموعه هایی از شرکت مدنظر که قانونی می باشد و کار مستمر دارد، استخدام شده باشد.
  • فرد متقاضی انتقال، باید به عنوان مدیر اجرایی یا مدیر ارشد و یا نیروی کار متخصص در حال انتقال به مجموعه و یا شعبه ای از شرکت بین المللی که در کانادا واقع شده است، باشد.
  • فرد متقاضی انتقال، باید با ارائه مدارکی از جمله فیش حقوقی و… ثابت کند که حداقل به مدت یک سال در شعبه و یا زیر مجموعه ای از شرکت هدف واقع شده در خارج از کانادا، به طور تمام وقت کار کرده و هم چنین موقعیت شغلی که قصد دارد در شعبه واقع شده در کشور کانادا به آن مشغول شود با موقعیت شغلی فرد در شرکت واقع شده در خارج کانادا، یکسان می باشد.
  • کسی که متقاضی برنامه انتقال بین شرکتی کانادا است باید با ارائه مدارک و شواهد، ثابت کند که قصد دارد فقط برای مدت زمان محدودی در کشور کانادا مشغول به کار می شود. همچنین باید ثابت کند در صورت انتقال به شعبه شرکت مورد نظر، که در کشور کانادا واقع شده؛ تمام قانون های مهاجرتی را رعایت خواهد کرد.
  • شرایط انتقال شرکت از طریق برنامه انتقال درون شرکتی

حال اگر شرکتی قصد این را داشته باشد تا بر اساس برنامه انتقال درون شرکتی به کانادا منتقل شود، باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • شرکت متقاضی انتقال به کانادا، باید با ارائه مدارکی ثابت کند که ساختمان و یا دفتر فیزیکی جهت آغاز اجرای عملیات اولیه تامین شده یا در شرف تامین شدن قرار دارد.
  • شرکت متقاضی باید برنامه منطقی و حرفه ای را برای کارکنان و نیروی کار جدید خود ارائه دهد.
  • شرکت متقاضی انتقال به کانادا، باید توانایی مالی جهت شروع کسب و کار های خود و همچنین پرداخت حقوق و پاداش کارمندان خود را داشته باشد.
  • شرکت متقاضی باید در حین انتقال نیرو های مدیریتی و مدیران ارشد خود به کانادا از گستردگی و توانایی های خود جهت حمایت و پشتیبانی از طرح ها و عملکرد عملیاتی شان به آن ها اطمینان خاطر بدهد.
  • شرکت متقاضی در هنگام انتقال نیروی کاری متخصص و ماهر خود به کانادا، باید نشان دهد که کارکنان منتقل شده در حیطه عملکردی خود دارای مهارت و تخصص کافی می باشند. علاوه بر این کارکنان و مدیران اجرایی منتقل شده به کانادا، باید بتوانند از پس کنترل و مدیریت شرکت منتقل شده به کانادا برآیند.

 

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

انتقال درون شرکتی به کانادا 

 

مدارک مورد نیاز جهت برنامه انتقال درون شرکتی به کانادا 

برای اقدام از طریق برنامه انتقال درون شرکتی به کانادا، شرکت های متقاضی باید یک سری مدارک را ارائه دهند که عبارت اند از:

  • شرکت متقاضی انتقال به کانادا، باید یکسری مدارک جهت تایید این که نیروی کار خارجی که قصد دارد با استفاده از این برنامه به کانادا منتقل شود، در یک شرکت بین المللی یا یکی از زیر مجموعه های آن شرکت که در خارج از کانادا واقع شده است؛ استخدام شده است. پس از این مرحله می تواند برای دریافت مجوز، جهت انتقال نیروی کار مدنظر به شرکت مادر و یا شعبه ای از شرکت هدف که در کانادا واقع شده است؛ اقدام نماید.
  • فرد یا شرکت متقاضی استفاده از برنامه انتقال درون شرکتی به کانادا، باید با ارائه یکسری مدارک از جمله فیش حقوقی، این را ثابت کند که نیروی کار متخصص حداقل به مدت یک سال به صورت تمام وقت در یکی از شعبه های شرکت بین المللی در خارج از کانادا استخدام بوده است. همچنین نیروی کار متخصص باید در موقعیت شغلی یکسان که در خارج از خاک کانادا به آن مشغول بوده است، در شعبه مدنظر در کانادا نیز مشغول شود.
  • فرد و یا شرکت متقاضی، باید خلاصه ای از سوابق شغلی فرد متقاضی را ارائه دهند تا نشان دهند که فرد مورد نظر به عنوان مدیر ارشد یا مدیر اجرایی یا نیروی کار متخصص، دارای تخصص و مهارت ویژه ای می باشد.
  • فرد متقاضی انتقال در صورتی که در زمینه کارکردی دارای تخصص و مهارت باشد، باید شواهد و مدارکی را مبنی بر این که فرد دارای چنین تخصص و مهارتی است، ارائه کند. همچنین باید ثابت شود که کشور کانادا به مهارت و تخصص فرد متقاضی نیاز دارد.
  • شرکت یا فرد متقاضی باید در هنگام استفاده از برنامه انتقال درون شرکتی، خلاصه ای از وضعیت شغلی نیروی کار متخصص مد نظر را ارائه کند.
  • هم چنین شرکت یا فرد متقاضی باید مدارکی را مبنی بر مشخص بودن مدت زمان اقامت در کانادا ارائه کند.
  • و در نهایت شرکت متقاضی استفاده از برنامه انتقال درون شرکتی به کانادا، باید با ارائه مدارک و شواهدی ارتباط بین شعبه و یا زیر مجموعه شرکت بین المللی که در خارج از کانادا واقع شده است را، با شرکت مادر و یا شعب آن که در کانادا واقع شده است اثبات نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان می توانید با کارشناسان خبره مهاجرت به کانادا در شرکت، ارتباط برقرار نمایید.

 

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

برنامه-کار-افرینی-اتاریو

برنامه کارآفرینی استان آنتاریو جهت ویزای سرمایه گذاری کانادا

روش کارآفرینی یکی از زیرشاخه های برنامه های مهاجرتی استان انتاریو است که مخصوص آن دسته از کارآفرینان خارجی است که قصد راه اندازی ویا خرید یک کسب و کار در استان آنتاریو را دارند.

در این روش مهاجرت به کانادا به متقاضی و شریکش (در صورت داشتن شریک) این فرصت را می دهد تا پس از راه اندازی کسب و کار خود برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

روش کارآفرینی استان آنتاریو شامل دو مرحله می باشد:

مرحله اول

  1. ثبت درخواست
  2. درصورت دعوت شدن، ارائه تقاضا به صورت آنلاین
  3. گذراندن مصاحبه اجباری
  4. درصورت موفقیت، امضای توافق نامه عملکرد

مرحله دوم

  1. دریافت نامه حمایتی برای درخواست اجازه کار
  2. راه اندازی کسب و کار- متقاضی اززمان ورود 20 ماه وقت دارد تا کسب و کار خود را به طور کامل راه اندازی کند و گزارش نهایی ارائه دهد.
  3. درصورتیکه کسب و کار مورد تایید قرارگیرد و واجدشرایط باشد متقاضی می تواند درخواست اقامت دائم دهد.
برنامه کارآفرینی استان آنتاریو

پس توجه داشته باشید که روش کارآفرینی در ابتدا و به طور مستقیم به دریافت اقامت دائم منجر نمی شود بلکه شما با ویزای کار (work permit)  وارد کانادا شده و پس از راه اندازی کسب و کارتان و انتقال مبلغ سرمایه گذاری در مدت زمانی نزدیک به 2 سال می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

شرایط لازم برای مرحله 1

  • باید صاحب بیزنس یا مدیر ارشد آن باشید و دارای 24 ماه سابقه کار تمام وقت در 60 ماه اخیر

به عنوان صاحب بیزنس باید نقش فعالی داشته باشید و حداقل صاحب یک سوم کل بیزنس باشید و یا به عنوان مدیر ارشد باید مسئولیت تصمیم های مهم بیزنس و عملکرد جزئی و روزمره آن به عهده شما باشد.

  • در منطقه تورنتو بزرگ (شهر تورنتو و مناطق دورهام، هالتون، یورک و پیل) باید حداقل دارایی خالص شخصی 800000 دلار کانادایی داشته باشید.
  • در خارج از منطقه تورنتو بزرگ، شما باید حداقل دارایی خالص شخصی 400000 دلار کانادایی داشته باشید.

میزان سرمایه گذاری از کل دارای شما باید :

  1. 600 هزار دلار کانادا باشد اگر در منطقه تورنتو بزرگ سرمایه گذاری می کنید.
  2. 200 هزار دلار کانادا باشد اگر در خارج از منطقه تورنتو بزرگ سرمایه گذاری می کنید.
  3. به طور کلی حداقل یک سوم کل بیزنس باید تحت کنترل شما باشد.

توجه داشته باشید که اگر کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات و ارتباطات دیجیتال می باشد، صرف نظر از منطقه باید حداقل 200 هزاردلار کانادا سرمایه گذاری کنید و حداقل یک سوم بیزنس تحت کنترل شما باشد.

  • باید حضور فعال و موثر در کنترل و مدیریت بیزنس داشته باشید.
  • هدف اولیه از سرمایه گذاری در کسب و کار باید کسب سود باشد و نباید برای به دست آوردن بهره، سود سهام یا سود سرمایه باشد.
  • اگر قرار است کسب‌وکارشما در داخل منطقه تورنتو بزرگ واقع شود، باید حداقل دو موقعیت شغلی دائمی برای شهروندان کانادایی یا مقیمان کانادا ایجاد کنید واگر قرار است کسب‌وکار در خارج از منطقه تورنتو بزرگ یا در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات یا ارتباطات دیجیتال باشد، بدون توجه به موقعیت مکانی، باید حداقل یک شغل دائمی برای یک شهروند یا مقیم کانادا ایجاد کنید.

 

این مطلب را از دست ندهید:            سرمایه گذاری در ترکیه

 

شرایط لازم در مرحله دوم (برای تبدیل اجازه کار به اقامت دائم)

  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه معادل CLB 4
  • حضور فیزیکی حداکثری در آنتاریو( 75% از زمانی که بیزنس راه اندازی میشود)

           طی 12 ماه پس از دریافت تاییدیه باید ویزای اجازه کار دریافت کنید و زمان ورود خود را طی 7 روز پس از آن اعلام کنید.

  • داشتن نقشی فعال و موثر در مدیرت روزانه کسب و کار
  • ایفای تعهدات وعده داده شده در درخواست (مرحله 1)

اگر میخواهید یک بیزنس موجود در آنتاریو را خریداری کنید:

  • باید طی 12 ماه گذشته حتما از آنتاریو دیدن کرده باشید. (ملزم به دریافت ویزای توریستی)
  • کسب‌وکاری که خریداری می‌شود باید در 60 ماه گذشته توسط همان مالک(ها) در حال فعالیت بوده باشد (اثبات مالکیت و یا نامه‌ای مبنی بر خرید کسب‌وکار یا قرارداد فروش الزامی است)
  • مالکیت کسب و کار باید به طور کامل به شما یا شریک تجاریتان منتقل شود
  • مالک(های) قبلی نمی توانند هیچ سهمی از کسب و کار را حفظ کنند.
  • شما باید حداقل 10 درصد از دارائی شخصی خود را برای بهبود یا گسترش تجارت در انتاریو استفاده کنید
  • شما باید تمام مشاغل دائمی و تمام وقت موجود از قبل را دربیزنس حفظ کنید
  • کسب‌وکار پیشنهادی نباید قبلاً متعلق به نامزدهای فعلی یا سابق جریان کسب‌وکار OINP باشد، از جمله هرکسی که گواهی نامزدی تحت جریان کارآفرین یا مؤلفه سرمایه‌گذاری انتاریو دریافت کرده است.

کسب و کارهای زیر شامل برنامه کارآفرینی استان آنتاریو نمی شوند:

  • کارواش اتوماتیک
  • هولدینگ ها
  • خشک شویی
  • مغازه هایی گروگذاری اشیا
  • پرداخت وام روزانه و بیزنس های مربوط به آن
  • بازیافت ضایعات فلزی
  • بازیافت تایر

در منطقه بزرگ آنتاریو بیزنس های زیر نیز واجدشرایط نیستند

  • پمپ بنزین
  • هتل
شرایط بیزینس در استان آنتاریو

.

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

مشاوره در باراد رایگان است

اگر مایل به مهاجرت هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید بهتر است برای آشنایی اولیه مطالب موجود در سایت را مطالعه نموده

یا فرم ارزیابی اولیه مهاجرت را در وبسایت ما پر کنید .

در این فرم مشخصات و تحصیلات، میزان دارایی و تخصص و مهارت شما بررسی می‌شود مشاورین ما فرم‌های شما را بررسی نموده

و با شما تماس حاصل می‌نمایند و شما را راهنمایی می‌کنند.

.

برنامه های کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا (B.C)

برنامه های کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا (B.C)

روش کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا مختص آن دسته از کارآفرینان موفقی است که می توانند به نوآوری و رشد اقتصادی استان حمایت کنند . این روش مسیری برای اخذ ویزای سرمایه گذاری و اخذ  اقامت در استان بریتیش کلمبیا می باشد.

 گروه پایه(Base Category)

درحال حاضر این روش کارآفرینی به طور موقت متوقف شده است و درخواست جدیدی پذیرفته نمی شود. اداره مهاجرت استان بریتیش کلمبیا قرار است در اوایل سال 2022 اطلاعات مربوط به این روش و چگونگی پذیرش را اعلام کند. این مکث موقتی بر افرادی که پیش از این درخواست خود را ثبت کرده اند تاثیری ندارد، درخواست آن ها در سیستم باقی خواهد ماند و تا به روز رسانی تصمیمات نهایی، روند خود را طی می کند.

با این حال درخواست هایی که در استخر(pool)  واجد شرایط هستند تنها برای مدت 6 ماه معتبر هستند. در صورتیکه درخواست متقاضی منقضی شده باشد و دعوتنامه ای دریافت نکرده باشد در این مدت با توجه به توقف این روش، نمی تواند درخواست جدیدی ثبت کند.

گروه آزمایشی منطقه ای (Regional Pilot)

بریتیش کلمبیا از کارآفرینان سراسر جهان برای کشف فرصت های تجاری فراوان در تمام مناطق استان استقبال می کند. کارآفرینان می توانند با راه اندازی یک کسب و کار در یکی مناطق کوچکتر و کم جمعیت تر در بریتیش کلمبیا مسیری برای مهاجرت خود و خانواده شان باز کنند.

روش پایلوت منطقه ای در مارس 2019 برای اولین بار معرفی شد و تا 31 مارس 2024 تمدید شده است.

درخواست های ثبت شده برای این روش طی 4 هفته امتیاز دهی می شوند و متقاضی باید از مجموع 200 امتیاز (140 امتیاز برای شرایط اولیه و 60 امتیاز برای ایده بیزنس) 105 امتیاز کسب کنند تا واجد شرایط باشند. تصمیم نهایی در مورد این قبیل پرونده ها معمولا طی 4 ماه اعلام می شود.

 

 

شرایط لازم کار آفرینی بیریتیش کلمبیا

  • ایجاد یک کسب و کار جدید مطابق با اولویت های منطقه
  • داشتن تجربه تجاری یا مدیریتی
  • داشتن سرمایه خالص معادل 300 هزار دلار کانادا
  • حداقل 100 هزار دلار کانادا سرمایه گذاری در بیزنس جدید
  • ایجاد حداقل 1 موقعیت شغلی تمام وقت برای یک شهروند یا مقیم کانادا
  • ارائه مدرک زبان معادل CLB4
  • داشتن شرایط مهاجرت قانونی
  • عدم سوء پیشینه وداشتن اقامت قانونی در کشور محل زندگی

 

 

لیست مناطقی که در برنامه regional pilot شرکت دارند:

 

 

این مطلب را از دست ندهید:           سرمایه گذاری در استرالیا

 

متقاضیان بلقوه جهت ویزای سرمایه گذاری کانادا باید یک بار از منطقه مورد نظر دیدن کنند

اگر منطقه ای پیشنهاد تجاری شما را مطابق با اولویت های خود ببیند، ممکن است شما را برای یک بازدید اکتشافی حضوری از جامعه خود دعوت کند و با فرد مخاطب خود ملاقات کند.  دراین بازدید می توانید تجربه ای دست اول از مکانی که برای کسب و کار خود پیشنهاد می کنید کسب کنید و همچنین می توانید ارزیابی کنید که آیا سبک زندگی آن منطقه برای خانواده شما مناسب است یا خیر.داشتن معرفی نامه منطقه ای الزامی است.

پس از بازدید از منطقه در صورتیکه احساس کردید منطقه مورد نظر جهت شروع کسب وکار و زندگی برای شکا مناسب است می توانید از آن منطقه درخواست معرفی نامه کنید. داشتن معرفی نامه به کارآفرینان خارجی این اجازه را می دهد تا برای برنامه کارآفرینی پایلوت منطقه ای ثبت نام کنند.لازم به ذکر است که تصمیم گیری نهایی برای صدور معرفی نامه فقط و فقط از اختیارات آن منطقه می باشد.

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

برنامه کارآفرینی استان ساسکاچوان

یکی دیگر از روش ه های اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا، روش کارآفرینی ساسکاچوان یکی از جریان‌های مهاجرت استانی ساسکاچوان (SINP)  است که توسط استان ساسکاچوان اداره می‌شود. این جریان برای هدف قرار دادن صاحبان مشاغل با تجربه یا مدیران ارشد تجاری که می خواهند در ساسکاچوان زندگی کنند طراحی شده است. متقاضیان موفق، باید یک کسب و کار جدید راه اندازی کنند یا یک کسب و کار موجود را خریداری کنند که وظایف مدیریت روزانه آن را به عهده داشته باشند.

پس از راه اندازی کسب و کار در ساسکاچوان و ادامه فالیت آن به مدت حداقل 6 ماه، کارآفرین می تواند برای اقامت دائم کانادا اقدام کند. متقاضی  باید ابتدا درخواست علاقه مندی خود را از طریق پورتال آنلاین SINP ارسال کند. پس از ثبت نام ، بر اساس سیستم رتبه بندی کارآفرین SINP به داوطلب امتیاز داده می شود. از کاندیداهایی که بیشترین امتیازات  را داشته باشند دعوت می شود تا یک درخواست رسمی ارسال کنند.

در این برنامه مهاجرتی نیازی به داشتن پروفایل اکسپرس انتری، مدرک زبان واقوام در ساسکاچوان نیست.

شرایط لازم کارآفرینی استان ساسکاچوان

  • داشتن حداقل 3 سال سابقه مدیریتی یا کارآفرینی در 10 سال اخیر
  • سرمایه شخصی خالص معادل 500 هزار دلار کانادا
  • توانایی سرمایه گذاری حداقل 200 هزار دلار کانادا در خارج از شهر رجینا و ساسکاتون یا 300 هزاردلار کانادا در داخل شهر رجینا و ساسکاتون
  • ارائه یک طرح تاسیس کسب و کار (BEP) که چگونگی تاسیس و سرمایه گذاری در کسب و کار را توضیح می دهد علاوه بر این طرح پیشنهادی باید معیارهای خاصی را داشته باشد، از جمله ایجاد حداقل دو فرصت شغلی برای شهروندان کانادایی یا مقیمان دائم.

پروسه برنامه کارآفرینی ساسکاچوان

متقاضی باید علاقه مندی (EOI) خود را از طریق پرتال SINP ثبت نماید. پس از ارسال اطلاعات، متقاضیان از طریق سیستم رتبه بندی کارآفرین(SINP Entrepreneur Ranking system)  امتیاز بندی می شوند سپس از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می شود تا درخواست خود را ثبت نمایند. SINP  تاریخ های قرعه کشی را از قبل اعلام می کند و متقاضیان می توانند از طریق سایت مشاهده و پیگیری کنند.

متقاضیانی که دعوتنامه دریافت می کنند 20 روز فرصت دارند تا هزینه 2500 دلاری پردازش درخواست خود را پرداخت کنند و همچنین یک سرویس بررسی مالی (Third party financial review) انتخاب کنند تا ارزش خالص و مبلغ سرمایه گذاری پیشنهادی آنها را ارزیابی کند. دقت داشته باشید که درخواست شما باید طی 90 روز تکمیل شود. در صورت تکمیل بودن درخواست ممکن است متقاضی به یک مصاحبه حضوری یا آنلاین با مقامات SINP  دعوت شود.

در صورت تایید درخواست، متقاضی باید یک قرارداد عملکرد تجاری(performance agreement)  با ساسکاچوان امضا کند. پس از امضای توافقنامه عملکرد، SINP نامه پشتیبانی مجوز کار را صادر می کند و متقاضی را قادر می سازد تا برای مجوز کار موقت(temporary work permit) به IRCC مراجعه کند. این مجوزهای کار نیازی به ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) ندارند، به این معنی که از LMIA معاف هستند. برای درخواست چنین مجوز کاری، متقاضی باید نامه پشتیبانی مجوز کار صادر شده توسط استان را همراه داشته باشد و درخواست های خود را به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کند.

پس از ورود به کانادا، متقاضی ملزم به ایجاد و راه اندازی کسب و کار خود می باشد. پس از اجرای موفقیت آمیزطرح پیشنهادی اش  به مدت حداقل 6 ماه و رعایت شرایط توافقنامه عملکرد تجاری ، متقاضی می تواند یک درخواست رسمی برای اسپانسرشیپ استانی به SINP ارسال کند. اگر درخواست متقاضی توسط SINP تایید شود، اسپانسرشیپ رسمی استانی دریافت خواهد کرد و با در دست داشتن اسپانسرشیپ استانی، متقاضی می تواند برای اقامت دائم کانادا اقدام کند.

پروسه تبدیل این نوع ویزای کار به اقامت دائم آنلاین نبوده و باید به صورت کاغذی انجام شود و مدت زمان پردازش آن تا 18 ماه به طول می انجامد.

 نحوه امتیازبندی SINP

PointFactor
15سن
15بازدید اکتشافی
15سطح زبان
15مدرک/تحصیلات
15سرمایه خالص شخصی
20تجربه کارآفرینی و کشاورزی
20درآمد کسب و کار
10خلاقیت طرح
20مقدار سرمایه گذاری
15مقدار سرمایه در بخش های اقتصادی کلیدی
160ماکسیمم امتیاز
 نحوه امتیازبندی SINP  

توجه داشته باشید:

  • حداقل امتیاز سن در بازه سنی 21 تا 29 سال و حداکثر امتیاز در بازه سنی 30 تا 39 می باشد.
  • حداقل امتیاز زبان CLB4  معادل 5 امتیاز و حداکثر امتیاز CLB6  و بالاتر و معادل 15 امتیاز است. اگر متقاضی مدرک زبان ارائه ندهد از این قسمت امتیازی کسب نمی کند.
  • مدرک دانشگاهی یا فنی حرفه ای 1 ساله به شما 10 امتیاز و مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در زمینه های بیزنس، کشاورزی، علوم یا تکنولوژی به شما 15 امتیاز می دهد.

 

این مطلب را از دست ندهید:            سرمایه گذاری در ترکیه

 

 

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

بیش از 6000 پرونده موفق!