ویزای 491 استرالیا (Visa Subclass 491)

ویزای 491 استرالیا با اسپانسر مناطق کم جمعیت

معمولا آن دسته از افرادی که به دلیل کم بودن امتیازشان در سیستم مهاجرتی استرالیا نمی توانند برای دریافت ویزای 190 و 189 استرالیا اقدام کنند در صورتیکه شغلشان در لیست مشاغل مورد نیاز مناطق کم جمعیت و حومه باشد می توانند با دریافت اسپانسرشیپ از این مناطق 15 امتیاز به مجموع امتیازات خود اضافه کرده و اقدام به دریافت ویزای 491 استرالیا نمایند.

ویزای 491 یا اسپانسر مناطق کم جمعیت مشابه ویزای 190 می باشد با این تفاوت که در این نوع ویزا فرد به جای یک ایالت از یکی از مناطق حومه و کم جمعیت اسپانسرشیپ دریافت می کند و  به جای اقامت دائم می تواند یک اقامت موقت 5 ساله دریافت کند.

دارندگان ویزای 491 باید 3 سال از ویزای 5 ساله خود را در منطقه حومه اسپانسرشونده بمانند و به طور تمام وقت در شغل تخصصیشان مشغول به کار باشند و درآمد سالیانه ای حدود 53000 دلار استرالیا داشته باشند تا واجد شرایط دریافت اقامت دائم شوند.چنانچه متقاضی نتواند این شروط را رعایت کند ویزای او قابل تمدید نبوده و پس از اتمام مدت زمان ویزا باید خاک کشور استرالیا را ترک نماید.

در این روش نیز مانند ویزای 189 و 190 فرد باید برای ورود به سیستم مهاجرتی استرالیا حداقل 65 امتیاز داشته باشد .

 

نحوه امتیازبندی  491 مانند ویزای 190 و 189 :

 

امتیازبازه سنی
2518-25
3026-32
2533-39
1540-44
044 به بالا

 

 

امتیازتحصیلات
10دیپلم و فوق دیپلم
10 تا 15 بسته به نوع دانشگاهلیسانس و فوق لیسانس
20دکتری و بالاتر

 

 

امتیاززبان
0 ولی الزامینمره 6
10نمره 7
20نمره 8

 

امتیازسابقه کاری
00-3 سال
53-4 سال
105-7 سال
158-10 سال

روش های مهاجرت

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

توجه داشته باشید که رشته تحصیلی شما و شغلتان باید در لیست مشاغل مورد نیاز منطقه مورد نظر وجود داشته باشد.  همچنین اگر همسر شما به عنوان همراه دارای مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط با آن باشد در صورت دریافت ارزیابی مثبت از سازمان ارزیابی مربوطه می تواند 5 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه کند. لازم به ذکر است که امتیاز مدرک تحصیلی همسر تنها با ارائه سابقه کاری مرتبط و مدرک زبان معتبر قابل اعمال می باشد.

ارائه مدرک زبان معادل 6 برای متقاضی اصلی الزامی می باشد اگرچه امتیازی محسوب نمی شود و در صورت نیاز به امتیاز بالاتر متقاضی باید تلاش کند تا در هر مهارت (گفتاری، شنیداری، نوشتن و خواندن) نمره 7 یا بالاتر کسب کند.  ارائه مدرک زبان برای همراهان الزامی نمی باشد اما در صورتیکه که همسر شما بتواند در هر مهارت نمره 6 را کسب کند 5 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه می شود.

لازم  به ذکر است که نحوه امتیازبندی بالا کلی بوده و فاکتورهای زیاد دیگری مانند تجرد، سابقه تحصیل و کار در استرالیا وجود دارند که می توانند امتیاز شما را تحت تاثیر قرار دهند.بنابراین برای اطلاع از واجدشرایط بودن خود لازم است حتما با افراد متخصص در این زمینه مشاوره داشته باشید .

تمکن مالی

تمکن مالی اگرچه تاثیری در امتیاز فرد متقاضی ندارد اما یکی از فاکتورهای مهم محسوب می شود و فرد متقاضی باید تمکن مالی لازم و کافی جهت اسکان خود و همراهانش برای زندگی در ایالت مورد نظر را داشته باشد و به اداره مهاجرت ارائه دهد.

هزینه های دولتی ویزای 491 مانند ویزای 190 و 189 :

  • هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی : با توجه به سازمان ارزیابی مورد نظر بین 1000 تا 1500 دلار استرالیا
  • هزینه درخواست ویزا پس از دعوتنامه : برای متقاضی اصلی 4115 دلار استرالیا، همراه بالای 18 سال 2055 و فرزند زیر 18 سال 1030 دلار استرالیا می باشد.
  • هزینه انجام تست مدیکال در ایران: برای هر نفر حدود 1 میلیون تومان
  • هزینه انگشت نگاری: برای هر نفر 37 یورو

هزینه های دیگر شامل

  • هزینه آزاد سازی مدارک (در صورت نیاز) و ترجمه رسمی
  • حق الوکاله وکیل و یا مشاور مهاجرتی
هزینه های دولتی ویزای 491 استرالیا
مزایای ویزای 491

 

 

مزایای ویزای 491 استرالیا

  • امکان تبدیل این ویزا به اقامت دائم
  • بهره مندی از خدمات درمانی رایگان
  • امکان تحصیل برای فرزندان و همسر
  • امکان کاربرای همسر
  • امکان ورود و خروج مکرر
  • روند بررسی کوتاه تر

 

ویزای 491 با اسپانسر خانوادگی(491 Family Sponsored)

پروسه و شرایط این ویزا نیز شبیه ویزای (regional sponsor) 491 می باشد با این تفاوت که در این روش فردی از اقوام یا اعضای خانواده شما که در یکی از مناطق کم جمعیت زندگی می کند و مقیم یا شهروند استرالیا می باشد می تواند به عنوان اسپانسر 15 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه کند. در این روش دیگر نیازی به دریافت اسپانسرشیپ از خود منطقه وجود ندارد و فرد اسپانسر کننده هم نیازی به ارائه تمکن مالی یا پرداخت هزینه ندارد. فقط باید توجه داشته باشید که کد پستی محل اقامت اسپانسر درلیست مناطق کم جمعیت یا designated areas  وجود داشته باشد.

کلان شهرهایی نظیر سیدنی، ملبورن و بریزبین و اکثر مناطق شهری این ایالت ها در این لیست جای ندارند و اقوام شما در این مناطق نمی توانند برای این نوع ویزا اسپانسر شما شوند.

 

شرایط لازم  برای فرد اسپانسرشونده

خویشاوند و بستگان متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد (این فرد می‌تواند از اقوام سببی متقاضی باشد):

  • حداقل 18 سال داشته باشد
  • در مناطق حومه و کم جمعیت زندگی کند
  • شهروند یا مقیم استرالیا باشد.

مراحل دریافت ویزای 491

ویزای 190

روش های مهاجرت

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

بیش از 6000 پرونده موفق!