مهاجرت پرستاران به دانمارک

دانمارک کشوری است در شمال اروپا که پایتخت آن کپنهاگ است. جمعیت این کشور در سال ۲۰۱۹ حدود ۵٫۸ میلیون نفر برآورد شده‌است. زبان رسمی آن دانمارکی (Danish) و پول رایج آن کرون دانمارک (DKK)  است.

از سال 2020 و پس از شیوع ویروس کرونا این کشور مسیر مهاجرتی بسیار راحتی را برای پرستاران،پزشکان و دندانپزشکان بازکرده است و به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای این گروه و به خصوص مهاجرت پرستاران به دانمارک تبدیل شده است.

این ویزا:

به پرستاران، پزشکان و دندانپزشکان یک ویزای 3 ساله کاری موقت می دهد تا در این مدت مراحل دریافت مجوز فعالیت پرستاری، پزشکی یا دندانپزشکی را پشت سر بگذارند. این بدین معناست که این افراد در بدو ورود اجازه فعالیت در زمینه تخصصی خود ندارند و باید برای دریافت این مجوز مراحلی را طی کنند که جلوتر به آن می پردازیم. اما برای اینکه در طول این 3 سال افراد بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند همزمان با ویزای 3 ساله آن ها که درواقع اجازه ماندن برای مجوز (Stay for Authorization) است برای یک ویزای کار نیز اقدام می شود که به فرد اجازه می دهد تا درزمینه های دیگر مشغول به کار شود. این ویزای کار بخشی از پروسه است و به صورت جداگانه انجام نمی شود.

پرستاری ازجمله مشاغل بسیار موردنیاز دانمارک می باشد و پرستاران از دستمزد بسیار خوبی برخوردارندبه همین دلیل مهاجرت پرستاران به دانمارک پیشنهاد می شود.

شرایط لازم برای مهاجرت پرستاران به دانمارک

  • حداقل مدرک کارشناسی پرستاری
  • حداقل 1 سال سابقه کاری مرتبط
  • تمکن مالی لازم جهت اسکان خود و همراهان برای نیمی از یک سال

هزینه های ویزای کادر درمان دانمارک

  • هزینه های ترجمه مدارک تحصیلی، شغلی و هویتی (متغیر)
  • هزینه ی پست مدارک
  • هزینه ارزیابی مدارک
  • هزینه دولتی درخواست ویزا

مراحل دریافت ویزا

شرایط لازم برای پرستاران

1. ارزیابی مدارک

در مرحله اول ابتدا باید مدارک تحصیلی و شغلی شما برای اداره بهداشت و درمان دانمارک Danish Patient Safety Authority  به صورتی پستی ارسال شود تا توسط این اداره بررسی ،تایید و معادل سازی گردد. این مرحله حدود 6 تا 10 ماه زمان می برد.

2. درخواست ویزا

پس از دریافت ارزیابی مثبت مدارک خود بلافاصله درخواست خود را برای ویزا ثبت می نمایید. این مرحله شامل پرداخت هزینه دولتی، ارسال تمام مدارک و پرکردن فرم های مربوطه می باشد که لازم است بسیار با دقت و توسط فرد متخصص انجام شود.

 

3. دعوت به انگشت نگاری و ویزا

پس از ثبت درخواست ویزای خود باید منتظر بمانید تا اداره مهاجرت دانمارک شما و همراهانتان را دعوت به انگشت نگاری کند. پس از انجام مرحله انگشت نگاری ویزای شنگن 3 ساله شما صادر می شود.این مرحله بین 1 تا 2 ماه به طول می انجامد.

مراحل دریافت مجوز پرستاران به دانمارک

مراحل دریافت مجوز پرستاری برای مهاجرت پرستاران به دانمارک

شما سه سال زمان دارید تا مراحل زیر را طی کنید وبه عنوان یک پرستار مشغول به کار شوید.

آزمون زبان جهت شغل پرستاری در دانمارک

 این کشور آزمونی را جهت سنجیدن مهارت زبان دانمارکی متقاضیان انجام کار پرستاری در دانمارک برگزار می‌کند. این آزمون شامل 3 بخش نوشتاری، گفتاری و درک مطلب است که متقاضیان باید حداقل 7 امتیاز را از 10 امتیاز در هر بخش کسب نمایند. این آزمون هر ساله در مراکز زبان مختلف در دانمارک در ماه‌های ژوئن، نوامبر و دسامبر برگزار می‌گردد. به این ترتیب شما 3 سال زمان دارید تا نمره قابل خود را از این زبان دریافت کنید.

1. یادگیری زبان دانمارکی

درست است که برای دریافت ویزا نیازی به ارائه هیچ گونه مدرک زبان چه دانمارکی و چه انگلیسی نیست اما باید بدانید که پرستاری شغلی بسیار مهم است که با سلامتی و جان مردم در ارتباط می باشد پس دانستن زبان دانمارکی از الزامات دریافت مجوز فعالیت شماست. بنابراین، پس از ورود به دانمارک اولین مرحله یادگیری زبان دانمارکی است. شهرداری محل سکونت شما وظیفه برگزاری کلاس های زبان دانمارکی رایگان و یا معرفی شما به یک آموزشگاه زبان دانمارکی را دارد. اگر پس ازگذشت یک ماه از ورودتان از شهرداری با شما تماسی گرفته نشد باید به صورت حضوری مراجعه و اعلام کنید. همچنین می توانید یادگیری زبان دانمارکی را از قبل از ورود و همزمان با ثبت درخواست خود در ایران  آغاز کنید.

2. آزمون زبان دانمارکی (DANISH 3)

پس از یادگیری زبان دانمارکی باید در آزمون DANISH 3  شرکت کرده و در بخش نوشتاری نمره 7، در بخش خواندن نمره 7 و در بخش گفتاری نمره 10 را کسب کنید.

3. دوره ی کارآموزی تطبیقی(Employment for adaptation and training)

برای شرکت در این دوره لازم است که قبلا مدرک زبان دانمارکی خود را با نمرات ذکر شده دریافت کرده باشید. این دوره ی تطبیقی یک دوره ی ارزیابی عملی  حداقل 6 ماهه می باشد. این استخدام به منظور ارزیابی مهارت های بالینی و مهارت های ارتباطی شما است. جهت ادامه فرآیند دریافت مجوز لازم است که در پایان این دوره از کارفرمای خود ارزیابی مثبت دریافت کنید.لازم به ذکر است که پیدا کردن محل گذراندن این دوره به عهده خود شما می باشد.

آزمون زبان دانمارکی (DANISH3)  چیست؟

این آزمون شامل بخش کتبی و شفاهی درک مطلب، ارتباط نوشتاری و ارتباط شفاهی است. شما باید در آزمون ارتباط شفاهی حداقل نمره 10 ، در آزمون های درک مطلب و ارتباط نوشتاری باید در هر آزمون حداقل نمره 7 را کسب کنید. حداقل نمرات سه بخش باید  به طور همزمان و در یک آزمون به دست آید. ین آزمون دو بار در سال در ماه می یا جون و نوامبریا دسامبر برگزار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مکان هایی که می توانید در کلاس های دانمارکی شرکت کنید، با شهرداری  محل سکونت خود در دانمارک تماس بگیرید. همچنین می توانید قبل از ارسال درخواست و مدارک صلاحیت های رسمی، مدرک زبان دانمارکی خود را ردیافت کرده باشید. با این حال، شما باید کمتر از 12 ماه قبل از درخواست مجوز، امتحان را پشت سر گذاشته باشید، مگر اینکه بتوانید ثابت کنید که در دوره پس از قبولی در آزمون زبان به طور مداوم در دانمارک اقامت داشته اید.

 

این مطلب را از دست ندهید:            مهاجرت دندانپزشکان دانمارک

 

درآمد پرستاران در دانمارک

همانطور که قبلا نیز گفته شد، پرستاری جز مشاغل مورد نیاز دانمارک می باشد و پرستاران از حقوق و دستمزد بالا و کافی برخوردارند. بازه ی حقوقی پرستاران در دانمارک بین 16200 تا 44000 کرون دانمارک است و یک پرستار می تواند به طور میانگین 31800 کرون در ماه دریافت کند که این رقم انگیزه خوبی برای مهاجرت پرستاران به دانمارک است.

مخارج زندگی در دانمارک

هزینه های زندگی هرفرد با توجه به نیازها، مدیریت مالی شخصی و سبک زندگی او می تواند متفاوت باشد اما با استناد به سایت  Nambeo هزینه اجاره مسکن در دانمارک در مرکز شهر برای یک آپارتمان یک خوابه میانگین 6785 کرون و در خارج از شهر حدود 4931 کرون می باشد. همینطور هزینه آب،برق،گرمایش و سرمایش به طور میانگین برای یک آپارتمان 85 متری حدود 1224 کرون در ماه است.

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

شغل پرستاری در دانمارک

پرستاری یکی از شاخه‌های علوم پزشکی است که وظیفه‌ی مراقبت از بیماران را به عهده دارد. در تقسیم بندی‌ها آکادمیک ارزش یک پرستار هم‌تراز ارزش یک پزشک بیان شده است زیرا بیمار بیشترین ارتباط را در بیمارستان با پرستار دارد و رضایت بیمار از پرستار به معنای رضایت او از بیمارستان است.

یکی از مشاغل مورد نیاز دانمارک با میانگین درآمدی بالاتر از میانگین ملی، شغل پرستاری در دانمارک است. قبل از هر چیزی، شما باید بدانید که هم تحصیل و هم شغل پرستاری در کشور دانمارک نیازمند مهارت زبان دانمارکی است و مدرک زبان جزء ضروریات محسوب می‌شود. اما شما می‌توانید بعد از گرفتن ویزای خود در همین کشور در دوره‌های زبان دانمارکی شرکت کنید.

علاوه بر مدرک زبان، شما باید مدرک لیسانس و سوابق حرفه‌ای خود را نیز ارائه دهید. اگر شما هم مایل به ارزیابی شرایط مهاجرتی خود به کشور دانمارک هستید،  می‌توانید با با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و با کمک مشاورین متخصص از شرایط خود در خصوص مهاجرت آگاه شوید.

بررسی شغل پرستاری در دانمارک

شرایط انجام شغل پرستاری بسیار مطلوب است. پرستارانی که تجربه کاری بیشتری در این زمینه دارند، امکان اخذ مجوزهای بیشتری را خواهند داشت. پرستاران با عضویت در این سازمان ماهانه بصورت خودکار حقوقی را دریافت خواهند نمود. علاوه بر این با توجه به شرایط زندگی پرستاران به آن‌ها اجازه انجام خرید خانه، یادگیری زبان و شرکت در دیگر آموزش‌های حرفه‌ای داده خواهد شد.

پرستاران به تمامی آموزش‌‍‌ها دسترسی داشته و به راحتی از دیگر موقعیت‌های کاری و پیشنهادات حقوقی مطلع خواهند شد. از دیگر مزایای عضویت در سازمان حمایت از پرستاران دانمارک این است که پرستاران با برخورداری از تخفیف می­توانند تحت پوشش بیمه درمانی در دانمارک قرار بگیرند. بخش‌های روانپزشکی، اورژانس، مراقبت‌های شدید، کنترل عفونت، تومور شناسی، سلامت عمومی و بیهوشی از جمله حوزه هایی هستند که پرستاران در دانمارک می‌­توانند به انجام فعالیت بپردازند.

ویزای کار پرستاری و گرفتن اقامت دائم و شهروندی در دانمارک

بیشتر افرادی که قصد دریافت ویزای کار پرستاری در دانمارک را دارند، می‌خواهند شرایط اقامت دائم و در نهایت دریافت پاسپورت این کشور را نیز بدانند. و برای این مرحله نیز اقدام کنند. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا شما بعد از 5 سال زندگی در هر یک از کشورهای عضو این اتحادیه اقامت دائم اروپا را دریافت خواهید نمود. برای کشور دانمارک علاوه بر این قانون، در حالت کلی اعطای اقامت دائم بعد از 8 سال کار و زندگی در این کشور به افراد اهدا می‌شود که در برخی موارد این مدت به 4 سال کاهش می‌یابد. فرد پس از 9 سال زندگی پیوسته می‌تواند برای شهروندی و تابعیت این کشور اقدام کند. لازم است بدانید که کشور دانمارک تابعیت مضاعف را پذیرفته و نیازی به لغو تابعیت قبلی خود نخواهید داشت. با دریافت شهروندی این کشور، پاسپورت دانمارک را نیز دریافت می‌کنید. پاسپورتی که بر اساس آخرین رتبه بندی جهانی در کنار کشورهایی همچون آمریکا، سوئیس، اتریش، پرتغال، هلند، ایرلند و کره جنوبی در جایگاه سوم قرار گرفته و امکان سفر بدون ویزا به 127 کشور را فراهم خواهد نمود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار پرستاری در دانمارک

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار پرستاری در دانمارک

کشور دانمارک بنا به دلایل فراوانی از جمله بالا بودن استاندارد‌های جهانی، بالا بودن کیفیت زندگی، بالا بودن سطح بهداشت و آموزش از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی برای متقاضیان ایرانی محسوب می‌شود. کشور دانمارک دارای یکی از قوی‌ترین سیستم‌های آموزشی جهان است.

پایین بودن هزینه‌ دریافت ویزای کار پرستاری، عدم نیاز به دارا بودن پیشنهاد شغلی از کشور دانمارک، بالا بودن درآمد و حقوق پرستاران، برابری حقوق در بین پرستاران زن و مرد، رواج زبان انگلیسی در جامعه، بالا بودن کیفیت زندگی، رفاه اجتماعی، امنیت، بالا بودن سطح استانداردهای زندگی و سکونت در یکی از ثروتمندترین و برترین و زیباترین کشورهای اروپایی از جمله دلایل مهم در مهاجرت پرستاران به کشور دانمارک است.

علاوه بر این امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان و امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت و شهروندی دانمارک را نیز می‌توان از مهم‌ترین مزیت‌های مهاجرت به این کشور نام برد.

یکی از مشاغل مورد نیاز دانمارک با میانگین درآمدی بالاتر از میانگین ملی، کار پرستاری در دانمارک است.

این روز‌ها کشور دانمارک به یکی از مقاصد محبوب ایرانی‌ها و به خصوص پرستاران تبدیل شده است.

یکی از دلائل این موضوع، راحت کردن مسئله‌ی استرس‌زای مهاجرت است.

مهاجرت به خودی دارای پیچیدگی و استرس کارها و ناراحتی دوری از خانواده هست؛ در کنار این‌ها فرد متقاضی باید به جزئیات هر مدرک، تاریخ ارسال آن، مرحله‌ی بعد و مسائل زیاد دیگری توجه کند.

دانمارک با راحت کردن این مرحله برای پرستاران، این مسئله را بسیار راحت‌تر و پروسه‌ی مهاجرت را راحت‌تر نموده است.

اما در هر صورت قبل از شروع روند معادل سازی مدارک برای مهاجرت پرستاران به دانمارک، متقاضی باید از مدارک مورد نیاز و شرایط پذیرش آگاه باشد.

در این روش مهاجرتی فرد متقاضی باید دارای پاسپورت، مدرک لیسانس پرستاری از دانشگاه‌های معتبر و ترجیحا گذراندن طرح پرستاری باشد. در کنار این مدارک، در صورت تاهل، فرد متقاضی باید مدارک خانواده خود نظیر سند ازدواج و سند تولد فرزند را نیز به سفارت دانمارک ارائه دهد. مدارک حاکی بر تمکن مالی شخص که بتواند اثبات کننده توانایی وی در تأمین هزینه‌های زندگی خود و خانواده اش در طول مدت اقامت در دانمارک باشد نیز، نیاز است. لازم به ذکر است که این ویزا مخصوص پرستاران است و مدرک شخص متقاضی باید پرستاری باشد.

جهت اخذ ویزای کار پرستاری در دانمارک شما باید فرم درخواست را به صورت آنلاین تکمیل و ارسال نمایید. سپس فرم را پرینت گرفته و امضا نموده و به همراه سایر مدارک خود به اداره بهداشت و سلامت پست کنید.

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

مدارک لازم عبارتند از:

  • مدارکی شامل کپی برابر اصل صفحه اول پاسپورت
  • گواهی تغییر نام و گواهی ازدواج در صورت تاهل
  • مدرک دیپلم
  • جزئیات برنامه تحصیلی از دانشگاه مربوطه، شامل اطلاعاتی مانند: ریز نمرات، شرایط پذیرش، طول کل دوره تحصیل، آموزش نظری و آموزش نظری
  • در صورتی‌که 6 سال از فارغ التحصیلی شما گذشته باید مدارک مربوط به حداقل 12 ماه سابقه کاری مرتبط و تمام وقت را ارائه دهید
  • رزومه، شامل مهارت‌ها و سوابق شغلی به ترتیب زمانی
  • گواهی تحصیل که باید از طرف خود دانشگاه به اداره بهداشت و سلامت دانمارک ارسال شود
  • فرم تکمیل شده یا گواهی از مراجع دارای صلاحیت بهداشتی کشور محل کار و اقامت متقاضی که نشان دهنده سلامت جسمی شما برای فعالیت در این حوزه است و هیچ شرایط و احتیاطی جهت ثبت نام شما وجود نداشته است. این مدرک نیز باید توسط خود آن مرجع به اداره بهداشت و سلامت دانمارک ارسال گردد
  • هرگونه اطلاعات اضافی و مدارک تکمیلی که به ارزیابی مهارت های رسمی شما کمک نماید
  • وکالت نامه، در صورتی‌که شخص یا موسسه ای درخواست شما را پیگیری می‌نماید.

 

هزینه مهاجرت پرستاران به دانمارک

هزینه مهاجرت پرستاران به دانمارک

کشور دانمارک  یکی از زیباترین کشورهای جهان است. پایتخت دانمارک کپنهاگ است.آب وهوای این کشور معتدل است.  دانمارک از طریق مرز خشکی تنها با کشور آلمان هم‌مرز است و با کشور‌های سوئد و نروژ مرز دریایی دارد. این کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز هست.

دانمارک کشوری سوسیال دموکرات و مرفه است و میزان مالیات نیز در این کشور بالا است. البته توجه داشته باشید که این مالیات صرف خدمات رفاه اجتماعی برای شهروندان می‌شود.  مردم دانمارک از کیفیت زندگی خوبی برخوردارند. چرا که دولت این کشور خدمات رایگان در زمینه‌های بهداشت، درمان، آموزش، نگهداری فرزند و … در اختیار تمامی شهروندان خود قرار می‌دهد.

مردم دانمارک همیشه به عنوان شادترین و راضی‌ترین مردم جهان شناخته می‌شوند. دانمارک از نظر کم بودن میزان اختلاف درآمدی در بین مردم خود در رتبه اول جهان قرار دارد. همچنین طبق بررسی شرکت یونیورسام با انتشار شاخص سالانه شادی مردم دانمارک به عنوان شاد‌ترین مردم جهان شناخته شدند.

هزینه زندگی در دانمارک هم سطح هزینه‌های زندگی در آلمان و سوئد است. هزینه زندگی در دانمارک را تقریبا بین 900 تا 700 یورو در ماه است. البته که این امر در شهرهای مختلف دانمارک متفاوت است. مثلا در شهر‌های بزرگ دانمارک حدود 7 هزار کرون در ماه هزینه زندگی است که به ازای هر نفر 3500 کرون اضافه می‌شود ولی هزینه زندگی در شهر‌های کوچک دانمارک ماهیانه 5 هزار کرون است و به ازای هر نفر 2500 کرون اضافه می‌شود.

شما در این کشور برای پرداخت اجاره بهای مسکن یا پیش پرداخت خوابگاه یا خرید لوازم منزل نیازی به پرداخت وجه نقد ندارید. اگر شخص مشتری یک بانک بزرگ بین‌المللی باشد می‌تواند پول خود را به سرعت به حساب خانه یا فروشنده مذکور منتقل نماید. شخص باید حساب بانکی خود را در سیستم مالی عمومی دانمارک به ثبت برساند.این عمل به دولت اجازه می‌دهد به راحتی به حساب شما برای پرداخت حقوق، استفاده از تخفیفات یا کسر مالیات دسترسی داشته باشد.

کشور دانمارک جزء کشورهای پرهزینه‌ی جهان به حساب می‌آید اما این هزینه در ازای استانداردهای زندگی در بالاترین سطح ممکن این کشور کاملا ارزش دارد. هزینه زندگی شما بسته به شغل  و مدل زندگی شما بستگی دارد. مهم‌ترین نکته برای مهاجران در دانمارک این است که آن‌ها می‌توانند کیفیت بسیار بالایی از زندگی را برای خود و فرزندانشان انتظار داشته باشند.

 

 

این مطلب را از دست ندهید:            مهاجرت پزشکان دانمارک

 

شهریه دانشگاه در دانمارک

موسسات آموزش عالی دانمارک فرصت‌های تحصیلی گسترده‌ای برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. تمامی برنامه‌ها به صورت بین‌المللی و با کیفیت بالایی ارائه می‌شوند. بیش از ۵۰۰ برنامه تحصیلی با زبان انگلیسی تدریس و ارائه می‌گردد. برای پذیرش نیاز به ارائه مدارک آکادمیک و همچنین مدرک زبان متناسب با مقطع تحصیلی که قصد ورود به آن را دارید است.

در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید شما نیز از تحصیل رایگان این کشور برخوردار می‌شوید:

  • اقامت دائم دانمارک را داشته باشید.
  • اقامت موقتی که می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود.
  • فرزندانی که والدین آن‌ها در دانمارک کار می‌کنند حتی اگر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا باشند.

 هزینه تحصیل سالیانه برای تمامی مقاطع بصورت تمام وقت شامل ۴۵ هزار تا ۱۲۰ هزار کرون دانمارک می باشد، که عبارت هستند از ۸،۰۰۰ تا ۲۱،۰۰۰ دلار آمریکا یا ۶،۰۰۰ تا ۱۶،۰۰۰ یورو. البته برای بررسی دقیق هزینه رشته و مقطع تحصیلی باید سایت دانشگاه مورد نظر را چک بفرمایید. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و سوئیس هزینه تحصیل خود را باید در زمان اقدام برای ویزا پرداخت نمایند. در ادامه به بررسی دقیق تر هزینه زندگی در دانمارک می پردازیم.

 

هزینه اقامت در کشور دانمارک در سال 2021

با توجه به مساحت کوچک کشور دانمارک هزینه های املاک و مستغلات بالاست و مواردی شامل هزینه‌های آب، برق و تلفن در میزان اجاره محاسبه نشده و یک هزینه اضافی محسوب می‌شود. در سال 2021 برای اجاره یک ملک باید مبلغی را به مقدار اجاره سه ماه به عنوان پول پیش پرداخت کرد.

بسته به ویژگی‌های خانه‌ای که شما در این کشور اجاره می‌کنید، (مانند تعداد اتاق خواب‌های آن، داشتن یا نداشتن حیاط، موقعیت مکانی و دیگر موارد) هزینه خرید مسکن در دانمارک بین 6،434،670 تا 25،530،020کرون دانمارک است.

*حواستان باشد که خریداران مسکن برای کاهش هزینه های زندگی در دانمارک می‌توانند در هنگام خرید مسکن 5 تا 10 درصد تخفیف نیز از فروشنده بگیرند.

بررسی نرخ تورم نقش مهمی در آگاهی از شرایط اقتصادی و هزینه های زندگی در دانمارک دارد؛ میانگین نرخ تورم در دانمارک در بازه زمانی سال های 1981 تا 2019 برابر با 2.85 درصد بوده است که در ماه‌های انتهایی سال 2019 به صفر میل پیدا کرده است.

 

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

 

 

میانگین هزینه های زندگی در دانمارک

  • اجاره بهای مسکن در دانمارک : بین 2500 تا 4000 کرون
  • هزینه های بیمه و خدمات درمانی : 200 کرون
  • هزینه های تلفن همراه و تماس: 150 تا 250 کرون
  • هزینه مواد غذایی: 1500 تا 2000 کرون
  • حمل و نقل و جابجایی: 300 کرون
  • سایر مخارج شخصی: 1000 کرون
میانگین هزینه های زندگی در دانمارک

هزینه زندگی در شهر های مختلف دانمارک

قطعا یکی از موارد مهم در زمینه هزینه‌های زندگی به مقایسه هزینه های زندگی در شهرهای مختلف این کشور مربوط می‌شود. این مسئله به افراد کمک می‌کند انتخاب دقیق‌تری در زمینه محل سکونت خود داشته باشند. به طور کلی، زندگی در دانمارک به ویژه در شهرهای مشهوری همچون کپنهاگن و آرهوس می‌تواند برای افراد بسیار هزینه بر باشد و هزینه اقامت در دانمارک در این شهرها بالاست. کپنهاگن در میان گران‌ترین شهرهای دنیا قرار می‌گیرد و نام کپنهاگن در کنار آرهوس در میان 15 شهر گران اروپا به چشم می‌خورد. تفاوت هزینه‌ها در شهرهای مختلف دانمارک را می‌توان از نظر مواد غذایی، رهن و اجاره بها، کرایه وسایل نقلیه و … بررسی نمود.

شرایط لازم مالی جهت اقدام مهاجرت به دانمارک

شرایط لازم برای مهاجرت به دانمارک توانایی لازم برای پرداخت هزینه‌های یک سال زندگی در دانمارک است. شرایط مالی برای سال 2011 به شرح ذیل است:

  • برای افراد زیر 25 سال: 5367 کرون در ماه
  • برای افراد بالای 25 سال: 6472 کرون در ماه

 میزان حقوق پرستاران در دانمارک

دانمارک جزء کشورهای ثروتمند دنیا است و مردم این کشور در رفاه و آسودگی زندگی می‌کنند. به همین علت نیز خوشحال‌ترین مردم دنیا محسوب می‌شوند. میزان درآمد و حقوق در کشور مقصد، یکی از مهم‌ترین موارد مورد توجه برای متقاضیان مهاجرت پرستاران به دانمارک است. پرستاران در دانمارک درآمد متفاوتی با توجه به شهر و بخشی که مشغول به کار هستند دارند ولی به صورت متوسط یک پرستار در دانمارک در طول یک ماه حدود 8 هزار یورو الی 20 هزار یورو درآمد خواهد داشت.

درآمد پرستاران در 3 الی 4 سال اخیر، رشد فوق العاده‌ای داشته است و به علت نیاز این کشور به نیروی پرستار، درآمد بالایی برای این شغل در نظر گرفته شده است.

شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک

شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک در سال 2021

دوران کرونا دوران قرنطینه، تعطیلی مشاغل، بیماری و ناراحتی بوده و هست. ولی در این روزها هم مشاغلی هست که اگر از موقعیت استفاده کنند، حسابی به نفع آن‌هاست و می‌توانند دستمزد و احترام بیشتری را کسب کنند.

مشاغل پرستاری، پزشکی و دیگر موارد کادر درمان در این روزها بدلیل بیماری کرونا بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته‌اند و اغلب کشورهای اروپایی برای جذب این مشاغل با دادن مزایای ویژه مختلف با هم در رقابتند.

رشته پرستاری از جمله رشته‌هایی به حساب می‌آید که در سراسر دنیا نیاز به نیروی کار در این رشته بسیار زیاد است. کشور دانمارک نیز از جمله کشورهایی است که به دلیل کمبود نیروی کار در رشته پرستاری، مزایای مهاجرتی مختلفی در راستای جذب متخصصین این رشته را تعریف نموده است. اگر شما نیز در این رشته تحصیل کرده اید، کشور دانمارک می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار خوب شما جهت مهاجرت کاری به شمار می‌آید. ما در این مقاله شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک را برای شما شرح داده و جوانب مختلف این روش مهاجرتی را بررسی می‌نماییم. در صورت تمایل می‌توانید با پر کردن فرم‌های موجود در سایت با ما در ارتباط باشیم.

مهاجرت پرستاران به دانمارک بدون مدرک زبان

در روش مهاجرت پرستاران به دانمارک، پرستاران نیاز به ارائه مدرک زبان دانمارکی یا حتی انگلیسی ندارند و بدون مدرک زبان نیز می‌توانند این اقامت را دریافت کنند؛ اما جهت سهولت در برقراری ارتباط در کشور دانمارک توصیه می‌شود که افراد متقاضی، از تسلط مناسب بر زبان انگلیسی برخوردار باشند؛ زیرا زبان انگلیسی در این کشور بسیار رایج است.

برای زبان دانمارکی هم نیز در این کشور دوره‌های مختلفی برگزار می‌شود، که متقاضی با شرکت در آن‌ها می‌تواند زبان دانمارکی را بیاموزد. و بعد از آن در آزمون‌های مربوطه که در فاصله زمانی‌های مشخص برگزار می‌شود شرکت کرده و نمره لازم را کسب کند.

شرایط اخذ ویزای همراه کشور دانمارک

 در بین مردمان کشور دانمارک، خانواده از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است؛ به همین دلیل در قوانین مهاجرتی این کشور نیز اهمیت این موضوع لحاظ شده است. در قوانین مهاجرت پرستار به دانمارک، بستر مهاجرت همزمان اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال وی فراهم شده است و فرزندان متقاضی می‌توانند پس از ورود به دانمارک، به تحصیل رایگان در مدارس دانمارک بپردازند. علاوه بر این، همسر فرد اصلی نیز می‌تواند به جستجوی کار پرداخته و با کار در دانمارک به صورت تمام وقت یا پاره وقت، اقامت کاری دانمارک را دریافت کند. دانمارک شرایط مهاجرت برای پرستاران را بسیار آسان و راحت نموده است، به همین دلیل دانمارک را به عنوان راحت‌ترین کشور برای مهاجرت پرستاران می‌توان نام برد. البته که این شرایط مساعد تنها به مهاجرت پرستاران به دانمارک محدود نمی‌شود، بلکه این امکانات برای مهاجرت کادر درمانی به دانمارک از جمله مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان فراهم شده است.

 

میزان حقوق پرستاران در دانمارک

دانمارک جزء کشور‌های ثروتمند دنیا است و مردم این کشور کاملا در رفاه و آسودگی زندگی می‌کنند. بی دلیل نیست که مردمان این کشور خوشحال‌ترین مردم دنیا محسوب می‌شوند. میزان حقوق در کشور دانمارک در مقایسه با بسیاری از کشورها بالاتر است. البته که به همان میزان نیز مالیات پرداختی در این کشور در مقایسه با برخی کشورها بالاتر است. ولی این موضوع، در قبال خدماتی که توسط دولت این کشور ارائه می‌نماید کاملا منطقی و معقول است.

میزان درآمد و حقوق بالای این کشور، یکی از مهم‌ترین موارد مورد توجه برای متقاضیان مهاجرت پرستاران به دانمارک است. پرستاران در دانمارک درآمد متفاوتی با توجه به شهر و بخشی که مشغول به کار هستند دارند ولی به صورت متوسط یک پرستار در دانمارک در طول یک ماه حدود 8 هزار یورو تا 20 هزار یورو درآمد خواهد داشت.

 

مزایای مهاجرت پرستاران به دانمارک

  • مهاجرت مطمئن و کم هزینه نسبت به دیگر کشورها
  • عدم نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی از کشور دانمارک
  • امکان همراه داشتن خانواده به صورت هم‌زمان
  • اجازه کار تمام وقت همراه
  • اجازه تحصیل رایگان فرزندان
  • درآمد بسیار بالای پرستاران در دانمارک
  • کشور دانمارک جزو بهترین کشورهای دنیا است.
  • امکان اخذ اقامت دائم و حقوق شهروندی
  • بدون نیاز به مدرک زبان

برای استفاده از خدمات درمانی، تحصیلی به طور رایگان و کار در این کشور محدودیتی برای فرد متقاضی و خانواده او هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مزایای مهاجرت پرستاران به دانمارک

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

بیش از 6000 پرونده موفق!