سرمایه گذاری، خرید و اجاره ملک در ترکیه

1. اخذ شهروندی در ترکیه از طریق سرمایه گذاری

شما برای اینکه بتوانید از طریق سرمایه گذاری، اقامت ترکیه را اخذ نمایید، به ۲۵۰ هزار دلار تا ۵۰۰ هزار دلار آمریکا سرمایه اولیه نیاز دارید. متقاضیانی که بتوانند این مبلغ را در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنند، می توانند برای خود و خانوادشان، تابعیت این کشور را اخذ نمایند. سرمایه گذاری میتواند از طریق خرید یک شغل احداث کارگاه یا کارخانه(کارآفرینی) سپرده بانکی خرید سهام خرید زمین کشاورزی یا سوله ،خرید و اجاره ملک در ترکیه انجام شود که با تایید کارشناس از اداره تاپو انجام میشود .

سرمایه گذاری از طریق کار آفرینی  و ثبت شرکت در ترکیه :

از دیگر راه های سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت این کشور، ثبت شرکت و کارآفرینی برای شهروندان آن می باشد. کارآفرینی در ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالاست و فرصت های شغلی بسیار کم است. اگر متقاضیان بتوانند در کشور ترکیه اشتغالی را ایجاد کنند که ۱۰  تا ۵۰ نفر از شهروندان ترکیه در آن شروع به فعالیت نمایند، می توانند تابعیت این کشور را اخذ نمایند. سرمایه اولیه برای راه اندازی یک کسب و کار در ترکیه حداقل ۱۵۰ هزار دلار تا ۲۵۰ هزار دلار آمریکا می باشد.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری باید بگوییم، ثبت شرکت در ترکیه یکی از روش های کم هزینه برای اخذ اقامت این کشور می باشد. شما می توانید با ثبت کافه، رستوران، آرایشگاه، خیاطی و… اقامت این کشور را اخذ نمایید. شما برای ثبت شرکت باید ابتدا به اداره مالیات در ترکیه بروید و کد مالیاتی دریافت کنید. پس از آن باید مدارک خود را برای تایید به اداره ثبت شرکت ها ببرید. پس از گذشت مراحل اداری و تکمیل فرم های مربوطه باید هزینه های مربوطه را واریز نمایید و کد ثبت خود را دریافت کنید. پس از گذراندن این مراحل می توانید فعالیت شرکت خود را رسما آغاز نمایید

سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی در ترکیه

از دیگر راه های مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری، سپرده بانکی است. اخذ اقامت ترکیه از طریق سپرده بانکی امکان پذیر است و متقاضی باید مبلغ حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا را در بانک های ترکیه سرمایه گذاری کند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که پول شما به مدت ۳ سال در بانک باقی می ماند.

سرمایه گذاری از طریق خرید سهام در ترکیه

یکی از راه های اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه، خرید سهام است. متقاضیان می توانند با حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار دلار آمریکا، سهام خریداری کنند. دولت ترکیه برای رشد اقتصادی کشور خود، این زمینه را ایجاد کرده است که مهاجران بتوانند از طریق خرید سهام در این کشور اقامت و تابعیت خود و خانوادشان را اخذ نمایند. در این روش سرمایه گذاری تان باید در ابتدا مورد تایید وزارت صنایع و فناوری ترکیه باشد

اخذ-شهروندی-در-ترکیه-ازطریق-ملک

2. اخذ شهروندی از طریق خرید و اجاره ملک در ترکیه

کشور ترکیه برای خرید در این کشور، پاسپورت این کشور را به آن افراد اعطا می‌کند. البته این کار هم مانند هر نوع ویزای دیگری شروط خاصی را دارد. کشور ترکیه برای خریداران ملک در این کشور که ارزش ملکشان به بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار برسد، پاسپورت و تابعیت کشورش را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

ضمنا پاسپورت این کشور به افرادی که ارزش املاکشان کمتر از مبلغ ذکر شده است هم اعطا می‌شود. فرد دارای ویزای موقتی 5 ساله خواهد داشت که در این مدت مهلت خواهد داشت که ارزش املاکش را به بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار آمریکا رسانده و سه سال از فروش ملک خودداری کند که مجاز به دریافت تابعیت کشور ترکیه شود.

در رابطه با مزایای خرید ملک در ترکیه هم می‌توان به این اشاره کرد که کشور ترکیه این امکان می‌دهد تا با دریافت تابعیت این کشور بتوانید برای اخذ ویزای شنگن اقدام کرده و بتوانید به تمام ۲۶ کشور عضو آن به راحتی سفر کنید.

پاسپورت کشور ترکیه به دلیل قرار داشتن در لیست قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به بیشتر از 128 کشور دنیا به صورت درجا و بدون نیاز به دریافت ویزای مخصوص به راحتی سفر کنید.

3. اخذ اقامت موقت کشور ترکیه توسط اجاره ملک

یکی از سریع ترین روش های برای اخذ اقامت موقت ترکیه اجاره خانه در ترکیه است

مکان اجاره خانه در ترکیه با هر بودجه ای وجود دارد

در ترکیه بر خلاف ایران موضوعی به اسم دریافت ودیعه یا پول پیش یا رهن وجود ندارد. مبلغ اجاره خانه در ترکیه به صورت ماهانه دریافت می‌شود و هیچ پول پیش یا ودیعه ای از مستاجر دریافت نمی‌شود؛ مستاجر فقط وظیفه دارد که به اندازه دو ماه اجاره خانه به عنوان دیپوزیت در نزد صاحبخانه به امانت بگذارد تا در صورت وارد کردن خسارت به ساختمان، صاحبخانه بتواند خسارت خود را جبران نماید. به طور مثال اگر اجاره خانه شما 1500 لیر باشد، باید در همان ابتدای بستن قرارداد 3000 لیر به عنوان دیپوزیت در اختیار صاحبخانه قرار دهید.

اجاره خانه در ترکیه می‌تواند به شکل بلند مدت و یکساله و همچنین به شکل کوتاه مدت در بازه های زمانی چند ماه یا چند هفته باشد. معمولا برای اجاره کوتاه مدت خانه در ترکیه نیازی به پرداخت دیپوزیت نیست.

یکی از قوانین مهم اجاره خانه در ترکیه این است که قبض های انرژی خانه ( آب، برق، گاز ) باید به نام مستاجر باشد. بنابراین پس از اجاره خانه در ترکیه، مستاجر باید به اداره های آب، برق و گاز مراجعه کنید و نسبت به فعال سازی انشعاب های خانه اقدام نماید و در صورتی که این کار را انجام ندهد، امکان استفاده از آب، برق و گاز خانه را نخواهد داشت. البته چنانچه در مجتمع های مسکونی با برق و آب و گاز اشتراکی خانه ای را اجاره کنید، نیازی به مراجعه به اداره برق و گاز و آب ترکیه نخواهید داشت. در ادامه مقاله، نحوه فعال سازی انشعاب های آب، برق، گاز خانه در ترکیه را توضیح خواهیم داد.

معمولا در ترکیه، مالک خانه حکم تخلیه مستاجر را در همان ابتدای بستن قرارداد اجاره، دریافت می‌کند. این یک رویه رایج در ترکیه است و هیچ سو نیتی در این زمینه وجود ندارد.

مستاجر در ترکیه باید خانه را همانگونه که در ابتدا از مالک دریافت می‌کند، به او بازگرداند. چنانچه  قبل از اجاره خانه، خرابی در خانه وجود داشته باشد، مالک باید آن را برطرف کند؛ اما اگر در زمان سکونت مستاجر خسارتی به ساختمان وارد شود، مستاجر ملزم به جبران آن است

مدارک مورد نیاز برای اجاره ملک

قرارداد محضری اجاره ملک که به نام شخص اجاره کننده باشد و مدت زمانش حداقل یک سال باشد. (قراردادهای غیرمحضری و دستی برای اخذ اقامت مورد قبول نیست.)

نوتر کردن اجاره نامه : به دفاتر ثبت اسناد رسمی در ترکیه، نوتر گفته می‌شود. نوتر کردن اجاره نامه به این معنی است که اجاره نامه خود را به مهر دفاتر نوتر برسانید.

اصل و کپی گذرنامه

چهار قطعه عکس برای مجوز اقامت

شماره مالیاتی یا ورگی نومرسی

بیمه درمانی یک ساله

فیش های واریزی هزینه های جانبی

مدارک مورد نیاز برای اجاره ملک

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

بیش از 6000 پرونده موفق!