مهاجرت پزشکان به دانمارک

کسانی که در خارج از کشور دانمارک در رشته ی پزشکی  فارغ التحصیل شده اند، می توانند برای اقامت موقت دانمارک اقدام کنند. در این دوره اقامت موقت آنها می توانند اقدام به یادگیری زبان دانمارکی نموده و مراحل ثبت مدرک (آزمون های حرفه ای و…) را طی کنند تا بتوانند به عنوان پزشک در دانمارک، مورد تأیید قرار گیرند این موضوع مهاجرت پزشکان به دانمارک را بسیار پر طرفدار کرده است.

افراد در صورت اخذ اقامت موقت که به منظور دریافت مجوز طبابت در دانمارک اعطا می شود، از اجازه کارتخصصی در کشور دانمارک برخوردار نمی باشند. از این رو فرد باید برای یک اجازه کار مجزا با عنوان “اشتغال برای انطباق و اهداف آموزشی” (‘employment for adaptation and training purposes’) اقدام نماید. این پروسه نیز در واقع بخشی از فرایند ثبت مدرک است. در ادامه مفصل به روند دریافت ویزا و مجوز طبابت در دانمارک می پردازیم.

خوشبختانه کشور دانمارک شرایط دریافت ویزا را برای کادر درمان تا حد ممکن آسان کرده است و به خصوص پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران به راحتی می توانند اقدام به اخذ این نوع ویزا کرده و بقیه مراحل ثبت تخصص خود را در دانمارک پشت سر بگذارند.

شرایط ویزای دانمارک برای پزشکان

  • مدرک تحصیلی پزشکی عمومی
  • حداقل یک سال سابقه کار با درنظر گرفتن طرح اجباری

مراحل دریافت ویزا مهاجرت پزشکان به دانمارک

1. ارزیابی مدارک

در مرحله اول ابتدا باید مدارک تحصیلی و شغلی شما برای اداره بهداشت و درمان دانمارک Danish Patient Safety Authority  به صورتی پستی ارسال شود تا توسط این اداره بررسی ،تایید و معادل سازی گردد. این مرحله حدود 6 تا 10 ماه زمان می برد.

2. درخواست ویزا

پس از دریافت ارزیابی مثبت مدارک خود بلافاصله درخواست خود را برای ویزا ثبت می نمایید. این مرحله شامل پرداخت هزینه دولتی، ارسال تمام مدارک و پرکردن فرم های مربوطه می باشد که لازم است بسیار با دقت و توسط فرد متخصص انجام شود.

3. دعوت به انگشت نگاری و ویزا

پس از ثبت درخواست ویزای خود باید منتظر بمانید تا اداره مهاجرت دانمارک شما و همراهانتان را دعوت به انگشت نگاری کند. پس از انجام مرحله انگشت نگاری ویزای شنگن 3 ساله شما صادر می شود.این مرحله بین 1 تا 2 ماه به طول می انجامد.

مراحل دریافت مجوز پزشکی در دانمارک

مراحل دریافت مجوز پزشکی در دانمارک

شما سه سال زمان دارید تا مراحل زیر را طی کنید وبه عنوان یک پزشک مشغول به کار شوید.

1. یادگیری زبان دنمارکی

درست است که برای دریافت ویزا نیازی به ارائه هیچ گونه مدرک زبان چه دانمارکی و چه انگلیسی نیست اما باید بدانید که پزشکی شغلی بسیار مهم است که با سلامتی و جان مردم در ارتباط می باشد پس دانستن زبان دانمارکی از الزامات دریافت مجوز فعالیت شماست. بنابراین، پس از ورود به دانمارک اولین مرحله یادگیری زبان دانمارکی است. شهرداری محل سکونت شما وظیفه برگزاری کلاس های زبان دانمارکی رایگان و یا معرفی شما به یک آموزشگاه زبان دانمارکی را دارد. اگر پس ازگذشت یک ماه از ورودتان از شهرداری با شما تماسی گرفته نشد باید به صورت حضوری مراجعه و اعلام کنید. همچنین می توانید یادگیری زبان دانمارکی را از قبل از ورود و همزمان با ثبت درخواست خود در ایران  آغاز کنید.

 2.  آزمون زبان دانمارکی (DANISH 3)

پس از یادگیری زبان دانمارکی باید در آزمون DANISH 3  شرکت کرده و در بخش نوشتاری نمره 7، در بخش خواندن نمره 7 و در بخش گفتاری نمره 10 را کسب کنید.

3. آزمون پزشکی

برای ثبت نام در آزمون های پزشکی، باید مدارک قبولی شما در آزمون زبان تایید شوند. آزمون های پزشکی شامل یک آزمون کتبی و یک آزمون شفاهی است و دو بار در سال برگزار می شود. آزمون کتبی در ماه های مارچ و سپتامبر و آزمون شفاهی در می و نوامبر برگزار می شود.

* آزمون کتبی

این آزمون 4 ساعته شامل سوالات مربوط به داخلی و جراحی می باشد. سطح این آزمون با سطح مورد نیاز فارغ التحصیلان پزشکی دانمارکی مطابقت دارد. یک ممتحن خارجی امتحان را قضاوت می کند و شما از مقیاس درجه بندی 7 امتیازی نمره می گیرید.

* آزمون شفاهی

این یک آزمون 2 ساعته است و شما از چندین ایستگاه عبور خواهید کرد که در آن در تخصص های مختلف مورد بررسی قرار می گیرید. برای مثال، ممکن است از شما خواسته شود که مهارت های نجات جان خود را نشان دهید یا علائم، تشخیص و درمان را توضیح دهید و شرح دهید. روش ارزیابی این آزمون براساس قبولی و ردی است و سیستم امتیازبندی و نمره دهی ندارد.

4. شرکت در دوره ی قوانین بهداشت و درمان دانمارک(Course in Danish Health Registration)

برای  اینکه دردوره قانون بهداشت دانمارک ثبت نام کنید، ابتدا باید مدرک شما مبنی بر قبولی در آزمون زبان تایید شود. این یک دوره 3 روزه شامل سه ماژول آموزش گروهی و کار گروهی است. در پایان دوره یک آزمون کتبی وجود دارد. این دوره معمولاً 4-5 بار در سال برگزار می شود.

 6. دوره ی کارآموزی تطبیقی(Employment for Adaptation and training)

هنگامی که آزمون پزشکی و دوره قوانین بهداشت دانمارک را گذرانده اید، باید برای اهداف سازگاری و آموزش  استخدام شوید. شما باید حداکثر 12 ماه پس از گذراندن آخرین آزمون پزشکی یا دوره ی قانون بهداشت دانمارک، این موقعیت کاری را پیدا کنید. لازم به ذکر است که پیدا کردن مکان کارآموزی برای گذراندن این دوره به عهده شما می باشد.  حقوق و کار شما تحت شرایط عمومی استخدامی است. قبل از شروع به کار، باید یک “مجوز ارزیابی” (مجوز موقت) نیز دریافت کنید.

7. مجوز کارمستقل

شما می توانید در ماه آخر دوره ارزیابی کارآموزی خود  برای مجوز دانمارکی و اجازه کار مستقل به عنوان دندانپزشک درخواست دهید.

8.تخصص

هنگامی که مجوز و اجازه کار مستقل به عنوان پزشک را دریافت کردید، می توانید دوره های تخصص را شروع کنید. اگر دارای مدارک تخصصی هستید، می‌توانید برای ارزیابی دوره‌های تخصصی تکمیل‌شده خود با در نظر گرفتن آموزش‌های تکمیلی، در صورت لزوم، از یکی از سه  شورای منطقه‌ای  تحصیلات تکمیلی پزشکی درخواست ارزیابی دهید.

 

این مطلب را از دست ندهید:            مهاجرت دندانپزشکان

 

 

 

 

هزینه های ویزای کادر درمان دانمارک

  • هزینه های ترجمه مدارک تحصیلی، شغلی و هویتی (متغیر)
  • هزینه ی پست مدارک
  • هزینه ارزیابی مدارک
  • هزینه دولتی درخواست ویزا
هزینه ها ،درآمد و مخارج پزشکان دانمارک

     درآمد پزشکان در دانمارک

فردی که در دانمارک در بخش بهداشت و درمان کار می کند معمولاً حدود 60700 DKK در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 12700 DKK (کمترین) تا 181000 DKK (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است.

این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین مشاغل مختلف بهداشتی و پزشکی به شدت متفاوت است. این بازه ی حقوقی شامل تمامی افرادی است که در بخش بهداشت و درمان فعالیت می کنند ازکارمند اداری تا پزشک و متخصص. اما اگر بخواهیم فقط و فقط پزشکان را درنظر بگیریم، یک پزشک عمومی در ماه میانگین 98 هزار کرون درآمد دارد که در مقایسه با بقیه کشورها و نسبت به مخارج زندگی در این کشور رقم قابل توجهی است.

مخارج زندگی در دانمارک

هزینه های زندگی هرفرد با توجه به نیازها، مدیریت مالی شخصی و سبک زندگی او می تواند متفاوت باشد اما با استناد به سایت  Nambeo هزینه اجاره مسکن در دانمارک در مرکز شهر برای یک آپارتمان یک خوابه میانگین 6785 کرون و در خارج از شهر حدود 4931 کرون می باشد. همینطور هزینه آب،برق،گرمایش و سرمایش به طور میانگین برای یک آپارتمان 85 متری حدود 1224 کرون در ماه است.

آزمون زبان دانمارکی (DANISH3)  چیست؟

این آزمون شامل بخش کتبی و شفاهی درک مطلب، ارتباط نوشتاری و ارتباط شفاهی است. شما باید در آزمون ارتباط شفاهی  حداقل نمره 10 ، در آزمون های درک مطلب و ارتباط نوشتاری باید در هر آزمون حداقل نمره 7 را کسب کنید. حداقل نمرات سه بخش باید  به طور همزمان و در یک آزمون به دست آید. ین آزمون دو بار در سال در ماه می یا جون و نوامبریا دسامبر برگزار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مکان هایی که می توانید در کلاس های دانمارکی شرکت کنید، با شهرداری  محل سکونت خود در دانمارک تماس بگیرید. همچنین می توانید قبل از ارسال درخواست و مدارک صلاحیت های رسمی، مدرک زبان دانمارکی خود را دریافت کرده باشید. با این حال، شما باید کمتر از 12 ماه قبل از درخواست مجوز، امتحان را پشت سر گذاشته باشید، مگر اینکه بتوانید ثابت کنید که در دوره پس از قبولی در آزمون زبان به طور مداوم در دانمارک اقامت داشته اید.

مشاور باراد :

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

 

اگر شما پزشک هستید بگذارید، خلاصه کل مقاله را برای شما در یک جمله بیاورم؛

مهاجرت پزشکان به دانمارک بهترین انتخاب ممکن برای شما است!

در این مقاله قرار است راحت‌ترین کشور برای مهاجرت، بهترین کشور و موارد دیگری مانند شرایط مهاجرت پزشکان، مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت پزشکان به دانمارک، اخذ اقامت دائم پزشکان در این کشور و دیگر موضوعات مهم را برای شما شرح دهیم.

کشور دانمارک، از کشور‌های عضور پیمان شنگن است که دارای بالاترین سطح رفاه و رضایت مردم است. بی دلیل نیست که  مردم جهان این کشور را با عنوان شادترین مردم می‌شناسند.

مهاجرت پزشکان به دانمارک و لزوم یادگیری زبان

زبان رسمی این کشور زبان دانمارکی است، ولی زبان انگلیسی در بین شهروندان این کشور بسیار مرسوم است. کشور دانمارک برای جذب پزشکان به خود، داشتن مدرک زبان دانمارکی را برای اقدام به اخذ ویزا ضروری نکرده است؛ ولی شما باید این را در نظر داشته باشید که پس از سکونت در آن کشور باید در کلاس‌های دانمارکی شرکت کنند.

دانمارک برای افراد تازه وارد و مهاجران این کشور به صورت مداوم کلاس‌های زبان دانمارکی تشکیل می‌دهد. شهرداری محل اقامت متقاضی مهاجرت به دانمارک، پس از ثبت آدرس محل سکونت فرد متقاضی تا یک ماه بعد، فرصت معرفی کلاس زبان را دارد. همچنین سالیانه آزمون‌های زبان مربوط به علوم پزشکی در زمان‌های مشخص 2 تا 3 بار در سال برگزار می‌شود. سن افراد شرکت کننده در این کلاس‌ها باید بالای 18 سال باشد.

شرایط اخذ ویزای پزشکان به دانمارک

افراد متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک باید دارای شرایطی باشند تا بتوانند تحت عنوان پزشک و یا دندان‌پزشک، اقامت این کشور را دریافت نمایند. بطور مثال در ابتدا باید مدارک تحصیلات پزشکی متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک توسط سازمان بهداشت دانمارک (Danish Patients) بررسی و مورد تأیید قرار گیرد و سپس برای ارائه درخواست کپی این تأییدیه، همراه با مدارک دیگر ارائه شود. افراد متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک باید دارای پشتوانه مالی مناسب باشند تا بتوانند در طی مدت اقامت در این کشور، هزینه زندگی خود و خانواده را پرداخت نمایند.

شرایط اخذ ویزای همراه

هنگامی که یک فرد متاهل می‌خواد برای مهاجرت اقدام نماید، از بزرگ‌ترین موانع او در اکثر اوقات این است که نمی‌تواند به طور همزمان با خانواده خود مهاجرت نماید.

در مهاجرت به دانمارک از طریق پزشکی متقاضی می‌تواند خانوده خود شامل همسر قانونی و فرزندان زیر 18 سال را نیز در طی مدت اقامت خود به همراه داشته باشند.

مهاجرت به دانمارک برای پزشکان و همراه آن‌ها تقریبا همزمان یا با فاصله زمانی بسیار کمی صورت می‌پذیرد. همراهان شخص اصلی شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال هستند. در طی مدت اقامت شخص پزشک در دانمارک، همراه اجازه کار به صورت تمام وقت را دارند. همچنین مجوز تحصیل برای شخص همراه در دوره‌های تحصیلی مختلف امکان‌پذیر است.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به دانمارک

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به دانمارک

 

تکمیل فرم درخواست ویزا:
فرم ویزا را می‌توان به صورت آنلاین و یا کتبی پر نمود

ارائه مدارک شناسایی:
مدارک شامل پاسپورت با اعتبار حداقل دو سال + اصل شناسنامه همراه با ترجمه

عکس:
ارائه 4 قطعه عکس همراه با پشت زمینه سفید

نامه عدم سو پیشینه:
جهت اثبات عدم سوابق کیفری

نامه تمکن مالی:
نامه تمکن مالی که باید هزینه یک سال زندگی و تحصیل درحساب بانکی گذاشته شود

 

مدارک مربوط به قبولی مدرک تحصیلی فرد

از طرف سازمان بهداشت و درمان دانمارک

میزان مبلغ مورد نیاز که برای نامه تمکن مالی نیاز است عبارت است از:

فرد زیر 25 سال بدون همراه ماهیانه 5500 کرون معادل700 یورو
فرد بالای 25 سال بدون همراه ماهیانه 6700 کرون معادل900 یورو
فرد بالای 25 سال دارای همسر ماهیانه 1800 یورو، و در صورتی‌که فرد دارای فرزند باشد به ازای هر فرزند نیز مبلغ 200 یورو اضافه می‌شود.

*این مبالغ حداقل 3 ماه باید در حساب بانکی فرد گذاشته شود.

 

قبل از هر اقدامی با مشاورین موسسه مهاجرتی ما تماس گرفته و سوال های خود را از آن ها به صورت رایگان بپرسید

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

و یا فرمهای مشاور مهاجرت موجود پر کرده تا مشاورین ما با شما در اولین فرصت تماس بگیرند و مشاوره حضوری و تلفنی رایگان بگیرید.

 

 

معادل سازی مدارک جهت مهاجرت به دانمارک

مدت زمان جهت معادل سازی مدارک شما 18 الی 24 ماه به طول می‌انجامد.

مراحل معادل سازی در دانمارک عبارتند از:

  1. تایید مدارک پزشکی
  2. اخذ دوره‌های زبان
  3. دریافت واحد‌های علوم بهداشتی
  4. شرکت در آزمون و قبولی در آن
  5. گذراندن دوره کارآموزی
  6. دریافت مجوز کار

میزان حقوق پزشکان در دانمارک

این مبحث از مهم‌ترین و شاید جذاب‌ترین قسمت مهاجرت برای افراد است. هر فرد به دنبال بهبود و پیشرفت در کار و زندگی بهتر قصد مهاجرت و خروج از کشور خود شاید برای همیشه را دارد.

مهاجرت به دانمارک برای پزشکان و سطح میزان حقوق در این کشور می‌تواند آینده‌ی روشنی را برای فرد به دنبال داشته باشد. پزشکان پس از گذراندن دوره‌های زبان، معادل سازی مدارک و طی کردن دوره کارآموزی خود، اجازه کار پزشکی را در این کشور دریافت می‌نمایند.

جهت ویزای دانمارک، الزامی است که پزشکان به مراکز درمانی و بهداشتی، از جمله: بیمارستان ها و کلینیک ها تقاضای کار بدهند. با توجه به تقاضای دولت به جذب نیرو کادر درمان، حساسیت و اهمیت این حرفه، شانس پزشکان برای اخذ ویزای کاری در دانمارک بسیار بالا است.

*این کار از طریق موسسه مهاجرتی طرف قراراد شما و وکیل مهاجرتی انتخاب شده توسط آن شرکت انجام و پیگیری می‌شود.

همچنین حقوق و مزایای پرداختی دستمزد پزشکان در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بسیار بالا است. پرداخت دستمزد پزشکان از 5.500 کرون در ماه شروع شده و با توجه به نوع تخصص، سابقه کاری و قرارداد‌ها تا  17.000 کرون در ماه نیز افزایش می‌یابد.

 

این مطلب را از دست ندهید:            مهاجرت پرستاران دانمارک

 

شرایط مهاجرت پزشکان به دانمارک

پزشکان می‌توانند با دریافت ویزا از دانمارک از طریق رشته تحصیلی خود در این کشور اقامت داشته باشند  و در طول اقامت خود، بتوانند دوره‌های معادل سازی را بگذرانند و زبان کشور دانمارک را بیاموزند تا در این کشور به عنوان پزشک مشغول به کارشوند. افرادی که به عنوان پزشک در کشوری غیر از دانمارک تحصیلات و سابقه کار داشته‌اند می‌توانند برای این نوع اقامت درخواست دهند و این اقامت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا زبان دانمارکی را یاد بگیرند و در آزمون‌های تخصصی پزشکی شرکت کنند.

این نوع اقامت به افراد اجازه اقامت می‌دهد ولی اجازه کار نمی‌دهد.

اگر افراد در حال حاضر به هر طریقی اقامت کشور دانمارک را دارند، (برای مثال همسر فردی اقامت تحصیلی دانمارک را دارد) فرد نیازی به دریافت این ویزا برای گذراندن دوره های تخصصی و شرکت در آزمون ندارد.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به دانمارک

افراد متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک باید دارای شرایطی باشند تا بتوانند تحت عنوان پزشک و یا دندان‌پزشک، اقامت این کشور را دریافت نمایند. بطور مثال در ابتدا باید مدارک تحصیلات پزشکی متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک توسط سازمان بهداشت دانمارک (Danish Patients) بررسی و مورد تأیید قرار گیرد و سپس برای ارائه درخواست کپی این تأییدیه، همراه با مدارک دیگر ارائه شود. افراد متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک باید دارای پشتوانه مالی مناسب باشند تا بتوانند در طی مدت اقامت در این کشور، هزینه زندگی خود و خانواده را پرداخت نمایند.

همچنین این افراد باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • تائیدیه از سازمان بهداشت و درمان دانمارک: این سازمان باید مدارک و تحصیلات پزشکی فرد متقاضی را مورد تائید قرار دهد و فرد برای درخواست بایدکپی این تائیدیه را به همراه مدارک ارائه کند.
  • نامه تمکن مالی:

فرد باید مدارکی ارائه دهد که نشان دهد توانایی پرداخت هزینه زندگی و تحصیل خود و همراهان خود را در این کشور دارد.

*مدرک اثبات کننده پشتوانه مالی پرینت حساب بانکی است که نباید بیش از 3 ماه از آن گذشته باشد.

 

شرایط اخذ ویزای همراه دانمارک

شرایط اخذ ویزای همراه دانمارک

خیلی ازافراد متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک تمایل دارند که خانوده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال را نیز همزمان با اقامت خود به همراه داشته باشند. در این ویزا این امر کاملا امکان‌پذیر است.  به همین دلیل  ضروری است که شما با قوانین مربوط به ویزای همراه پزشکان کشور دانمارک آشنا باشید. یا از وکیل مهاجرتی کاملا معتبر و متبحر در این زمینه کمک بگیرید.

امکان مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل به همراه خانواده دانشجو وجود دارد. همسر شرعی و قانونی فرد دانشجو و فرزندان زیر 18 سال وی، زیر مجموعه شخص دانشجو با ویزای تحصیلی قرار می‌گیرند. همسر شخص دانشجو مجوز کار کردن در مدت زمان اقامت در کشور دانمارک را به تبع ویزای دانشجویی همسر خود خواهد داشت. در صورتی‌که فرد اقامت کشور دانمارک را از طریق کار پزشکی در کشور دانمارک کسب کند، به فرزندان زیر 18 سال و همسر وی اقامت این کشور نیز اهدا می‌شود. همینطور همراه فرد، اجازه کار تمام وقت در دانمارک یا راه اندازی کسب و کار را از این روش خواهد داشت و نیاز به اخذ مجوز کار جداگانه ای ندارد.

نکات مهم در زمینه مهاجرت پزشکان به دانمارک

*برای معادل سازی مدرک خود باید آزمون های مربوطه را پشت سر بگذارید.

*معادل سازی مدارک شما برای استفاده از شرایط مهاجرت پزشکان به دانمارک، بین 12 تا 18 ماه زمان می‌برد که امکان کار کردن در این فاصله زمانی برای شخص متقاضی وجود دارد.

*برای مهاجرت پزشکان به دانمارک برای اثبات تمکن مالی گزارش صورت حساب سه ماهه اخیر شخص متقاضی مورد نیاز است.

* دراین نوع ویزا امکان به همراه بردن اعضای درجه یک خانواده به طریق مهاجرت پزشکان به دانمارک وجود دارد.

 

.

۰۳۱-۳۲۲۰۲۹۳۸۰۲۱-۲۲۰۳۰۲۵۰

مشاوره در باراد رایگان است

اگر مایل به مهاجرت هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید بهتر است برای آشنایی اولیه مطالب موجود در سایت را مطالعه نموده

یا فرم ارزیابی اولیه مهاجرت را در وبسایت ما پر کنید .

در این فرم مشخصات و تحصیلات، میزان دارایی و تخصص و مهارت شما بررسی می‌شود مشاورین ما فرم‌های شما را بررسی نموده

و با شما تماس حاصل می‌نمایند و شما را راهنمایی می‌کنند.

.

بیش از 6000 پرونده موفق!